Χωρίς τα συμπληρωματικά έργα που πρότεινε ο ΔΕΣΦΑ και με την πρόθεση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να καλυφθεί ένα μέρος του κόστους, για λόγους στρατηγικής εφεδρείας, προωθείται η επένδυση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου της Καβάλας.
Η χθεσινή συνάντηση του υπουργού ΠΕΝ, Κώστα Σκρέκα και του προέδρου της ΡΑΕ, Αθανάσιου Δαγούμα, δεν είχε εκπλήξεις. Όπως διαμηνύεται από αρμόδιες πηγές, κατέληξε με την ικανοποίηση και των δύο πλευρών.
Το υπουργείο διαμηνύει ότι «με τους υπολογισμούς της ΡΑΕ δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσει η επένδυση», ενώ για τα συμπληρωματικά έργα (δεύτερος αγωγός και συνοδά έργα) επισημαίνεται ότι δεν είναι θέμα του ΥΠΕΝ, υπερισχύει, άρα γίνεται αποδεκτή, η γνωμοδότηση της Αρχής.
Επιπλέον, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, το ΥΠΕΝ προτίθεται να παρέμβει για λόγους στρατηγικής εφεδρείας, ώστε να επιδοτηθεί από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του κράτους το κόστος τήρησης στρατηγικών αποθεμάτων.
Εφόσον υλοποιηθεί αυτό, δεν αποκλείεται να επηρεασθεί ο επιμερισμός του κόστους του έργου, η κοινωνικοποίηση του, δηλαδή, με ενδεχόμενη συρρίκνωση της επιβάρυνσης για τους καταναλωτές.
Με αυτά τα δεδομένα, έγινε γνωστό ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα δοθεί από τη ΡΑΕ προς διαβούλευση ο Κανονισμός Τιμολόγησης και με την ολοκλήρωση της θα ακολουθήσει και ο βαθμός κοινωνικοποίησης του έργου. Να θυμίσουμε ότι τα δύο αυτά κείμενα είναι απαραίτητα για να προχωρήσει ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ στην επόμενη φάση, την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, για την ΥΑΦΑ Καβάλας.
Οι εξελίξεις αυτές ουσιαστικά επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του Euro2day.gr, πριν από μία εβδομάδα, που σημείωνε ότι εφόσον ο Κανονισμός Τιμολόγησης δοθεί προς διαβούλευση όπως τον έχει σχεδιάσει ο Ρυθμιστής, επί της ουσίας, το ΥΠΕΝ συντάσσεται με τις απόψεις του για το ζήτημα των συμπληρωματικών έργων. Στοιχείο το οποίο προκύπτει και από τη χθεσινή συνάντηση Σκρέκα-Δαγούμα και την πληροφόρηση που διοχετεύεται. Τα έργα αυτά, όπως έχει διαμηνύσει η ΡΑΕ προς τον ΔΕΣΦΑ, μπορεί να τα πραγματοποιήσει ο Διαχειριστής, με την ένταξη τους στο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του.
Το ερώτημα, ωστόσο, που προκύπτει είναι γιατί έπρεπε να «σηκωθεί» τόσο πολύ και μάλιστα με οξύ δημόσιο λόγο η αντίρρηση της ΡΑΕ. Γιατί έπρεπε να διασταυρώσουν λεκτικά, δημόσια και πάλι, τα ξίφη τους ΔΕΣΦΑ και ΡΑΕ. Τι νόημα είχε όλη αυτή η καθυστέρηση και οι διαβουλεύσεις. Οι απαντήσεις, ενδεχομένως, μπορούν να αναζητηθούν στη χθεσινή συνάντηση των δύο ανδρών και το αποτέλεσμα της. Σε κάθε περίπτωση, υποστηρίζεται από κάποιες πηγές της αγοράς που μίλησαν στο Euro2day.gr, ότι ο τρόπος που επιλέχθηκε για την κατάληξη του όλου θέματος δεν συνάδει με το θεσμικό ρόλο της ΡΑΕ.