Λιανεμπόριο: Μεγάλες εκπτώσεις για να φύγει στο στοκ

Προσφορές και εκπτώσεις πάνω από 50% στις ενδιάμεσες εκπτώσεις καθώς ο τζίρος εμφανίζεται μειωμένος κατά 30%. Οι χαμηλές επιδόσεις του Πάσχα, οι προσδοκίες για «χαλάρωση» των μέτρων και το ορόσημο της επανεκκίνησης του τουρισμού.

Δημοσιεύθηκε: 8 Μαΐου 2021 - 14:31

Load more

Κλιμακώνουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου την επικοινωνία τους προς το καταναλωτικό κοινό για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις (1-15/5). Είναι μια σεζόν στην οποία μπήκαν “αθόρυβα”, δεδομένης της κακής ψυχολογίας από την πτώση τζίρου στα καταστήματα, που κυμαίνεται στο 30% συγκριτικά με την περίοδο της κανονικότητας, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις.

Επιχειρούν να αξιοποιήσουν την αυριανή Κυριακή, που τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και την μικρή “ανάσα” από τη μείωση του ποσοστού εμβαδού ανά πελάτη που αντιστοιχεί σε καταστήματα άνω των 500 τ.μ. (50 τ.μ. ανά άτομο), σύμφωνα με τις χθεσινές εξαγγελίες.

Πολλοί επιχειρηματίες διατηρούν ελπίδες για σταδιακή τόνωση τζίρου και σημάδια ανάκαμψης από τον Ιούνιο, αν και δηλώνουν “με …τεντωμένα νεύρα” όσο η υλοποίηση των υποσχέσεων για “χαλάρωση” των περιορισμών στο μοντέλο λειτουργίας της αγοράς μετατίθεται προς το ορόσημο της επανεκκίνησης του τουρισμού και πιθανόν αργότερα, όταν θα αναπτυχθεί περαιτέρω το τοίχος ανοσίας στην κοινότητα.

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η Zara ανακοίνωσε μειώσεις τιμών 40% σε επιλεγμένα είδη, η H&M προσφέρει εκπτώσεις που ξεπερνούν επιλεκτικά το 50% και πάνω από 30% είναι οι προτάσεις των περισσότερων σημάτων, διεθνών και ελληνικών, όπως η Attrattivo, η ΒSB κ.ά.

Η ΙΚΕΑ ανακοίνωσε κατάλογο προϊόντων ανά κατάστημα με εκπτώσεις έως και πάνω από 50% στο διάστημα 1-15/5. Αντίστοιχο κατάλογο, με εκπτώσεις σε συγκεκριμένες περιοχές και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, δημοσίευσε η Κωτσόβολος με ειδική καμπάνια υπό τον τίτλο “η τέχνη των εκπτώσεων”.

Έως 70% φτάνουν οι εκπτώσεις σε Πλαίσιο, Public, ΜediaMarkt αλλά και στα πολυκαταστήματα attica και notos galleries. Έκπτωση 30% στα είδη μπάνιου προσφέρει η Leroy Merlin ενώ δυναμικές εκπτώσεις στα έπιπλα μπαλκονιού προωθεί η Praktiker που δίνει έμφαση στα είδη κήπου ενόψει της συμμετοχής της στην ανθοκομική έκθεση της Κηφισιάς. Με εκπτώσεις που φτάνουν τo 80% προσκαλούν τους καταναλωτές τα Factory Outlet ενώ αντίστοιχες είναι οι καμπάνιες των καταστημάτων στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα.

Με δέλεαρ τις εκπτώσεις και τις προσφορές ο εμπορικός κόσμος προσβλέπει σε αποφόρτιση του στοκ. Εξάλλου το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών και η πολυπλοκότητα στη διαδικασία των αγορών - ραντεβού και περιορισμοί με τα μοντέλα click away και click inside - συνδέθηκαν με τις χαμηλές επιδόσεις της πασχαλινής αγοράς, παρά την διαφαινόμενη τόνωση της ζήτησης στις εμπορικές πιάτσες όπου άνοιξαν από την περασμένη εβδομάδα εστιατόρια και καφέ.

Οι δύο ταχύτητες της αγοράς

Καλύτερη εικόνα εμφανίζουν περιφερειακές αγορές, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στο Euro2day.gr επιχειρηματίες με καταστήματα εκτός του κέντρου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπως σε Πειραιά, Κηφισιά, Νέα Ερυθραία, Γλυφάδα αλλά και σε επαρχιακές πόλεις. Έντονη εμπορική κινητικότητα παρατηρείται επίσης στα ανοιχτά malls όπως το McArthur Glen και το Smart Park στα Σπάτα.

Αντίθετα, στα πολυκαταστήματα και στα κλειστά εμπορικά κέντρα, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, τα καταστήματα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Η μειωμένη επισκεψιμότητα και η απουσία υπηρεσιών εστίασης επιτείνουν το πρόβλημα. Μάλιστα μέχρι το Μεγάλο Σάββατο που ενεργοποιήθηκε η τελευταία τροποποίηση του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς επιτρέποντας τις υπηρεσίες take away, εργαζόμενοι και καταναλωτές δεν είχαν δυνατότητα να προμηθευτούν ούτε βασικά είδη (καφέ κ.τλ.).

Με περιορισμένη αγοραστική κίνηση είναι αντιμέτωπα τα καταστήματα στο κέντρο της πρωτεύουσας και σε τουριστικές γειτονιές όπως το Μοναστηράκι και η Πλάκα, που έχουν χάσει την παραδοσιακή πελατεία τους. Πολλές επιχειρήσεις μάλιστα περιμένουν το άνοιγμα του τουρισμού, στις 14 Μαϊου για να ανεβάσουν ρολά.

Χαμηλές επιδόσεις παρατηρούνται και στα καταστήματα πέριξ του Συντάγματος, από την Ερμού μέχρι τη Βουκουρεστίου, που επηρεάζονται και από την τάση των καταναλωτών να αποφεύγουν τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς κι ως εκ τούτου να περιορίζονται για τα ψώνια τους στις τοπικές αγορές. Βελτιωμένη πάντως εμφανίζεται η κατάσταση στο Κολωνάκι, όπου η εμπορική κίνηση φαίνεται να ευνοείται την τελευταία εβδομάδα από την επανεκκίνηση της εστίασης.

Αναφορικά με τις επιμέρους αγορές του λιανεμπορίου, τα αθλητικά είδη ένδυσης υπόδησης είναι στην πρώτη γραμμή της ζήτησης, τάση που αναδείχθηκε την περίοδο των lockdown και συντηρείται. Πολλές επιχειρήσεις του κλάδου σημειώνουν αύξηση πωλήσεων και διαφοροποιούνται από το γενικότερο κλίμα όπου η πτώση τζίρου στο τετράμηνο κυμαίνεται από 20% και ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις το 50% ανάλογα με τον κλάδο, συγκριτικά με τις αντίστοιχες επιδόσεις του 2019.

Η νέα γενιά μέτρων

Ο φόβος για πιθανά λουκέτα στο μέλλον, όταν δεν θα υπάρχουν μέτρα προστασίας, παραμένει αλλά η νέα γενιά μέτρων, συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ, μετά τις επιστρεπτέες προκαταβολές, καλλιεργεί κάποιες προσδοκίες. Πρόκειται για την επιδότηση παγίων δαπανών, το “πακέτο” για την επανεκκίνηση της εστίασης, την αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού και την επιδότηση ενοικίων, που παρατείνεται και για το Μάιο.

Μάλιστα όπως επαναλαμβάνει στο Euro2day.gr ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ) θα πρέπει να εκδοθεί το συντομότερο δυνατόν KΥA, προκειμένου να αποφευχθούν αντεγκλήσεις μεταξύ ιδιοκτητών και ενοικιαστών και οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου να γνωρίζουν την επίσημη απόφαση που ορίζει ότι συνεχίζεται και για το μήνα Μάιο η πλήρης απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του συνολικού μισθώματος για το λιανεμπόριο.

Ο κ. Καφούνης τονίζει επίσης την υστέρηση του λιανεμπορίου στα μέτρα επανεκκίνησης, κατά αντιστοιχία με αυτά για την εστίαση, αναφερόμενος στις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες στις οποίες λειτουργούν οι επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας. Παρόλαυτά σημειώνει ότι ειδικά στα καταστήματα ένδυσης αυτή την περίοδο οι εκπτώσεις ξεπερνούν το 50% στο αδιάθετο εμπόρευμα και οι επαγγελματίες προσβλέπουν σε τόνωση της αγοραστικής κίνησης μετά τους υποτονικούς ρυθμούς της εορταστικής αγοράς του Πάσχα.

Αναζητά δε μέτρα για τουριστικές περιοχές της Αθήνας, όπως η Πλάκα και το Μοναστηράκι.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων