Μετά την ανάδειξη προσωρινών αναδόχων για δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ, όπως της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης ή αλλιώς Flyover, όπου επικράτησε η κοινοπραξία Άβαξ - Μυτιληναίος, αλλά και για το οδικό έργο «Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη», με την επικράτηση της κοινοπραξίας Άκτωρ Παραχωρήσεις - Ιντρακάτ, στο προσκήνιο αναδύονται οι διαγωνισμοί για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, που θα χρηματοδοτηθούν από δημόσιους πόρους.
Ο αθροιστικός προϋπολογισμός των εν λόγω διαγωνισμών ανέρχεται σε 1,074 δισ. ευρώ και ευλόγως θα κινητοποιήσει το σύνολο των εγχώριων κατασκευαστικών εταιρειών, όσο και θα ενεργοποιήσει τις απαραίτητες «συμμαχίες».
Ειδικότερα, για τις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών για το οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027.
Στις 22 Φεβρουαρίου λήγει επίσης η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για τρία μεγάλα δημόσια οδικά έργα. Πρόκειται, αφενός, για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού (Λεωφόρος Κύμης - Εθνικής Οδού), προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, που θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχει εξειδικευτεί η πηγή χρηματοδότησης. Την ίδια μέρα θα υποβληθούν προσφορές για το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων, το οποίο θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 145 εκατ. ευρώ.
Τέλος, προσφορές αναμένεται να κατατεθούν και για την Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας - Νότιας Εύβοιας, έργο συνολικού προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ 2021-2027).
Πέραν των δημόσιων οδικών έργων, μέσα στον μήνα αναμένεται και η αποσφράγιση της μοναδικής προσφοράς (από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ Παραχωρήσεις - Iντρακάτ) που κατατέθηκε για το τμήμα ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων), προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ.
Η ωρίμανση των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ, υπό την πίεση που ασκεί και το σφιχτό χρονοδιάγραμμα που θέτει το Ταμείο Ανάκαμψης για την ολοκλήρωση των έργων που χρηματοδοτεί, αναμένεται να επισπεύσει και τη δημοπράτηση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ (Χανιά - Χερσόνησος, 157 χλμ.), προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.