Πού θα χτυπήσουν τα επόμενα κύματα ακρίβειας

Οι «καυτοί» τιμοκατάλογοι των προμηθευτών που έχουν σταλεί στα σούπερ μάρκετ και τα επόμενα κύματα ανατιμήσεων. Γιατί δημιουργείται η «τέλεια καταιγίδα» για την τσέπη των νοικοκυριών. Οι ανατιμήσεις που έγιναν και αυτές που... έπονται.

Δημοσιεύθηκε: 12 Νοεμβρίου 2021 - 08:00

Load more

Μπροστά στην τέλεια καταιγίδα βρίσκονται τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, όπως επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία για τον πληθωρισμό που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ.

Οι ανατιμήσεις, μέχρι στιγμής, μπορεί να μην αφορούν το σύνολο των κωδικών που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ, που είναι κάποιες χιλιάδες, επηρεάζουν όμως βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως είναι το γάλα, τα τυροκομικά, τα ζυμαρικά, τα λάδια, κ.ά. που συνθέτουν το μέσο καλάθι.

Και αυτό το ανατιμητικό κύμα είναι μόνο η αρχή, εκτιμούν στελέχη από τους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου τροφίμων που μίλησαν στο Εuro2day.gr, τα οποία δεν αναμένουν αποκλιμάκωση των τιμών πριν το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2022.

«Θεωρώ υπερβολικά αισιόδοξο το σενάριο που θέλει να επιστρέφουμε στα προ κρίσης επίπεδα τιμών στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022», λέει στο Εuro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ που διαθέτει ευρύ πανελλαδικό δίκτυο. Ο ίδιος θεωρεί ως πιο ρεαλιστικό σενάριο, η αποκλιμάκωση να γίνει στο τέλος του πρώτου εξαμήνου της επόμενης χρονιάς.

Στην εκτίμηση αυτή συνηγορούν και άλλα στελέχη από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ αλλά και από τη βιομηχανία, που μίλησαν στο Εuro2day.gr. «Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν βλέπω τι μπορεί να αλλάξει τους επόμενους μήνες», δηλώνει στέλεχος από τη βιομηχανία. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η εταιρεία την οποία εκπροσωπεί δεν έχει περάσει στην τελική τιμή των προϊόντων που διαθέτει στην αγορά το σύνολο των αυξήσεων σε ρεύμα, πρώτες και βοηθητικές ύλες, που έχει δεχθεί.

«Φρένο» το οποίο μπήκε τόσο από τις ίδιες τις βιομηχανίες όσο και από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να μη χάσουν τους πελάτες τους. Διότι γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους ότι μια εφάπαξ αύξηση 20% ή 30% στον λογαριασμό που θα πλήρωναν οι καταναλωτές, θα γυρίσει μπούμερανγκ. 

Για τον λόγο αυτό άλλωστε έχει επιλεγεί η σταδιακή και κατά κύματα μετακύλιση των αυξήσεων και το «κούρεμα», ακόμη και στο μισό, των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών.  

Τι δείχνει μέχρι στιγμής ο λογαριασμός

Από τις αρχές του έτους, η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών των προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ κινείται στα επίπεδα του 2-3%, λένε στο Εuro2day.gr στελέχη από το λιανεμπόριο τροφίμων. Όμως αυτό το χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αυξήσεων αντανακλά το σύνολο των κωδικών που πωλούνται μέσω του σούπερ μάρκετ, τα οποία όπως αναφέραμε είναι κάποιες χιλιάδες, και αφορά χρονική περίοδο 10 μηνών.

Τι έχει γίνει όμως το τελευταίο δίμηνο; Τι αυξήσεις έχουν ζητήσει οι βιομηχανίες από το λιανεμπόριο; Πόσες εξ αυτών των ανατιμήσεων έχουν περάσει ήδη στην κατανάλωση, ποιες κατηγορίες έχουν επηρεαστεί περισσότερο και ποιο το βάρος αυτών των προϊόντων στο καλάθι; 

Από τα στοιχεία που έχει συλλέξει το Εuro2day.gr από πηγές της αγοράς, προκύπτουν τα εξής:

Οι κατηγορίες αυτές των προϊόντων είναι οι πιο βασικές στο καλάθι του καταναλωτή καθώς αποτελούν το 90% των αγορών του, αναφέρουν πηγές της αγοράς.
Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων