Ποιοι λιανέμποροι κέρδισαν τζίρο τις ημέρες του lockdown

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen για την κατανάλωση εν μέσω πανδημίας. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, MyMarket και περιφερειακά καταστήματα γειτονιάς κέρδισαν πωλήσεις.

Δημοσιεύθηκε: 3 Ιουνίου 2020 - 08:52

Load more

Μερίδιο αγοράς κατά τις 12 εβδομάδες του lockdown κέρδισαν οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς  του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σύμφωνα με την ανάλυση της Nielsen, ενώ την ίδια στιγμή κερδισμένα εμφανίζονται και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας (μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου) αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ. Σ’ αυτό το διάστημα, οι τρεις μεγαλύτερες  αλυσίδες (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, ΜyMarket) αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4%, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους στη συνολική αγορά να ενισχυθεί στο 65,6% ή 1,3 μονάδες υψηλότερα.

Η ενίσχυσή τους προήλθε, αφενός, από το εκτεταμένο δίκτυό τους, αφετέρου, από τα υπερ-μάρκετ, που λόγω εμβαδού, κέρδισαν στη ροή καταναλωτών και άρα πωλήσεων. Σύμφωνα και πάλι με την καταγραφή της Nielsen, τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής συνεισέφεραν το 22% των πωλήσεων, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 34,9%. Σημειώνεται ότι από τα στοιχεία που συγκεντρώνει η εταιρεία, εξαιρείται η αλυσίδα Lidl. 

Πέραν των σούπερ μάρκετ, ανάπτυξη πωλήσεων κατέγραψαν και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς, με αύξηση που ανήλθε στο 7,6%. Αντιθέτως τα Cash & Carry κατέγραψαν μείωση πωλήσεων της τάξης του 9,2%, εξαιτίας της απουσίας των πελατών HORECA.

Όσον αφορά τις προμηθευτικές εταιρείες, οι πρώτοι πέντε βασικοί προμηθευτές αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 24,7%, οι προμηθευτές από τη θέση 6 έως 10 ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 23,3%, ενώ οι μικρότεροι παίκτες (από τη θέση 11 έως 30) παρουσίασαν την καλύτερη επίδοση ως συνέπεια του προϊοντικού μείγματος, πετυχαίνοντας αύξηση των πωλήσεών τους κατά 34,7%.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα:

Αντιθέτως, η μείωση της αυθόρμητης αγοράς πίεσε τις πωλήσεις των ζαχαρωδών, σνακ και αναψυκτικών. Επίσης υποχώρησαν οι πωλήσεις φρέσκου ψαριού, κατεψυγμένων ψαριών, ετοίμων γευμάτων και ειδών delicatessen. Πτωτικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις αντηλιακών, προϊόντων για τη φροντίδα των παπουτσιών και οι πωλήσεις σε πιάτα, μαχαίρια, πιρούνια και ποτήρια μιας χρήσης.

Παρά την αύξηση πωλήσεων και την προσθήκη προϊόντων στο μέσο καλάθι που είχαν αυξημένες τιμές εξαιτίας της υψηλής ζήτησης και της περιορισμένης προσφοράς (όπως αντισηπτικά, καθαριστικά και γάντια), εντούτοις, η Nielsen κατέγραψε αποπληθωρισμό τιμών, καθώς η ένταση των προωθητικών ενεργειών αλλά και η μετατόπιση του καταναλωτή σε βασικά προϊόντα συγκράτησε τον μέσο όρο.

Σε ό,τι αφορά την εκρηκτική ζήτηση μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για διατήρηση της τάσης αλλά και ένταση των επενδύσεων εκ μέρους του λιανεμπορίου.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων