Τι... δεν ψωνίσαμε πέρυσι από τα σούπερ μάρκετ

Λιγότερα τα ψώνια σε σχέση με την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ωστόσο ο τζίρος των σούπερ μάρκετ άντεξε λόγω και του πληθωρισμού. Oι κατηγορίες προϊόντων που ψώνισαν λιγότερο οι Έλληνες.

Δημοσιεύθηκε: 5 Φεβρουαρίου 2022 - 09:37

Load more

Πολύ λιγότερα προϊόντα μπήκαν στο καλάθι των νοικοκυριών την περασμένη χρονιά σε σχέση με το 2020 την πρώτη χρονιά της πανδημίας και του ρεκόρ πωλήσεων των σούπερ μάρκετ.

Αν και οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ άντεξαν καταγράφοντας αύξηση έστω και οριακή κατά 0,6% στα 7,951 δισ. ευρώ -λόγω των πληθωριστικών πιέσεων- και παρά την υποχώρησή τους κατά 9% τον Νοέμβριο και 1,9% τον Δεκέμβριο, εν τούτοις ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις σε όγκο την περασμένη χρονιά μειώθηκαν 0,6% στα τρόφιμα (κυρίως γαλακτοκομικά και σνάκς), 6,9% στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και 3,9% στα καθαριστικά - απορρυπαντικά.

Υπό πίεση και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που έχασαν το 3,2% των πωλήσεων τους σε αξία. Αποτέλεσμα το μερίδιο τους στο καλάθι να μειωθεί στο 14,7% από 15,3% που ήταν το 2020, και 19% το 2014, που ήταν το υψηλότερο που εμφάνισε η κατηγορία σε βάθος δεκαετίας.

Την ίδια στιγμή “κούρεμα” υπέστησαν και οι προσφορές. Πέρυσι μέσω προωθητικών ενεργειών πραγματοποιήθηκε το 26,2% των πωλήσεων στα καθαριστικά από 27,7% που ήταν το 2020 (μείωση 1,5 μονάδες) και 29,2% το 2019. Αντίστοιχα στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς οι προσφορές μειώθηκαν στο 33,9%, από 35,2% το 2020 (πτώση 1,3 μονάδες) και 37,3% το 2019. Από την άλλη πλευρά αύξηση καταγράφηκε στις προωθητικές ενέργειες στην κατηγορία τρόφιμα. Το 2021 διαμορφώθηκαν στο 24,8% των πωλήσεων, έναντι 23,4% του 2020 (αύξηση 1,3 μονάδες). Ωστόσο το 2019 ήταν στο 25,2%.

Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει επίσης πως η αύξηση των τιμών ήταν πέρυσι μεσοσταθμικά 1,9%. Με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις να καταγράφονται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (+5%), στα τρόφιμα +2,1% και στα καθαριστικά - απορρυπαντικά +1%. Η οριακή αύξηση σε αξία πωλήσεων, που σημειώθηκε στο σύνολο του κλάδου οφείλεται στα τυποποιημένα προϊόντα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 0,8% ενώ οι πωλήσεις σε αξία των χύμα προϊόντων που αποτελούν το 23,7% του συνολικού τζίρου, υποχώρησαν κατά 0,2%.

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων