Συνάντηση της Ολομέλειας της ΡΑΕ με τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Μαρία-Ρίτα Γκάλι και στελέχη του Διαχειριστή θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Παρασκευή, με το «μενού» της συζήτησης, όπως λένε πληροφορίες, να περιλαμβάνει την επένδυση της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα.
Αδιευκρίνιστο παραμένει ποιος είχε την πρωτοβουλία της συνάντησης αυτής, που θα γίνει στις 2 το μεσημέρι, υπό τη σκιά των δημόσιων δηλώσεων του προέδρου της ΡΑΕ Αθανάσιου Δαγούμα και της κας Γκάλι.
Κατά μία πληροφορία, η συνάντηση θα γίνει ύστερα από σχετική επιστολή που έστειλε η CEO του ΔΕΣΦΑ στη ΡΑΕ. Ωστόσο, κατά μία άλλη πληροφορία, δεν επιβεβαιώνεται ότι ο ΔΕΣΦΑ ζήτησε τη συνάντηση αυτή, αντίθετα, αποδίδεται σε πρωτοβουλία της Αρχής και, επιπλέον, ο Διαχειριστής δεν γνωρίζει το αντικείμενό της.
Σε κάθε περίπτωση, ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ φαίνεται ότι προσέρχονται στο τραπέζι των συζητήσεων με αποκλίνουσες απόψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, ο Ρυθμιστής εμφανίζεται να διατηρεί τη θέση που επικύρωσε και η Ολομέλεια της προηγούμενης εβδομάδας, ότι δεν χρειάζεται δεύτερος αγωγός, μεγάλος ή μικρός, για να λειτουργήσει η υπόγεια αποθήκη, η οποία μπορεί να εξυπηρετηθεί από υφιστάμενους και νέους Συμπιεστές.
Αντίθετα, η κα Γκάλι σε πρόσφατη συνέντευξή της δήλωσε ότι χωρίς επενδύσεις στο εθνικό δίκτυο φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ), απαραίτητες αποκλειστικά για τη λειτουργία της ΥΑΦΑ Καβάλας, δεν θα μπορέσει η τελευταία να έχει πρόσβαση στο ΕΣΦΑ. Ακόμη και με την προσθήκη νέων Σταθμών Συμπίεσης δεν θα είναι εγγυημένη σε σταθερή βάση η δυναμικότητα παράδοσης και παραλαβής φυσικού αερίου του αποθηκευτικού χώρου. Οι επενδύσεις αυτές, όπως είπε η ίδια, κοστολογούνται σε ανώτατο όριο στα 420 εκατ. ευρώ και όχι 1 δισ. ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα, έχει σημασία η σημερινή συνάντηση. Θα καταλήξει σε σύγκλιση με μία λύση win-win ή θα επιβεβαιώσει απλά την προβαλλόμενη διάσταση απόψεων των δύο μερών; Μένει να αποδειχθεί.
Η χθεσινή, πάντως, Ολομέλεια της ΡΑΕ αποφάσισε να δώσει σε δημόσια διαβούλευση, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, τον Κανονισμό Τιμολόγησης, το ένα από τα δύο ρυθμιστικά κείμενα που προαπαιτούνται για την προώθηση από το ΤΑΙΠΕΔ του διαγωνισμού στη β’ φάση του, που περιλαμβάνει τις δεσμευτικές προσφορές.
Μαζί με το κείμενο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, θα δοθεί παράλληλα σε διαβούλευση και η μελέτη κόστους-οφέλους που έχει παραδώσει στη ΡΑΕ ο ΔΕΣΦΑ, ώστε να τοποθετηθούν συνολικά οι χρήστες του Συστήματος, που έχουν εντέλει αποφασιστικό λόγο.
Το κείμενο που αφορά στην κοινωνικοποίηση του έργου θα τεθεί κι αυτό σε δημόσια διαβούλευση, αλλά αφού πρώτα ολοκληρωθεί η αντίστοιχη για τον Κανονισμό Τιμολόγησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ποσοστά που έχουν να κάνουν με το πώς επιμερίζεται το κόστος της επένδυσης (καταναλωτές, χρηματοδότηση, επενδυτές), δεν έχουν «κλειδώσει» οριστικά.