Ηλεκτρονικό ψηφιακό πορτοφόλι, κινητό τηλέφωνο, mobile application, tablet, πλατφόρμες, pc…. όλα στην υπηρεσία του e -banking, που εδραιώνει το ηλεκτρονικό κατάστημα ως ένα εξίσου βασικό δίκτυο εξυπηρέτησης πελατών. Ενθαρρυντικά τα μηνύματα της χρήσης του οn line banking με το e-branch να είναι γνώριμο ακόμη και στους πελάτες τρίτης ηλικίας....
Τι προσφέρει η κάθε εφαρμογή, πώς οι οθόνες διαπερνούν ωράριο και σύνορα, πώς οι συναλλαγές γίνονται ανέπαφα και με ασφάλεια. Και πώς όλα αυτά, συνθέτουν το τοπίο της Τράπεζας της ψηφιοποιημένης οικονομικής πραγματικότητας.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως σχολιάζουν τα αρμόδια διευθυντικά στελέχη του Ομίλου, έχει δημιουργήσει έναν εύχρηστο, ασφαλή και πολυεπίπεδο «ψηφιακό κόσμο» για τους πελάτες της, και συγκεκριμένα:
• Το δίκτυο των πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων e-branch το οποίο διευρύνεται συνεχώς έχοντας ήδη φθάσει τα 10 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Τα e-branch συνδυάζουν την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και καινοτόμων λύσεων στη καθημερινότητα των πελατών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας τις καθημερινές, καθώς και το Σάββατο.
Μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα “e-branch” είναι:
• Ταμίας από απόσταση, όπου μέσω video κλήσης πραγματοποιείται το 90% των συναλλαγών παραδοσιακού ταμείου με την ίδια ευκολία και απλότητα.
• Αυτόματες συναλλαγές γρήγορα και εύκολα, στα μηχανήματα αυτόματης εξυπηρέτησης (self-service).
• Digital corner, όπου ο πελάτης μπορεί να γνωρίσει, να αποκτήσει και να εξοικειωθεί με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής Τραπεζικής.
• Υπηρεσίες για ΑμεΑ – Παρέχονται πρωτοποριακές υπηρεσίες για άτομα με προβλήματα όρασης, ακοής και κινητικά προβλήματα.
Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα σε ελευθέρους επαγγελματίες και επιχειρήσεις να καταθέτουν με άμεση διαθεσιμότητα στο λογαριασμό τους τις εισπράξεις της επιχείρησής τους τόσο σε χαρτονομίσματα, όσο και κέρματα χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο μηχάνημα αυτόματης εξυπηρέτησης.
Τα “e-branch” έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή ακόμα και στους ηλικιωμένους ή μη εξοικειωμένους με την τεχνολογία πελάτες, τόσο λόγω του φιλικού τους σχεδιασμού όσο και του έμπειρου προσωπικού που τα στελεχώνει και εκπαιδεύει τους πελάτες στη χρήση των ψηφιακών καναλιών εξυπηρέτησης.
• winbank mobile
H winbank mobile εφαρμογή προσφέρει με ένα εύκολο και φιλικό τρόπο τη διαχείριση των οικονομικών του πελάτη και τη πραγματοποίηση των καθημερινών συναλλαγών από τη smartphone συσκευή του, προσφέροντας:
• Απλό και φιλικό περιβάλλον, επιτρέποντας σε λιγότερο έμπειρους χρήστες – πελάτες ψηφιακών υπηρεσιών να χρησιμοποιήσουν εύκολα την εφαρμογή
• Είσοδο στην εφαρμογή και ταυτοποίηση εγχρήματων συναλλαγών, με τη χρήση 4ψήφιου κωδικού (PIN), με το δακτυλικό αποτύπωμα (για τις συμβατές συσκευές) ή με αναγνώριση προσώπου (για συμβατές συσκευές)
• Διαμόρφωση των εμφανιζόμενων προϊόντων και λογαριασμών
• Εύκολη και γρήγορη πραγματοποίηση όλων καθημερινών συναλλαγών
• Wallet
H Τράπεζα Πειραιώς συνεχώς εμπλουτίζει την εφαρμογή winbank mobile app με επιπλέον λειτουργικότητες ηλεκτρονικού πορτοφολιού, προκειμένου να διαθέσει στους χρήστες της εφαρμογής, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές με όλες τις χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες τους, απλά πλησιάζοντας το κινητό τους στα POS που δέχονται ανέπαφες πληρωμές. Σήμερα, διαθέτει σε όλους τους κατόχους καρτών τη δυνατότητα να εκτελούν ψηφιακές πληρωμές μέσω της υπηρεσίας masterpass από το έξυπνο κινητό τους τηλέφωνο. Μέσω του ηλεκτρονικού πορτοφολιού οι πελάτες της τράπεζας θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες που έχουν εκδοθεί από την Τράπεζα Πειραιώς, ενώ τα άμεσα σχέδιά της δεν περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση καρτών άλλων τραπεζών. Επιδίωξη είναι η τελική μορφή του ηλεκτρονικού πορτοφολιού να προσομοιάζει απόλυτα στη λειτουργικότητα των καρτών και στις συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα. Θα δίνεται η δυνατότητα στον πελάτη να πραγματοποιεί πληρωμές με όλες τις κάρτες του χωρίς το φυσικό τους σώμα, απλά πλησιάζοντας ανέπαφα τη συσκευή του κινητού τηλεφώνου στο POS του εμπόρου κατά τη διενέργεια της συναλλαγής.
• e-commerce
H διαρκής ανάπτυξη του e-commerce προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράσουν τα είδη που επιθυμούν στις φθηνότερες τιμές και έχει αναγάγει τον ανταγωνισμό από εγχώριο σε διεθνή.
Αντίστοιχη ανάπτυξη, με ταχύτατους ρυθμούς, παρατηρείται και στη στις online συναλλαγές από τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς ολοένα και περισσότεροι εμπιστεύονται το Διαδίκτυο για τις αγορές τους.
Οι Prepaid κάρτες έχουν διεισδύσει στην καταναλωτική συνείδηση των Ελλήνων, αφού αποτελούν το πιο κατάλληλο μέσο για εξ αποστάσεως συναλλαγές, προσφέροντας αίσθημα ασφάλειας και δυνατότητα προγραμματισμού εξόδων, ενώ η χρήση τους συμβαδίζει με την αύξηση του e-commerce.
Τέλος, η εξοικείωση των καταναλωτών με τη χρήση καρτών και με τις online συναλλαγές, σταδιακά ενισχύει την εμπιστοσύνη τους και δημιουργεί χώρο για περαιτέρω αύξηση του e-commerce με χρήση του μέσου πληρωμής που οι ίδιοι προτιμούν.
EUROBANK
Στο πλαίσιο αυτό προσθέτουμε συνεχώς νέες ψηφιακές υπηρεσίες συναλλαγών:
• Η Eurobank με την Impact, μια ραγδαία εξελισσόμενη fintech εταιρεία, στο πλαίσιο στρατηγικής τους συνεργασίας, παρέχουν στις ελληνικές επιχειρήσεις την πρώτη πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης και είσπραξης απαιτήσεων σε διατραπεζικό επίπεδο, υποστηρίζοντας πληρωμές και από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. Η πλατφόρμα PayGate παρέχει στις επιχειρήσεις σημαντικά πλεονεκτήματα ασφάλειας και ταχύτητας στη διεκπεραίωση συναλλαγών, με ταυτόχρονη μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Επιπλέον, η πλατφόρμα μπορεί να καλύψει, συνδυαστικά, την πλήρη υποστήριξη της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να εναρμονισθούν με τις υποχρεώσεις που ορίζει το κράτος στην προσπάθεια για έλεγχο και αντιμετώπιση της παραοικονομίας.
• Δημιουργήσαμε μια νέα omnichannel πλατφόρμα προσφέροντας όλα τα είδη συναλλαγών σε ένα σημείο για άμεση εκτέλεση, με απλά βήματα και κοινό τρόπο ολοκλήρωσης, όπως για παράδειγμα μεταφορές σε άλλες τράπεζες, άμεσες πληρωμές σε «φίλους» χρησιμοποιώντας απλά αριθμούς κινητών τηλεφώνων (PAF – pay a friend), πληρωμές λογαριασμών με χρήση barcode, πληρωμές για αγορές στο internet (Masterpass) ή ακόμα και σε φυσικά σημεία.
• Λανσάρουμε το ηλεκτρονικό πορτοφόλι για τους πελάτες μας. Το Eurobank Mobile Wallet θα προσφέρει στους πελάτες μια νέα και ασφαλή εμπειρία συναλλαγών με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
• Προσθέτουμε στο Eurobank mobile app ένα πλήρες μενού διαχείρισης των καρτών, ώστε με εύκολο τρόπο να διαχειρίζονται τα όρια των καρτών, να αλλάζουν pin, να τις απενεργοποιούν και να τις ενεργοποιούν.
• Οι εταιρικοί πελάτες μας θα μπορούν για πρώτη φορά να αυτοματοποιήσουν πλήρως τις εργασίες διαχείρισης εισπράξεων, με δυνατότητα διεκπεραίωσης συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο, «24x7».
• Η νέα γενιά έξυπνων συναλλαγών για επιχειρήσεις προσφέρει άμεση ηλεκτρονική ταυτοποίηση πληρωμών. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστες και απλές στην εφαρμογή τους και προσφέρουν ορατά οφέλη στις επιχειρήσεις όπως, βελτιωμένες ταμειακές ροές, μειωμένα κόστη ρευστότητας και εξάλειψη κινδύνων που σχετίζονται με τη διακίνηση μετρητών.
• Στις διασυνοριακές συναλλαγές, σύντομα θα μπορούν οι πελάτες μας να παρακολουθούν την πορεία και τα στάδια εμβασμάτων σε τρίτες χώρες και να γνωρίζουν εκ των προτέρων αναλυτικά τα συνολικά κόστη και τον ακριβή χρόνο διεκπεραίωσης τέτοιων εμβασμάτων.
Ερωτηθείς σχετικά με το θέμα του ανταγωνισμού από μη τραπεζικούς οργανισμούς ,αλλά και αυτό της τιμολόγησης, ο κ. Μ. Τσαρμπόπουλος, δίνει τη δική του εξήγηση:
«Η είσοδος μη τραπεζικών παρόχων έχει οξύνει αισθητά τον ανταγωνισμό. Βέβαια, τέτοιου είδους «παίκτες» συνήθως επικεντρώνονται σε 1-2 υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν με μοντέρνο τρόπο και χαμηλό κόστος στους πελάτες. Από την πλευρά μας, μειώνουμε και τα κόστη λειτουργίας ώστε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί ενώ, παράλληλα, δημιουργούμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας με σκοπό να ενισχύσουμε την ποιότητα του προϊόντος μας και την εμπιστοσύνη των πελατών που θέλουμε να μας βλέπουν ως στρατηγικούς συνεργάτες. Δεν πρόκειται για έναν εύκολο στόχο. Όμως, καθώς το τραπεζικό σύστημα θα ανακτά την αξιοπιστία του, θα αποκαθιστά τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες και θα κατακτά νέα σημεία ισορροπίας, αξιοποιώντας οφέλη από οικονομίες κλίμακας, θα γίνεται πιο ελκυστικό και πιο ανταγωνιστικό ικανοποιώντας τις προσδοκίες των πελατών σε όλα τα επίπεδα.»
ALPHA BANK
Mε βάση την ανάπτυξη που παρατηρείται στις ψηφιακές συνεργασίες, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις start-up εταιρείες, ο κλάδος των πληρωμών, αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας, αποτελεί «δίαυλο επικοινωνίας» μεταξύ της Τράπεζας, των Πελατών και συνεργατών της, και άλλων φορέων της αγοράς.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Τράπεζας, η Alpha Bank έχει επαναπροσδιορίσει το μοντέλο των πληρωμών σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών της λιανικής και εταιρικής τραπεζικής, προσπαθώντας να παρέχει διαρκώς μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο πληρωμών τους αλλά και στις επιλογές συνεργασίας τους με την Τράπεζα.
Ειδικότερα, ο ιδιώτης πελάτης έχει στη διάθεσή του ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμών (e-Banking) μέσω myAlpha web και my Alpha Mobile αλλά και το Tap ‘n Pay του ψηφιακού ποτροφολιού myAlpha Wallet, τα οποία διευκολύνουν την κίνηση του άυλου χρήματος με ασφάλεια και ταχύτητα.
Παράλληλα, η έμφαση που δίνει η Τράπεζα στις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι λύσεις στην διεθνή οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω των υπηρεσιών e-Banking για επιχειρήσεις, Alpha Mass Payments και Alpha Web International Trade, η ισχυροποίηση της omnichannel επικοινωνίας των Πελατών με την Τράπεζα, η ταχύτητα των πληρωμών αλλά και η διαφάνεια και η ασφάλειά τους, επιβεβαιώνουν περαιτέρω τη στροφή της Alpha Bank στις ψηφιακές τεχνολογίες και την καθιστούν δυναμικά παρούσα στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Κοινός παρονομαστής των ψηφιακών λύσεων που προσφέρει η Εθνική Τράπεζα είναι η ευελιξία, η ευχρηστία και η εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τον πελάτη, είτε ιδιώτη ή επιχείρηση.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζει να εμπλουτίσει τα τραπεζικά προϊόντα που διαθέτει στους πελάτες της online. Ήδη οι ιδιώτες πελάτες μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρονικά χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, καθώς και προθεσμιακό λογαριασμό, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η δυνατότητα απόκτησης πιστωτικής κάρτας αλλά και η online αίτηση και προέγκριση στεγαστικού δανείου.
Επιπλέον, σχεδιάζει την υλοποίηση των NFC payments, την υποστήριξη δηλαδή πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου. Η λειτουργικότητα αυτή προσφέρει το πλεονέκτημα στον πελάτη να μην χρειάζεται να έχει μαζί του τις χρεωστικές/ πιστωτικές του κάρτες, προκειμένου να πραγματοποιήσει τις συναλλαγές του, αφού αυτές «συνδέονται» με το κινητό του τηλέφωνο. Στο μέλλον προβλέπεται να αξιοποιηθεί η συγκεκριμένη υποδομή για την ενσωμάτωση Google Pay και Apple Pay.
Οι εταιρικοί πελάτες θα απολαμβάνουν μέσω του νέου Internet Banking της Εθνικής πλήθος νέων δυνατοτήτων, όπως η online ανανέωση εταιρικών νομιμοποιήσεων και η online εκταμίευση εταιρικών δανείων (για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις). Επιπρόσθετα, η Τράπεζα ετοιμάζει, και θα είναι σταδιακά διαθέσιμες μέσα στο 2020, πολλές ακόμη νέες δυνατότητες με επίκεντρο τη βελτίωση της πληροφόρησης και της διαχείρισης των προϊόντων τους, την ενημέρωσή τους σε πραγματικό χρόνο μέσω ειδοποιήσεων στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη, καθώς και την ψηφιοποίηση αρκετών διαδικασιών, ώστε να πραγματοποιούν γρήγορα, απλά και με ασφάλεια τις συναλλαγές τους από οπουδήποτε επιθυμούν.
Σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, πηγές της Εθνικής Τράπεζας, επισημαίνουν στο Euro2day.gr , ότι «όλες οι ελληνικές τράπεζες με στόχο την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των συναλλαγών των πελατών είχαν πάντοτε πολύ χαμηλά τιμολόγια στα ηλεκτρονικά τους κανάλια, παρά τις υψηλές τεχνολογικές επενδύσεις τους και το μεγάλο κόστος υποδομών και συστημάτων. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην παγκόσμια αγορά, οι τραπεζικές εργασίες τιμολογούνται είτε ανά υπηρεσία, είτε μέσω συνδρομής του πελάτη με τη μορφή εξόδων συντήρησης λογαριασμού. Εξάλλου, ακόμη και οι νέες ψηφιακές τράπεζες, οι τράπεζες χωρίς καταστήματα, οι οποίες ξεκίνησαν διεθνώς με ένα μοντέλο δωρεάν υπηρεσιών, πλέον έχουν εισάγει χρεώσεις είτε σε επίπεδο συνδρομής είτε στη λογική του μοντέλου freemium, της δωρεάν δοκιμής και τιμολόγησης των υπηρεσιών στη συνέχεια».