Την ωρίμανση δύο αποκρατικοποιήσεων έως το τέλος του έτους προβλέπει το αναθεωρημένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ που δημοσιοποιήθηκε μέσω ΦΕΚ, ενώ αναλυτική αναφορά γίνεται τόσο για το χρονοδιάγραμμα αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών λιμανιών όσο και για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το πρόγραμμα, έως το τέλος του χρόνου προβλέπεται το κλείσιμο του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του ακινήτου στις Γούρνες Ηρακλείου, με την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας.
Έως το τέλος του έτους εκτιμάται επίσης ότι θα επέλθει το οικονομικό κλείσιμο και η μεταβίβαση του ακινήτου της Β. Αφάντου στη Ρόδο.
Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία νέων διαγωνισμών, το ΤΑΙΠΕΔ τοποθετεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2022 το σχέδιο για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει στα τέλη του 2024), σημειώνοντας ωστόσο ότι η περίμετρος του νέου διαγωνισμού θα καθοριστεί εντός του 2021.
Υπενθυμίζεται πως οι νέες επεκτάσεις του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου μελετώνται από το Υπουργείο Υποδομών όσον αφορά τον τρόπο και το περιεχόμενο της δημοπράτησής τους, ωστόσο, το υφιστάμενο δίκτυο 70 χλμ. της Αττικής Οδού (και οι συνακόλουθες συντηρήσεις του) παραμένουν με απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας στην ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται πως μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του Ταμείου εκτιμά ότι ο νέος διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση θα αποτελέσει την υψηλότερη σε αξία συναλλαγή που έχει εκτελέσει.
Σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, η διαδικασία βρίσκεται σε διαφορετικές φάσεις. Οι διαγωνισμοί που ήδη έχουν προκηρυχθεί αναμένεται να καταλήξουν μέσα στο α’ εξάμηνο του 2022, και ειδικότερα για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών μετατέθηκε για το α’ τρίμηνο του 2022. Για το λιμάνι του Ηρακλείου, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται μέσα στο β’ τρίμηνο του 2022, ενώ δεν έχει προσδιοριστεί ο χρόνος του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου.
Σε ό,τι αφορά τις μαρίνες, η πιο ώριμη αποκρατικοποίηση είναι εκείνη της Αρετσούς, για την οποία έχει καθοριστεί η ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Αναμένεται να ακολουθήσουν η μαρίνα της Πύλου (2η προκήρυξη) μέχρι τέλος του έτους, η μαρίνα της Κέρκυρας με στόχο τη φιλοξενία mega-yacht στο α’ τρίμηνο του 2022, η μαρίνα Λευκίμμης (Κέρκυρας), η προκήρυξη της οποίας προγραμματίζεται επίσης στο α’ τρίμηνο του 2022. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες μαρίνες από το πακέτο των 17 μαρινών που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ (Μυκόνου, Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας και Ρόδου).
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα ακίνητα, αναμένεται μέσα στο 2022 να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο, αλλά και ακίνητα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κύθνο κ.α. Επίσης στο α’ τρίμηνο του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης των ιαματικών λουτρών σε Θερμοπύλες και Καμένα Βούρλα.