ΕΡΓΟΣΕ: Στις ράγες έργα 4 δισ. ευρώ μέσα στον Αύγουστο

Να ανεβάσει ταχύτητες εν μέσω θέρους στον ελληνικό σιδηρόδρομο επιχειρεί η ΕΡΓΟΣΕ «τροχοδρομώντας» έργα περίπου 4 δισ. ευρώ. Στόχος να γίνει ανταγωνιστικό και ηλεκτροκινούμενο το σύνολο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Δημοσιεύθηκε: 3 Αυγούστου 2021 - 08:51

Load more

«Καυτός» θα είναι ο Αύγουστος για την ΕΡΓΟΣΕ η οποία θα ξεκινήσει την προώθηση έργων προϋπολογισμού περίπου 4 δισ. ευρώ από τα οποία τα 3,3 δισ. μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου και τα υπόλοιπα με άμεση δημοπράτηση.

Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου και θα τον κάνουν πιο ελκυστικό τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές, δίνοντας την ευκαιρία στην χώρα μας να μετατραπεί σε κέντρο hub της ευρύτερης περιοχής.

Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει κρίσιμα ορόσημα µε στόχο την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας µέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου εντός του Αυγούστου.

Εργα ηλεκτροκίνησης

Η ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο με έργα ηλεκτροκίνησης, όσο και με έργα συστημάτων προχωρά σε άμεση δημοπράτηση τεσσάρων σημαντικών έργων με προϋπολογισμό πάνω από 400 εκατ. ευρώ. Στόχος των έργων αυτών είναι να  καλυφθεί  το υφιστάμενο δίκτυο και να γίνει πιο «φιλικό» μέσο.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για τη Β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη - Ρίο, τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

Β’ φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Μέσα στον μήνα αναμένεται η δημοπράτηση της Β’ φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται ο Σ.Σ. Αθηνών, γνωστός και ως σταθμός Λαρίσης, τόσο στην ικανότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού όσο και αισθητικά (αποκατάσταση όψεων).

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Οι εργασίες ανακαίνισης και ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών ξεκίνησαν από τον Ο.Σ.Ε. με την Σύμβαση 994/2005, συνεχίστηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. με την Σύμβαση 751/2015 και με το νέο προς δημοπράτηση έργο θα ολοκληρωθούν οι εργασίες υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης.

Ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Αθήνας είναι ο κεντρικότερος στη χώρα, εξυπηρετώντας υπεραστικές και προαστιακές σιδηροδρομικές γραμμές και παραμένει εργοτάξιο εδώ και χρόνια.

Κύρια χαρακτηριστικά του Φυσικού Αντικειμένου της εργολαβίας είναι:

Επέκταση της Μεγάλης Υπόγειας Διάβασης του Σ.Σ. Αθηνών

Ροδοδάφνη-Ρίο

Μέσα στον Αύγουστο θα βγει στον «αέρα» και   το έργο Ροδοδάφνη-Ρίο, εκτιμώμενου κόστους άνω των 100-110 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ. στο τμήμα Ροδοδάφνης – Πάτρας (περιοχή Μποζαϊτικα) της γραμμής Αθήνας – Πάτρας με Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και Ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων, καθώς και φυτοτεχνικών εργασιών στο εν λόγω τμήμα.

Αναλυτικότερα στο παρόν έργο περιλαμβάνονται:

Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ταχύτητα μελέτης 200 χλμ./ώρα. Το σύστημα αλληλεξάρτησης θα είναι ηλεκτρονικού τύπου (Electronic Interlocking), επιπέδου ασφαλείας 4 (SIL 4). Θα εφαρμοσθεί το Επίπεδο 1 του ETCS, δηλαδή συνδυασμός φωτεινής σηματοδότησης με επανάληψη των σημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής (Lineside Electronic Units – LEU) και ραδιοφάρων (Eurobalises). Στο τμήμα της νέας γραμμής θα κατασκευαστεί και ενσύρματο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.

 Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα

Σε πορεία επαναδημοπράτησης είναι το σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018, έμπλεξε σε δικαστικές εμπλοκές με αποτέλεσμα η ΕΡΓΟΣΕ να αποφασίσει πριν από μερικούς μήνες την ακύρωση του. Τώρα, προετοιμάζεται η επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο θα έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά και την ίδια πηγή χρηματοδότησης.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με τα αστικά κέντρα της Δυτικής Θεσσσαλίας, δηλαδή την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα. Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ είναι 54,16 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 43,68 εκατ. ευρώ) και αφορά την εφαρμογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραµµή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα.

Διοικητικά το έργο ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Γενικά το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα συνδέει το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.

Ηλεκτροκίνηση – Σηματοδότηση – ETCS

Όλο το τμήμα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσω του ΠΕΠ Θεσσαλίας. Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 81,4 χλμ.

Αθήνα-Καλαμπάκα σε λιγότερο από 3 ώρες

Με την ολοκλήρωση του έργου οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει το τρένο θα είναι της τάξης των 160χλμ/ώρα και το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα απαιτούνται σχεδόν 5 ώρες.

Την ίδια ευεργετική μείωση χρόνου θα βιώσουν και τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής καθώς στην Καρδίτσα το τρένο θα φτάνει σε 2 ώρες και 20 λεπτά και στα Τρίκαλα σε 2 ώρες και 40 λεπτά.

Το τρένο θα μπορεί να λειτουργεί και ως ένας Προαστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Λαμία-Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών, αλλά και δίνοντας ώθηση στον τουρισμό της περιοχής που τα τελευταία χρόνια βιώνει μία μεγάλη ανάπτυξη.

Κιάτο - Ροδοδάφνη

Στην επαναδημοπράτηση του έργου Κιάτο – Ροδοδάφνη προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο κατασκευής ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) είναι ύψους 69 εκατ. ευρώ (κοντά στα 85,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, όλες δηλαδή τις απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, μήκους 71 χλμ. περίπου (τα έργα υποδομής κατασκεύασε η Μυτιληναίος).

Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς όταν ολοκληρωθεί θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με υψηλές ταχύτητες. Με τα μέχρι προ 1-2 ετών δεδομένα, θεωρητικά ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ήταν 30 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της.

Ο ανταγωνιστικός Διάλογος

Σύμφωνα με την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ  τα πλεονεκτήματα του ανταγωνιστικού διαλόγου, είναι πολλά καθώς εξασφαλίζουν την ολοκλήρωση ενός έργου μέσα στα χρονοδιαγράμματα.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα αναφέρονται:

Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση έργων με τα οποία ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων γίνεται και logistics hub».

Ως προς τα λιμάνια που έχουν επιλεγεί, αυτά είναι τα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, ο 6ος Προβλήτας του ΟΛΘ, τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και η διασύνδεση με το Ορμένιο.

Τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου

Πρόκειται για έργα τεχνικά πολύπλοκα και ο καθορισμός των κατάλληλων προδιαγραφών και των όρων εκτέλεσης των συμβάσεων κατασκευής τους δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί µε ακρίβεια εκ των προτέρων, όπως απαιτεί η δημοπράτηση µε μειοδοτικό διαγωνισμό.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ  – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

Προϋπολογισμός: 429.000.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΟΡΜΕΝΙΟ

Προϋπολογισμός: 815.300.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ

Προϋπολογισμός: 1.312.500.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Προϋπολογισµός: 45.000.000,00 €

Τεχνικά Στοιχεία

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ  ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ

Προϋπολογισμός: 380.000.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Προϋπολογισμός: 300.000.000 €

Τεχνικά Στοιχεία

17 χλµ. - Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή

Για τη σύνδεση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής µε το λιμένα Ραφήνας έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις(μπορούν να εφαρμοστούν και συνδυαστικά):

Στο έως σήμερα μελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί στην Παλλήνη, την Αρτέμιδα και την Ραφήνα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων