ΕΦΚΑ: Ξεκινά η εξυπηρέτηση ασφαλισμένων με τηλεδιάσκεψη

Τέλος στις ατελείωτες ουρές που σχηματίζονταν στα γκισέ του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), δίνει υπουργική απόφαση που θεσμοθετεί την τηλεδιάσκεψη με υπαλλήλους του Φορέα. Όλη η διαδικασία βήμα βήμα.

Δημοσιεύθηκε: 26 Ιουλίου 2021 - 08:44

Load more

Με μια νέα υπηρεσία, οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι θα εξυπηρετούνται πατώντας λίγα… κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού τους. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ψηφιακά γκισέ, τα οποία θα «επισκέπτονται» ηλεκτρονικά οι ενδιαφερόμενοι πολίτες. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν μέσω τηλεδιάσκεψης να εξυπηρετούνται από το προσωπικό του ΕΦΚΑ για 12 υπηρεσίες.

Η απόφαση με τίτλο «Εξυπηρέτηση και παροχή διοικητικής πληροφόρησης μέσω τηλεδιάσκεψης από υπηρεσίες του e-EΦΚA» υπογράφεται από κοινού από τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων και Επικρατείας.

Ειδικότερα δημιουργείται ειδική, σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (video conference) με την ονομασία «myΕfka.Live.gov.gr», η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσια Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), παρέχει σε φυσικά πρόσωπα τη δυνατότητα απομακρυσμένης διοικητικής πληροφόρησης και εξυπηρέτησής τους για διοικητικές διαδικασίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες e-EΦΚA.

Στην πλατφόρμα, το φυσικό πρόσωπο μπορεί να αιτηθεί ραντεβού επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει, προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Πριν από την υποβολή του αιτήματος ορισμού ραντεβού, το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται ότι είναι απαραίτητη η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τους χρήστες του πληροφοριακού συστήματος «myΕfka.Live.gov.gr».

Κατά την έναρξη της διάσκεψης πραγματοποιείται από τον αρμόδιο υπάλληλο του e-EΦΚA η ταυτοποίηση του αιτούντος φυσικού προσώπου ή η νομιμοποίηση του εκπροσώπου των νομικών προσώπων με την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης.

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και έναν υπολογιστή, tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα, προκειμένου να υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ του φυσικού προσώπου και του αρμόδιου υπαλλήλου του ΕΦΚΑ για να επιδεικνύει στην κάμερα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για την εξακρίβωση στοιχείων του από τον αρμόδιο υπάλληλο.

Πώς γίνεται η είσοδος

Το φυσικό πρόσωπο εισέρχεται είτε απευθείας στην ειδική πλατφόρμα «myΕfka.Live.gov.gr» είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, κάνοντας χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet.

Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δημιουργήσει ραντεβού για λογαριασμό άλλου προσώπου. Στην περίπτωση αυτή, το φυσικό πρόσωπο οφείλει να καταχωρήσει τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη ενώ για τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης, προϋπόθεση είναι να εμφανιστεί το πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου έχει δημιουργηθεί το ραντεβού.

Το φυσικό πρόσωπο επιλέγει αρχικά τη θεματική κατηγορία και στη συνέχεια την υπηρεσία για την οποία επιθυμεί να εξυπηρετηθεί. Μετά την επιλογή της υπηρεσίας εμφανίζεται πεδίο που παρέχει τη δυνατότητα επιλογής της γεωγραφικής περιοχής μόνιμης διαμονής.

Κατόπιν οδηγείται στο αντίστοιχο σύστημα κράτησης εντός του οποίου επιλέγει την Αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Συντονισμού και Υποστήριξης για τη διεκπεραίωση του αιτήματός του. Έπειτα επιλέγει ημέρα και ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και καταχωρίζει τα ακόλουθα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη:

Με την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται από την πλατφόρμα ηλεκτρονικό μήνυμα ενημέρωσης για επερχόμενο ραντεβού στην ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση που δήλωσε το φυσικό πρόσωπο.
Σ ο μήνυμα ενημέρωσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή του αιτούντα στην τηλεδιάσκεψη με αρμόδιο υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ καθώς και ο σύνδεσμος με τα δικαιολογητικά που απαιτείται να προσκομίσει, τηλέφωνο επικοινωνίας και e-mail στο οποίο θα αποστείλει τα δικαιολογητικά.

Η κράτηση μπορεί να προγραμματιστεί εκ νέου, να ακυρωθεί ή να καταχωρηθεί νέα για την παροχή νέας υπηρεσίας.

Την προγραμματισμένη μέρα και ώρα, το φυσικό πρόσωπο ενεργοποιεί τον σύνδεσμο που έχει λάβει στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης οφείλει να έχει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησής του, τα οποία θα πρέπει να ελέγξει ο αρμόδιος υπάλληλος. Κατά τη διενέργεια της διάσκεψης, ο αρμόδιος υπάλληλος προβαίνει σε έλεγχο των στοιχείων ταυτότητας του φυσικού προσώπου που αιτείται την παροχή διοικητικών υπηρεσιών ή τη διεκπεραίωση υπόθεσής του με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης που του επιδεικνύει το φυσικό πρόσωπο.

Μετά το πέρας της διαδικασίας ταυτοποίησης, η τηλεδιάσκεψη μπορεί να συνεχιστεί είτε με εικόνα και ήχο είτε μόνο με ήχο.

Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται

Οι θεματικές κατηγορίες παρεχόμενων υπηρεσιών οργανώνονται σε ακόλουθες θεματικές κατηγορίες:

Tμήμα παροχών

Τμήμα μητρώου και ασφαλιστικού βίου

Τμήμα συντάξεων πληρωμών

Τμήμα διοικητικού πληροφόρησης πολιτών

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων