Τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν λόγω της πανδημίας κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο περιόρισαν μεν τις ζημίες που προήλθαν από τα τροχαία ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους, με την πτώση ωστόσο να μην είναι τόσο μεγάλη όσο προέβλεπαν και όσο θα ήθελαν οι ασφαλιστικές εταιρίες και η κοινωνία γενικότερα.
Αυτό υποστηρίζει η Hellas Direct, ένα χρόνο μετά την επιβολή του πρώτου lock down. Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας:
- Κατά τη διάρκεια του πρώτου («σκληρού») lock down, η μείωση των ζημιών διαμορφώθηκε στο 71% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
- Στη συνέχεια, από τις 3 Μαΐου έως και 6η Νοεμβρίου του 2020, το ποσοστό υποχώρησης των ζημιών περιορίστηκε μόλις στο 9%.
- Τέλος, από την 7η Νοεμβρίου του 2020 έως και την 7η Φεβρουαρίου 2021 οι ζημιές από σύγκρουση μειώθηκαν κατά 41%.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, η Hellas Direct καταλήγει ότι ο κορωνοϊός έφερε μεν μια μείωση στα ατυχήματα, η οποία ωστόσο δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο περιμέναμε και σίγουρα όσο θα θέλαμε. Ειδικότερα μάλιστα κατά το πρώτο φετινό δίμηνο, με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, ο αριθμός των ζημιών ήταν ο υψηλότερος της τελευταίας τριετίας!
Σύμφωνα με την Hellas Direct, η μείωση που πλήθους των οχημάτων που κυκλοφόρησαν στους δρόμους εξ’ αιτίας των περιοριστικών μέτρων οδήγησε σε πτώση του αριθμού των ατυχημάτων, ωστόσο στη διαμόρφωση του αριθμού των ατυχημάτων συμβάλλουν και άλλοι παράγοντες όπως η τεχνολογία των οχημάτων, η κατάσταση των δρόμων, οι καιρικές συνθήκες και φυσικά η ψυχολογία των οδηγών (επιθετική οδήγηση).