Τη συμφωνία ώστε να ενταχθεί η κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέχεια συναντήσεων με τοπικούς φορείς.
Οπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής συμφωνήθηκε με την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, που διαχειρίζεται το τμήμα Ελεύσινα – Κόρινθος – Πάτρα πως η κατασκευή «δεν θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες» με τον υπουργό να υποστηρίζει πως «τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του».
Επιπλέον, «με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!»
Σύμφωνα με το υπουργό Υποδομών «εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους». Ο κ. Καραμανλής επισήμανε, όμως, πως για να προχωρήσει η συμφωνία με την Ολυμπία Οδός πρέπει να εγκριθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πως αν δεν υπάρξει έγκριση το έργο θα επαναπροκηρυχθεί.
Οπως είπε, «έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί».
Κατά τον κ. Καραμανλή, «αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις από τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου ο οποίος μέσω της συνεργαζόμενης GD Infrastrutture είχε υπογράψει δύο συμβάσεις για την κατασκευή δύο εκ των οκτώ τμημάτων στα οποία είχε τεμαχιστεί ο οδικός άξονας από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ο κ. Εμφιετζόγλου έχει ανακοινώσει πως θα προχωρήσει σε δικαστικές προσφυγές στην περίπτωση ματαίωσης του έργου.
Ο υπουργός Υποδομών δήλωσε την Τρίτη πως «μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους τρεις σημερινούς εργολάβους». Πρόσθεσε πως «ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη».