ΕΦΚΑ: Συστήνεται εταιρεία για αξιοποίηση ακινήτων αξίας 1 δισ. ευρώ

Τι προβλέπει διάταξη στο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας για την ακίνητη περιουσία του ΕΦΚΑ, που σε ποσοστό 20% μένει τελείως αναξιοποίητο.

Δημοσιεύθηκε: 11 Φεβρουαρίου 2022 - 08:43

Load more

Τη σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ, με τίτλο «Εταιρεία Ακινήτων e-ΕΦΚΑ» που θα αναλάβει τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που θα διαθέτει σήμερα το ταμείο, προβλέπει διάταξη που έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Είναι ενδεικτικό ότι ο Φορέας διαθέτει σήμερα 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο, με αποτέλεσμα την απώλεια πόρων και προσόδων για το ασφαλιστικό σύστημα.

Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός αναγκάζεται να νοικιάσει δεκάδες ακίνητα για να στεγάσει τις ανάγκες του σε όλη τη χώρα. Η ενεργότερη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω της νέας εταιρείας μπορεί, βάσει του σχεδιασμού του υπουργείου, να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πόρων του ασφαλιστικού συστήματος.

Αναλυτικά:

Μεταξύ άλλων η εταιρεία αναλαμβάνει τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και διάθεση της ακίνητης περιουσίας του e-ΕΦΚΑ και ασκεί κάθε σχετικό δικαίωμα, καθώς και κάθε σχετική με την περιουσία νομική και υλική πράξη, ασκεί τις αρμοδιότητες, τις εξουσίες και τα δικαιώματα του e-ΕΦΚΑ στην ακίνητη περιουσία του, ως εντολοδόχος και αντιπρόσωπός του, και αντιπροσωπεύει τον Φορέα, επιχειρεί στο όνομα και για λογαριασμό του κάθε δικαιοπραξία, ενεργεί ως εντολοδόχος και αντιπρόσωπός του για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του από την ακίνητη περιουσία του, ασκεί η ίδια τα δικαιώματα και τις αξιώσεις του ΕΦΚΑ από την ακίνητη περιουσία του, εμπράγματα και ενοχικά, ιδιωτικού και δημόσιου δικαίου.

Με προγραμματική σύμβαση καθορίζεται μεταξύ της εταιρείας και του ΕΦΚΑ αμοιβή στην εταιρεία, για τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας που διοικεί, τις υποθέσεις της οποίας διεξάγει, καθώς και τις εν γένει εργασίες και υπηρεσίες της. Προβλέπεται η υιοθέτηση και εφαρμογή από την εταιρεία συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης και ορίζεται ότι η οργάνωση, οι κανόνες και οι διαδικασίες εσωτερικής λειτουργίας και ελέγχου της εταιρείας, καθώς και η άσκηση της δραστηριότητας και των συναλλαγών της καθορίζονται με Κανονισμό, που εγκρίνεται από τη Γενική Συνέλευση του μετόχου.

Στις υπόλοιπες ρυθμίσεις: 

Τέλος, ρυθμίζονται θέματα στελέχωσης της εταιρείας καθώς και μετακινήσεων προσωπικού προς αυτή. Ειδικότερα μεταξύ άλλων:
Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων