Ποια στρατηγική εκπτώσεων επέλεξαν τα καταστήματα

Αύξηση 35% στις συνολικές πωλήσεις λιανικής συγκριτικά με την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων του 2020, με σημαντική αύξηση στον όγκο πωλήσεων ένδυσης και υπόδησης.

Δημοσιεύθηκε: 25 Ιανουαρίου 2021 - 09:42

Load more

Με ψυχολογία... Χριστουγέννων λειτούργησε την πρώτη εβδομάδα από την επανεκκίνησή της η αγορά του λιανεμπορίου και υπεραποδίδει συγκριτικά με την πρώτη εβδομάδα των περσινών εκπτώσεων ενώ παράγοντες της αγοράς μεταφέρουν στο Euro2day ότι έχει καταγραφεί αύξηση 35% στις συνολικές πωλήσεις λιανικής, με σημαντική αύξηση στον όγκο πωλήσεων ένδυσης και υπόδησης.

Ας σημειωθεί ότι η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων πέρυσι ήταν απογοητευτική, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, ενώ ένα επιπλέον στοιχείο διαφοροποίησης είναι ότι κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2020 δεν υπήρχε έξαρση των πωλήσεων μέσω e-shop.

Η ζήτηση φέτος ενισχύθηκε και από τη δυναμική των εκπτώσεων, καθώς πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (54%) προχώρησαν σε μειώσεις τιμών άνω του 40% με 50%, επίπεδα που σε άλλες περιόδους θα ανακοίνωναν προς το τέλος της εκπτωτικής σεζόν. Στην προκειμένη περίπτωση, η αβεβαιότητα για το χρονικό διάστημα που τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά αλλά και το παρατεταμένο lockdown που προηγήθηκε και το οποίο εγκλώβισε μεγάλους όγκους εμπορευμάτων, έφεραν πιο επιθετικές πολιτικές πωλήσεων από τις επιχειρήσεις. Στοχεύουν να αποσπάσουν γρήγορα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στον εκπτωτικό τζίρο των 5 δισ. ευρώ αυτής της περιόδου. Πάντως ένα 35% των επιχειρήσεων κινήθηκε στο παραδοσιακό μοτίβο των εκπτώσεων, με τιμές μειωμένες σε ποσοστό μεταξύ 20% και 40%.

Επίσης, παρά τις καλές εκπτώσεις και την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (39%) συνέχισαν να γράφουν μείωση πωλήσεων. Το 31% των επιχειρηματιών δηλώνουν αύξηση τζίρου και ένα άλλο 30% αναφέρουν ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα.

Συνολικά, o εμπορικός κόσμος δηλώνει ικανοποίηση αλλά αναγνωρίζει ότι δεν έχει εκλείψει ο υγειονομικός κίνδυνος, ειδικά μετά την εμπειρία των τελευταίων ημερών, με τις ουρές και την πολυκοσμία σε εμπορικούς δρόμους και malls. Ο φόβος ενός νέου lockdown, που παραμένει στην ατζέντα του κυβερνητικού επιτελείου, αποτελεί εφιάλτη για μ;iα στις δύο επιχειρήσεις (το 49% των επιχειρήσεων σε έρευνα του ΕΣΑ λέει ότι σε μια τέτοια περίπτωση, δεν θα μπορέσει να ξαναλειτουργήσει).

Επομένως, η θετική ψυχολογία σε συνδυασμό με τις δυναμικές εκπτώσεις ευνόησαν μεν την αγορά του λιανεμπορίου κατά την πρώτη εβδομάδα μετά την επανεκκίνησή της, αλλά μένει να γίνουν πολλά για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ενός νέου lockdown και να μην καταρρεύσουν μικρές επιχειρήσεις που έχουν εξαντλήσει τα διαθέσιμά τους και δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν τους προηγούμενους μήνες πρόσθετες πιστωτικές γραμμές.

Στο επίκεντρο τις επόμενες ημέρες θα τεθούν τόσο το επιδημιολογικό αποτύπωμα της επανεκκίνησης των καταστημάτων όσο και η δέσμη μέτρων που θα στηρίξουν την αγορά και θα τονώσουν το ηθικό των επτά εκ των δέκα επαγγελματιών που σήμερα δηλώνουν αδυναμία πληρωμών (69% των επιχειρήσεων δηλώνουν αδυναμία να καλύψουν δανειακές, ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΑ). Αυτά είναι εξάλλου τα κρίσιμα δεδομένα, από τα οποία θα εξαρτηθεί το πότε θα «ξεκλειδώσει» η εστίαση και άλλοι κλάδοι, αποτελώντας τον καμβά για τους πολιτικούς χειρισμούς που θα συνεισφέρουν στη συντήρηση του οφέλους από το καλό καταναλωτικό κλίμα που δημιουργήθηκε τις τελευταίες ημέρες.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων