Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για τα υδατοδρόμια, που περιλαμβάνει και πλήθος άλλων άσχετων διατάξεων μεταξύ των οποίων και τη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να προχωρήσουν οι πρόδρομες εργασίες στο Ελληνικό.
Με το άρθρο 67 του σχεδίου νόμου «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις» θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες όλες οι εγκαταστάσεις (κτίρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές) που έχουν ανεγερθεί μέχρι σήμερα στο Ελληνικό και στην παραλιακή ζώνη του Αγίου Κοσμά, με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις του υπουργού Ανάπτυξης που θα εκδοθούν μετά από εισήγηση της Ελληνικό ΑΕ εντός ενός μήνα από την ψήφιση του νόμου. Οι διαπιστωτικές πράξεις επέχουν θέση άδειας κατεδάφισης, με εξαίρεση συγκεκριμένα κτίρια στο Ελληνικό που έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα ή διατηρούμενα.
Στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται πως «η εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης των κτιρίων και εν γένει κτισμάτων και κατασκευών (...) διενεργείται πριν από τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ στη Lamda Development, πρόβλεψη που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα. Ετσι, όμως, ανοίγει ο δρόμος ώστε να προχωρήσουν κάποιες εργασίες στο Ελληνικό πριν υπογραφεί η οριστική σύμβαση μεταβίβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ομίλου Λάτση. Μάλιστα, στην παράγραφο τρία του ίδιου άρθρου, προβλέπεται πως οι δαπάνες για την κατεδάφιση αρκετών κτιρίων διενεργούνται «από και με δαπάνη» της Lamda Development, ενώ για ορισμένα άλλα κτίρια ή κατασκευές, η δαπάνη θα βαρύνει την Ελληνικό ΑΕ.
Η ρύθμιση προβλέπει πως ορισμένα κτίρια θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται -π.χ. τα κτίρια των σωματείων ΑΜΕΑ, τα κτίρια που στεγάζεται η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του υπουργείου Ναυτιλίας κ.α.