Ξεπέρασαν τα 2,1 δισ. ευρώ οι εξαγωγές ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2021

Από το δεύτερο τρίμηνο και μέχρι το τέλος του 2021 καταγράφηκε σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα που πλησιάζουν τα προ πανδημίας.

Δημοσιεύθηκε: 24 Φεβρουαρίου 2022 - 10:48

Load more

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής -Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), το 2021  η αλυσίδα  ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα κάλυψε σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες που προκάλεσε η  πανδημία το 2020.

Σε αυτό συνέβαλαν τόσο η αύξηση των εξαγωγών κατά 33,8% όσο και η σημαντική αύξηση των λιανικών πωλήσεων στην εγχώρια αγορά κατά  43,4%.

Από το δεύτερο τρίμηνο και μέχρι το τέλος  του 2021 καταγράφηκε σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα που πλησιάζουν τα προ πανδημίας.

Ειδικότερα για το σύνολο του 2021:

Ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής σημείωσε άνοδο 24,6% στην ένδυση και 8,6% στην κλωστοϋφαντουργία.

Οι εξαγωγές που αποτελούν την ατμομηχανή του κλάδου κατέγραψαν σημαντική άνοδο κατά 33,8% και ξεπέρασαν τα 2,1 δις ευρώ έναντι 1,58 δις το 2020.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 23,4%  και άγγιξαν τα 950 εκ. €. Η επίδοση αυτή υπολείπεται μόνο 5% των εξαγωγών του 2019 , δηλαδή προ πανδημίας.

Στην κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές  αυξήθηκαν κατά 16,2% και ανήλθαν σε 450 εκ. €.

Πολύ σημαντική συμβολή σε αυτή τη θετική πορεία της αλυσίδας έχουν οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, οι οποίες κατέγραψαν άνοδο ρεκόρ 68% και ανήλθαν σε 720 εκ. €.

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι η πολύ μεγάλη αύξηση στις εξαγωγές του βαμβακιού  οφείλεται κυρίως στη σημαντική άνοδο της τιμής του βαμβακιού.

Όσον αφορά τις εισαγωγές, καταγράφηκε αύξηση 16,7%. Η αύξηση ήταν μεγαλύτερη στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών 24%, ενώ οι εισαγωγές ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 14%.

Τέλος οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια σημείωσαν σημαντική άνοδο 43,4% και σε αξία  έφθασαν το 2,6 δις ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία.

Στο τελευταίο τρίμηνο  οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 110% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Συνολικά το 2021 οι λιανικές πωλήσεις με εξαίρεση το πρώτο τρίμηνο, επανήλθαν στα προ πανδημίας επίπεδα του 2019.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων