«Μονιμοποιείται» η στροφή των σούπερ μάρκετ στο e-commerce

Πώς κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στη διάρκεια του lockdown, εξήγησαν στη διάρκεια συζήτηση στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών οι επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος και των My Market. Οι προκλήσεις για την Πλαίσιο και τα αιτήματα της ΜcArthurGlen.

Δημοσιεύθηκε: 10 Ιουνίου 2020 - 20:28

Load more

Με περισσότερη έμφαση στις επενδύσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα επιχειρήσει να κεφαλαιοποιήσει τα κέρδη του lockdown το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις των επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος και της METRO (My Market) στη διάρκεια συζήτηση στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλειο Σταύρου, το 2020 θα είναι μια ανοδική χρονιά για το λιανεμπόριο και παρά την ύφεση που αντιμετωπίζει η χώρα, εκτιμά, ότι ο κλάδος δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της METRO Αριστοτέλης Παντελιάδης, επεσήμανε ότι η χρονιά θα είναι στο σύνολό της θετική, χωρίς όμως, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, να είναι κάτι το θεαματικό. Πάντως, εξέφρασε επιφυλάξεις για την εξέλιξη των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο, τονίζοντας ότι «δεν μπορώ να είμαι βέβαιος ότι και το δεύτερο εξάμηνο θα είναι ανοδικό».

Αμφότεροι, εστίασαν στις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο κλάδος, από την αυξημένη ζήτηση τόσο στα φυσικά καταστήματα, όπως και από το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου και επεσήμαναν ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ανταπεξήλθε στα νέα δεδομένα.

«Πριν τρέχαμε να προσελκύσουμε τη ζήτηση και τώρα τρέχαμε να την καλύψουμε (τη ζήτηση) υπογράμμισε ο κ.Παντελιάδης.

Αυτό, όπως σημείωσαν, τόσο ο κ. Σταύρου, όσο και κ. Παντελιάδης, κατέστη εφικτό λόγω του ότι ο κλάδος αντέδρασε ταχύτατα, ενώ για καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση, δημιουργήθηκαν επιπλέον θέσεις εργασίας.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα, όπως ανέφερε ο κ. Σταύρου, αυτό θα υλοποιηθεί κανονικά, με μεγαλύτερη έμφαση όμως, στον ηλεκτρονικό εμπόριο. Το ίδιο υποστήριξε και ο κ. Παντελιάδης, αναφέροντας ότι «το επενδυτικό πλάνο της My Market δεν επηρεάζεται από τον κορωνοϊό, απλώς θα επιταχυνθούν οι επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κανάλι».

Οι επικεφαλής των δύο αλυσίδων, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει η μείωση των τουριστών στην αγορά, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τον υπάρχουν περιθώρια για περιορισμό του κόστους λειτουργίας, τέτοιου είδους παρεμβάσεις έγιναν καθ΄όλη τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, δηλαδή στα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης.

Σχετικά με το αν θα παραμείνει η υψηλή ζήτηση που καταγράφηκε εν μέσω lockdown στα σούπερ μάρκετ σε είδη πλην τροφίμων, οι κ.κ. Σταύρου και Παντελιάδης, εκτιμούν ότι αυτό είναι συγκυριακό, καθώς τα άλλα καταστήματα, ήταν την περίοδο εκείνη κλειστά.

Για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η Πλαίσιο στη διάρκεια του lockdown, μίλησε ο αντιπρόεδρος και διευθυντής της εταιρείας Κωνσταντίνος Γεράρδος, σημειώνοντας ότι όταν έκλεισαν τα καταστήματα πολύ σύντομα οι on line παραγγελίες αυξήθηκαν. Σε λίγες ημέρες οι ηλεκτρονικές παραγγελίες τετραπλασιάστηκαν και σε κάποιο σημείο, δεκαπλασιάστηκαν, τόνισε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το ίδιο για να ανταπεξέλθεις σε αυτά τα δεδομένα, θα πρέπει να είσαι σε εγρήγορση και να διαθέτεις τα απαραίτητα μέσα για να ανταποκριθείς στη ζήτηση, κάτι που πέτυχε η Πλαίσιο. Ο ίδιος επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει επενδύσει και θα συνεχίσει να επενδύει στα logistics, αναφέροντας ότι για να σταθείς στα πόδια σου θα πρέπει να διαθέτεις σοβαρές υποδομές, ενώ εξέφρασε την ανησυχία του για την πτώση της τουριστικής κίνησης, καθώς ένα μέρος των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται σε τουρίστες, κάτι στο οποίο η εταιρεία είχε επενδύσει τα προηγούμενα χρόνια.

Να ανοίγει το εκπτωτικό χωριό όλες τις Κυριακές του χρόνου και να απελευθερωθεί το ωράριο των καταστημάτων, ζήτησε εμμέσως πλην σαφώς ο γενικός διευθυντής της ΜcArthurGlen Group, Ιωάννης Κασιμάτης. Υπενθυμίζουμε ότι με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, το εκπτωτικό χωριό μπορεί να είναι ανοικτό όλες τις Κυριακές από το Μάϊο έως τον Οκτώβριο.

Αν θέλουμε επενδύσεις το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό, σημείωσε ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι οι καταναλωτές που έχουν ως ελεύθερο χρόνο τις Κυριακές να μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους, ενώ η κάθε επιχείρηση να μπορεί να έχει το δικό της ωράριο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία, για στηρίξει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός του εκπτωτικού χωριού, έχει υιοθετήσει ένα «πακέτο ελάφρυνσης των βαρών» έως το τέλος του χρόνου, ώστε το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων να είναι βιώσιμο.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων