Η Περιφέρεια Ηπείρου αναλαμβάνει να ωριμάσει μελετητικά, να ετοιμάσει τον φάκελο χρηματοδότησης και να προκηρύξει τον διαγωνισμό για την επέκταση της Ιονίας Οδού στο τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Κακαβιά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Σε συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή συμφωνήθηκε να ετοιμαστεί μέχρι το καλοκαίρι ο φάκελος του έργου, με τεχνικό σύμβουλο την Trek Development, ώστε να κατατεθεί για χρηματοδότηση 100 εκατ. ευρώ (50 εκατ. για δύο χρόνια) από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Αντίστοιχος φάκελος θα κατατεθεί στην Ε.Ε. για άντληση άλλων 100 εκατ. ευρώ από το χρηματοδοτικό εργαλείο CEF, ενώ άλλα 50 εκατ. θα συνεισφέρει η Περιφέρεια Ηπείρου. Το υπόλοιπο ποσό, μέχρι τα 350-400 εκατ. ευρώ που εκτιμάται πως θα κοστίζει ο οδικός άξονας των 70 χιλιομέτρων, θα καταβληθεί από τον ιδιώτη που θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του έργου.
Από τις μελέτες (βιωσιμότητας, κ.α.) θα εξαρτηθεί τόσο η χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε. όσο και η πιθανότητα ένταξής του στη σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας Οδού. Ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε πως σοβαρό εμπόδιο για την υλοποίηση του έργου αποτελεί η αύξηση των ορίων κυκλοφορίας που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να χρηματοδοτήσει οδικούς άξονες «τετράιχνης διατομής». Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είπε στη σύσκεψη της προηγούμενης εβδομάδας πως αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει το υπουργείο και για το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65, όπου αναμένεται να εκπονηθεί νέα μελέτη για την κυκλοφορία, προκειμένου να αποφασίσει η Κομισιόν αν θα χρηματοδοτήσει το έργο με βάση το σημερινό τεχνικό αντικείμενο.
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου είπε πως από τη συνάντηση με τον κ. Καραμανλή προέκυψε πως στην περίπτωση που το έργο λάβει χρηματοδότηση από το CEF, τότε το υπουργείο θα διαθέσει άλλα 100 εκατ. μέσω ΠΔΕ, όπως προαναφέρθηκε. Κατά τον κ. Καχριμάνη, «απαντήσαμε πως θα εξετάσουμε το θέμα με τον τεχνικό σύμβουλο και την παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού και θα απαντήσουμε οριστικά». Ο ίδιος πρόσθεσε πως «από την όλη συζήτηση κατάλαβα πως αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει καμία περίπτωση αυτό το τμήμα να κατασκευαστεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο με τέσσερις (δύο + δύο) λωρίδες».
Τα τελικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα θα προκύψουν, πάντως, από τη νέα μελέτη κυκλοφορίας που θα χρειαστεί, προκειμένου να κατατεθεί ο φάκελος χρηματοδότησης από το ΠΔΕ και την Ε.Ε.