Αναλυτικό σχέδιο για την επανεκκίνηση του κλάδου της κρουαζιέρας συζήτησαν σύμφωνα με πληροφορίες του Εuro2day.gr οι εκπρόσωποι ορισμένων εκ των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου με τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη.
Από τα γραφεία στις έδρες τους στη τηλεδιάσκεψη με τον κ. Θεοχάρη συμμετείχαν οι εκπρόσωποι εταιρειών κολοσσών όπως είναι οι Carnival Group, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, TUI Cruises.
Η υλοποίηση ενός σχεδίου «πέντε σημείων» που πρότειναν, αποσκοπεί στο να δημιουργηθεί ένας ασφαλής και υγιής θαλάσσιος διάδρομος που θα περιλαμβάνει για αρχή τις χώρες Ιταλία, Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ, χώρες που μπορούν να έχουν κοινή αντιμετωπιση στα θέματα κρουαζιέρας προκειμένου μόλις το επιτρέψουν οι επιδημιολογικές συνθήκες να ανοίξουν και πάλι τα ταξίδια.
Η επίτευξη του σχεδίου αυτού θα έχει σαν αποτέλεσμα η Ελλάδα να γίνει φέτος home port, από πολλές εταιρείες οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν σκεφθεί αυτή την προοπτική. Αυτό σημαίνει ότι εάν το σχέδιο επιτύχει το Home porting μπορεί να αποκτήσει πιο μόνιμο χαρακτήρα.
Τα πεντε σημεία κλειδιά που συζήτησαν Θεοχάρης και εκπρόσωποι του κλάδου είναι:
-η ανάγκη ύπαρξης ενός ακριβούς χρονοδιαγράμματος από πλευράς της κυβέρνησης σχετικά με το πώς και πότε θα ανοίξει την ελληνική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εταιρείες θέλουν και 45-60 ημέρες για να προετοιμάσουν τα ταξίδια (να χαράξουν δρομολόγια, να εκδώσουν εισιτήρια, κ.λ.π.)
- αναλυτική κατάσταση με το ποια λιμάνια μπορεί να είναι έτοιμα από άποψη υποδομών για να υποδεχθούν κρουαζιερόπλοια. Πέρυσι τα λιμάνια εισόδου στη χώρα ήταν έξι, φέτος πόσα θα είναι;
-η κατάρτιση ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης σε συνεργασία με τις εταιρείες και τις αρμόδιες αρχές σε κάθε λιμάνι και κεντρικά. Το σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει και τα covid hotel σε κάθε περιοχή.
-πως θα υλοποιηθεί η πολιτική των tests. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα κινείται συμφωνα με την οδηγία EU HEALTHY GATEWAYS
- ανάπτυξη συνεργιών με γειτονικές χώρες όπως είναι η Ιταλία, Κύπρος Ισραήλ. Οι εταιρείες θέλουν την συνεργασία γειτονικών χωρών προκειμένου να απλοποιηθούν οι διαδικασίες αλλά και να παραμείνει ασφαλές για επιβάτες και πλήρωμα το πέρασμα από την μια χώρα στην άλλη.
Για όλα αυτά τα θέματα και ειδικότερα για τα θέματα των λιμανιών οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ζητήσει συνάντηση και με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Ο κ. Θεοχάρης επισήμανε μετά την τηλεδιάσκεψη ότι «πέρυσι η Ελλάδα πρωτοστάτησε στην παγκόσμια επανέναρξη της κρουαζιέρας. Συνεχίζουμε, ακόμη πιο δυναμικά, προς την ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζοντας το φετινό άνοιγμα. Η κρουαζιέρα, ως μία από τις βασικές μορφές τουρισμού για τη χώρα μας, είναι πολύ σημαντική για την ελληνική οικονομία. Ως εκ τούτου απαιτείται μεγιστοποίηση της συνεργασίας και της προσπάθειας προκειμένου η κρουαζιέρα να ανοίξει με ασφάλεια το συντομότερο δυνατόν».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Υπουργός Τουρισμού στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων, τα οποία και θα πρέπει να προτείνονται στους τουρίστες κρουαζιέρας με φροντίδα των πλοιοκτητών. Ο κ. Θεοχάρης απηύθυνε παραίνεση προς τους εκπροσώπους των εταιρειών να αυξήσουν τις προμήθειες τροφοδοσίας των πλοίων τους με προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς. Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός, «κατ' αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί και η προσφερόμενη ‘Ελληνική Εμπειρία’ σε κάθε κρουαζιερόπλοιο».
Η Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο κυρία Μαρία Δεληγιάννη ανέφερε ότι «η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει εργαστεί επιμελώς προκειμένου να εισαγάγει βελτιωμένα πρωτόκολλα για την προστασία των επιβατών, του πληρώματος και των κοινοτήτων τις οποίες επισκέπτονται. Η επιτυχία του ανοίγματος στην κρουαζιέρα, το οποίο πραγματοποιήθηκε πέρυσι στην Ελλάδα και αλλού, ήταν απόδειξη της αντοχής των βελτιωμένων πρωτοκόλλων. Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός κρουαζιέρας και ανυπομονούμε να προχωρήσουμε στην ασφαλή επανέναρξή της, σε συνεργασία πάντα με τις αρμόδιες αρχές».