Eurobank: Πρόγραμμα επενδύσεων 750 εκατ. στον τουρισμό

Ερευνα σε 140 μονάδες δείχνει ότι οι προκρατήσεις καλύπτουν ήδη έως και το 50% των διαθέσιμων δωματίων. Η τράπεζα προωθεί πακέτο επενδύσεων που φτάνουν τα 750 εκατ. ευρώ για ανέγερση, αναβάθμιση και αναχρηματοδότηση ξενοδοχείων.

Δημοσιεύθηκε: 30 Νοεμβρίου 2021 - 14:49

Τελ. Ενημ.: 30 Νοεμβρίου 2021 - 15:40

Load more

«Εκρηκτική» χρονιά χαρακτήρισε το 2022 για τον ελληνικό τουρισμό ο Κωνσταντίνος Βασιλείου, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Corporate & Investment Banking της Eurobank, με τη ζήτηση που καταγράφεται να είναι η υψηλότερη των τελευταίων 20 ετών.

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής Corporate & Investment Banking της τράπεζας τόνισε ότι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σε δείγμα 140 resorts και ξενοδοχείων πόλης 4 και 5 αστέρων, έχουν καλύψει ήδη με προκρατήσεις το 40%-50% των διαθέσιμων δωματίων τους για το 2022. Τάση, η οποία αν συνεχιστεί θα οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε κάλυψη του 70% των διαθέσιμων δωματίων τους ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου με μέσα Μαρτίου. Μάλιστα, όπως επεσήμανε, οι προκρατήσεις αυτές έχουν πραγματοποιηθεί σε πολύ καλές τιμές, υψηλότερες ακόμη και από αυτές που καταγράφηκαν το 2019.

Ο Κ. Βασιλείου ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα ύψους 750 εκατ. ευρώ που αφορά επενδύσεις και συγκεκριμένα πρόκειται για συναλλαγές που είτε έχουν εγκριθεί είτε είναι σε προχωρημένο στάδιο και θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα. Η κατανομή του προγράμματος έχει ως εξής:

Οι παραπάνω χρηματοδοτήσεις θα αυξήσουν τη δυναμικότητα κατά 2.000 δωμάτια και θα αναβαθμίσουν επιπλέον 4.700 δωμάτια στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων. Το 30% των επενδύσεων αφορά τα Δωδεκάνησα, το 20% την Αττική, το 10% την Κρήτη, το 9% τη Χαλκιδική, το 8% τις Κυκλάδες, το 7% το Ιόνιο και το υπόλοιπο ποσοστό κατανέμεται στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας.

Οι πρωτοβουλίες της Eurobank για την επόμενη ημέρα του κλάδου

Ο ελληνικός τουρισμός επιστρέφει δυναμικά σε αναπτυξιακούς ρυθμούς και με τη νέα δέσμη παρεμβάσεων σε 5 άξονες η Eurobank:

* Σχεδιάζει νέες χρηματοδοτήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ προορίζονται για επενδύσεις ανέγερσης νέων ξενοδοχείων και επεκτάσεις /ανακαινισεις δωματίων στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων.

* Παρέχει 2 νέα προγράμματα με προνομιακούς όρους τιμολόγησης που προάγουν τη βιώσιμη χρηματοδότηση στον ξενοδοχειακό κλάδο με κριτήρια ESG:

* Στηρίζει τους πελάτες της για την αξιοποίηση του χρηματοδοτικού σκέλους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

* Στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου: Το Business Banking Τουρισμός αποτελεί το οικοσύστημα των ΜμΕ του ευρύτερου κλάδου του τουρισμού. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προνομίων σε τραπεζικές και μη τραπεζικές υπηρεσίες για 12η χρονιά.

Διαμορφώνει λύσεις factoring για την άμεση στήριξη προμηθευτών ξενοδοχείων.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του 2021

Στις προκλήσεις που αντιμετώπισε ο ελληνικός τουρισμός το 2021, αλλά και στις θετικές εκπλήξεις που καταγράφηκαν αναφέρθηκε ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης, επικεφαλής διεύθυνσης Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, επισημαίνοντας ότι τελικά τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού θα υπερβούν τις αρχικές αισιόδοξες προβλέψεις που έκαναν λόγο για ανάκτηση εσόδων στα επίπεδα του 50%-55% του 2019. Ο ίδιος τόνισε ότι ήδη έχει επιτευχθεί το 55% των εσόδων του 2019, με τις εισπράξεις να διαμορφώνονται μέχρι στιγμής στα 10 δισ. ευρώ, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο τα τουριστικά έσοδα να διαμορφωθούν τελικά σε 12 δισ. ευρώ, κάτι που, όπως είπε, συνδέεται με την πορεία του τελευταίου διμήνου του έτους και με την αγορά της Αθήνας.

Ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης αναφέρθηκε στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, καθώς μέχρι το α’ 15νθήμερο του Νοεμβρίου αρκετά resorts ήταν ακόμη ανοιχτά, καθώς και στην αύξηση του μέσου εσόδου ανά διανυκτέρευση. Μάλιστα, όπως είπε, οι επιδόσεις των resorts κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνες των ξενοδοχείων πόλης. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι τα resorts θα καταφέρουν τα καλύψουν το 75% των εσόδων του 2019, αντανακλώντας την ισχυρή ζήτηση για διακοπές, σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία πόλης τα οποία εκτιμάται ότι καλύψουν περί το 57% των εσόδων του 2019, εξαιτίας του lockdown του α’ 5μήνου, καθώς και της πιο αργής ανάκαμψης του συνεδριακού τουρισμού και του business travel. Πάντως, παρά το δυσμενές περιβάλλον, η Αθήνα κατάφερε να βρεθεί μεταξύ 21 ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών προορισμών στην πρώτη θέση ως προς την πληρότητα και στη δεύτερη θέση ως προς τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Οι προκλήσεις

Ιδιαίτερη αναφορά, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, έγινε στην έλλειψη υποδομών σε αρκετούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, οι οποίοι έχουν φτάσει σε οριακό επίπεδο, κάτι που μπορεί να ανακόψει ακόμη και τον ρυθμό τουριστικών ροών μελλοντικά, καθώς επίσης και στην έλλειψη προσωπικού.

Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού που παρατηρήθηκε ειδικά φέτος, ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης τόνισε ότι αυτή κυμάνθηκε μεταξύ 10%-30% στους προορισμούς πρώτης γραμμής της χώρας, όπως η Σαντορίνη, και απέδωσε αυτή την έλλειψη προσωπικού στη σταθερότητα της 12μηνης εργασίας έναντι της εποχιακής ειδικά εν μέσω πανδημίας (δεδομένου ότι πολλά ξενοδοχεία δεν λειτούργησαν το 2020 και αναγκάστηκαν οι απασχολούμενοι σε αυτά να βρουν αλλού εργασία), στο υψηλό κόστος διαμονής, διαβίωσης και μετακίνησης των εργαζομένων που δεν απασχολούνται στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, στους περιορισμούς που υπάρχουν για πολίτες εκτός της Ε.Ε. που δεν μπορούν να έρθουν και να εργαστούν στην Ελλάδα.

«Η πανδημία το 2020 οδήγησε πάρα πολλά καταλύματα να μη λειτουργήσουν. Αυτό οδήγησε πολύ κόσμο εκτός εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, άρα αναγκάστηκε και βρήκε νέες δουλειές. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των ανθρώπων επέλεξε να μην επιστρέψει για να εργαστεί στον ξενοδοχειακό κλάδο τη σεζόν του 2021. Επιπρόσθετα, η μεγάλη ανάκαμψη που παρατηρήθηκε το τελευταίο 8μηνο σε μητροπολιτικούς προορισμούς, όπως η Αθήνα, και όσον αφορά τα καταλύματα και όσον αφορά την εστίαση κράτησε πάρα πολύ κόσμο στα κέντρα, γιατί είναι προφανώς πιο ελκυστικό να εργάζεσαι 12 μήνες και να παίρνεις 14 μισθούς από το να εργαστείς σε εποχιακή βάση για 6-7 μήνες με ό,τι συνεπάγεται αυτό», είπε μεταξύ άλλων. Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, η Eurobank θα προχωρήσει σε μία κοινή δράση με τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece με απώτερο στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος στελέχωσης των τουριστικών επιχειρήσεων.

Οι Αμερικανοί «ψηφίζουν» Ελλάδα

Σύμφωνα με τον Walter Lo Faro, Senior Director, Market Management Southern Europe της Expedia, ενός από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία ανά τον κόσμο, με βάση τις μέχρι τώρα αναζητήσεις, η μεγαλύτερη ζήτηση για την Ελλάδα καταγράφεται από τις ΗΠΑ, με τη χώρα μας να απορροφά και ένα μερίδιο των Αμερικανών ταξιδιωτών που επέλεγαν το Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω των περιορισμών.

Την ίδια στιγμή, τα ταξίδια συγκαταλέγονται στις κορυφαίες προτεραιότητες των πολιτών, με 1 στους 5 να είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν τα περισσότερα χρήματα, ενώ όπως τόνισε ο επικεφαλής της Expedia, oι άνθρωποι προτιμούν να έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν αντί να λάβουν προαγωγή, με 3 στους 4 να σχεδιάζουν το επόμενο ταξίδι τους σε ορίζοντα 12 μηνών. Το 75% των ταξιδιωτών επιλέγει προορισμούς που δεν έχει ξαναεπισκεφθεί, το 22% αναζητά μια μοναδική εμπειρία, το 60% επιλέγει εγχώρια ταξίδια, ενώ το 32% αναφέρει ότι τα ταξίδια που θα τους φέρουν σε επαφή με τις οικογένειές τους και τους φίλους είναι πιο σημαντική. Σύμφωνα με τον Walter Lo Faro, 3 στους 5 (59%) ταξιδιώτες, μάλιστα, είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για να είναι πιο αειφόρα και βιώσιμα τα ταξίδια τους.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων