Οκτώ παρεμβάσεις για την ένταξη των ηλεκτρικών οχημάτων στις μεταφορές και στην καθημερινότητα των πολιτών παρουσίασαν χθες, στη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου, οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποκλείεται να παρουσιάσει αναλυτικά την επόμενη εβδομάδα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Όπως έγραψε χθες το Euro2day.gr, ανάμεσα στα κίνητρα περιλαμβάνονται η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών Ι.Χ., ποδηλάτων και δικύκλων αλλά και σύμφωνα με πηγές, μικρών βαν και ταξί. Πηγές θέλουν για τα Ι.Χ. και τα ταξί, το εύρος της ενίσχυσης να κυμαίνεται από 5.000 έως 8.000 ευρώ.
Επίσης στις διατάξεις προβλέπονται φορολογικά κίνητρα για τις εταιρείες προκειμένου να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων τους όπως επίσης κσι αντίστοιχες φοροελαφρύνσεις για την προσέλκυση επενδυτών.
Αναλυτικά οι παρεμβάσεις που παρουσίασαν οι υπουργοί Κωστής Χατζηδάκης και Κώστας Καραμανλής αφορούν σε τέσσερις κατηγορίες κινήτρων:
1. Οικολογικό μπόνους (Επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.
Ειδικά για τα ταξί, τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων συνεργάζονται ώστε να δημιουργηθούν επίσης δράσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάσταση των οχημάτων με συμβατικά καύσιμα με ηλεκτροκίνητα. Ειδικά για τα ταξί, μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.
2. Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση ή και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
3. Κίνητρα για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, με στόχευση στις λιγνιτικές περιοχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται η μείωση φορολογικών συντελεστών και εισφορών, προκειμένου να εγκατασταθούν επιχειρήσεις με γραμμές παραγωγής και εργοστάσια κατασκευής εξοπλισμού ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και φορτιστών. Με τα κίνητρα αυτά επιδιώκεται η εγκατάστασή τους στη Δυτική Μακεδονία, ώστε να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο των περιοχών μετά την απολιγνιτοποίηση.
4. Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους δήμους.
Μάλιστα ως προς τη χωροθέτηση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι «το άρθρο 13 του νομοσχεδίου προβλέπει πως εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος από την ψήφιση, οι Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων, οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Ηπειρωτικοί Δήμοι, καθώς και οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Νησιωτικοί Δήμοι, εκπονούν υποχρεωτικά αυτοτελή μελέτη χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης, εντός των διοικητικών τους ορίων».
Εξάλλου, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τέσσερα μέτρα για την ταχύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης:
Σύμφωνα με πληροφορίες είναι:
1. Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.
2. Υποχρέωση για εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κάθε νέο κτίριο και διευκολύνσεις για εγκατάστασή τους στα υφιστάμενα κτίρια.
3. Ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης με ανταγωνιστικούς όρους που «ξεκλειδώνει» επενδύσεις.
4. Κανόνες ασφαλείας για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των φορτιστών - Εκπαίδευση των τεχνικών των συνεργείων.