Σούπερ μάρκετ: Το «προσωρινό μπόνους» των 900 εκατ. ευρώ και η επόμενη ημέρα

Δύο χρόνια ανακατατάξεων προβλέπει στην αγορά ο Κ. Μαχαίρας (ΙΕΛΚΑ). Ανάπτυξη 5,7% από την αρχή του έτους δείχνουν στοιχεία της Nielsen.

Δημοσιεύθηκε: 31 Μαρτίου 2021 - 09:03

Load more

Ενισχύεται ο ανταγωνισμός για τις αλυσίδες supermarket μπροστά στις προκλήσεις που αναδύει το online κανάλι αλλά και ενόψει της άρσης των περιοριστικών μέτρων και της επανεκκίνησης της εστίασης, που θα υπονομεύσουν τον «προσωρινό» τζίρο των 900 εκατ. ευρώ που κέρδισαν στην πανδημία.

Πάντως στοιχεία της Nielsen αναφέρουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς παραμένει υψηλός και το 2021. Τις πρώτες 10 εβδομάδες, έως τα μέσα Μαρτίου, οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων εμφανίζουν ανάπτυξη 5,7%. Με βάση τα σενάρια της NielsenIQ για την κατανάλωση, αναμένεται αύξηση στις πωλήσεις ταχυκίνητων κωδικών φέτος κατά 2,1%, υπό την προϋπόθεση ότι θα ανοίξει σταδιακά η αγορά χωρίς επιστροφή σε lockdown ενώ σε άλλη περίπτωση, αναμένεται πολλαπλάσια ανάπτυξη.

Με βάση εκτιμήσεις που παρουσιάστηκαν σε webinar χθες, το δυσμενές σενάριο που προϋποθέτει νέους περιορισμούς προβλέπει ότι η αγορά θα εμφανίσει ανάπτυξη περίπου 6% το 2021. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις στο e-grocery τρέχουν με τριψήφιο ρυθμό, με τα στοιχεία της Convert Group να προοιωνίζονται ανάπτυξη στα 250 εκατ. ευρώ από τα 163 εκατ. ευρώ το 2020.

Μάλιστα σε λιγότερο από 8 χρόνια, η αγορά τροφίμων στο ψηφιακό κανάλι προβλέπεται να φτάσει στο 15% των πωλήσεων της συνολικής αγοράς και είναι ζητούμενο πόσοι από τους σημερινούς παίκτες θα καταφέρουν να χτίσουν μέχρι τότε μερίδια. Αυτό προέβλεψε ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος στο Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε το ΙΟΒΕ για το λιανεμπόριο.

Σημείωσε ότι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι σήμερα 11 δισ. ευρώ με ΦΠΑ, από τα συνολικά 23 δισ. ευρώ τζίρο που κάνει το εμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα. Η αγορά εν μέσω πανδημίας πρόσθεσε τζίρο περί τα 900 εκατ. ευρώ, αλλά και επιπλέον έξοδα της τάξης των 160 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύουν μια αύξηση της τάξης του 1,45%, όταν η μέση κερδοφορία των εταιρειών κυμάνθηκε στο 2,5%. Επομένως, σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, η αγορά τα επόμενα δύο χρόνια θα δυσκολευτεί να διατηρήσει τους τζίρους και τα μερίδια που απέσπασε. Τόνισε ότι ο τζίρος είναι «πρόσκαιρος», καθώς το άνοιγμα της εστίασης και η αποδυνάμωση της κατανάλωσης κατ’ οίκον, με το άνοιγμα και άλλων δραστηριοτήτων θα αλλάξουν τις ισορροπίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την περίοδο της πανδημίας, ο τζίρος των supermarket μόνο στα τρόφιμα από 40 εκατ. ευρώ εκτοξεύθηκε στα 200 εκατ. ευρώ (ποσό που περιλαμβάνεται στα 900 εκατ. ευρώ συνολικού επιπλέον τζίρου), αλλά πενταπλασιάστηκε το κόστος, καθώς οι εταιρείες έπρεπε να αναπτύξουν υπηρεσίες επιλογής και μεταφοράς των προϊόντων στον καταναλωτή, κάτι που γινόταν χωρίς κόστος πριν, από τον ίδιο τον καταναλωτή. Η αναδυόμενη αυτή αγορά θα ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια με την είσοδο και νέων παικτών, που θα εισάγουν στην αγορά νέες πλατφόρμες, εργαλεία και υπηρεσίες που θα αλλάξουν τον χάρτη και την κατάταξη των εταιρειών με βάση τα σημερινά μερίδια.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων