Αντιμέτωπες με δυσκολίες στην προσπάθεια τους να εκδώσουν ασφαλιστική ενημερότητα βρίσκονται βιοτεχνικές επιχειρήσεις, οι οποίες λόγω της πανδημίας προχώρησαν σε αναστολές συμβάσεων εργασίας, κάνοντας χρήση των κυβερνητικών μέτρων στήριξης της απασχόλησης.
Όπως επισημαίνει σε επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και τον διοικητή του ΕΦΚΑ Χρήστο Χάλαρη, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, «γίναμε αποδέκτες προβλημάτων που αντιμετωπίζουν επιχειρήσεις-μέλη μας, οι οποίες έκαναν χρήση των κυβερνητικών μέτρων στήριξης της απασχόλησης, λόγω της πανδημίας Covid-19 και έθεσαν σε εργασιακή αναστολή συμβάσεις εργασίας εργαζομένων τους».
«Σύμφωνα με σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις, οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΕΦΚΑ καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τους εργαζομένους που οι συμβάσεις εργασίας τους βρίσκονται σε αναστολή, προσδιορίζονται μέσω των Α.Π.Δ που υποβάλλονται από την επιχείρηση για την αντίστοιχη μισθολογική περίοδο στον ΕΦΚΑ και οι αποδοχές της περίπτωσης αυτής καταχωρούνται στην Α.Π.Δ με ειδικό τύπο αποδοχών, σύμφωνα με αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι η εκκαθάριση των σχετικών εισφορών δεν έχει πραγματοποιηθεί, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται οι επιχειρήσεις-εργοδότες ότι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές και άρα καθίσταται ανέφικτη η έκδοση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος. Προσερχόμενοι οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων επιχειρήσεων στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, με έκπληξή τους διαπιστώνουν ότι προκειμένου να λάβουν αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας, θα πρέπει να καταβάλουν το αντίτιμο των ασφαλιστικών εισφορών που ψευδώς φαίνεται ότι οφείλουν», αναφέρεται στην επιστολή του ΒΕΘ, που τονίζει πως «το γεγονός αυτό ανατρέπει απολύτως την κυβερνητική φιλοσοφία για στήριξη των επιχειρήσεων λόγω των συνεπειών της πανδημίας και τροφοδοτεί θεωρίες για αναξιοπιστία και ασυνέπεια της πολιτείας στην ανάληψη των διακηρυγμένων υποχρεώσεων της».
Κατά συνέπεια, το ΒΕΘ ζητά την άμεση επίλυση του εν λόγω προβλήματος, προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία του συστήματος έκδοσης ασφαλιστικών ενημερώσεων των επιχειρήσεων που έθεσαν εργαζομένους σε εργασιακή αναστολή.