Τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, αντί για τις γνωστές (χάρτινες ή πλαστικές) κάρτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εξετάζει πλέον σοβαρά η διοίκηση του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο πρόσφατης επέκτασης της σύμβασης, ανέθεσε στην κοινοπραξία της κορεατικής LG με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που διαχειρίζεται το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) της Αθήνας, να διερευνήσει τεχνικά το ζήτημα. Για να προχωρήσει, όμως, η εφαρμογή του ώστε να χρησιμοποιούν οι επιβάτες κατευθείαν τις πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες στις πύλες του μετρό ή των λεωφορείων, η διοίκηση του ΟΑΣΑ θα χρειαστεί να συμφωνήσει με τη Visa και τη Mastercard για τις χρεώσεις που θα επιβάλουν οι τελευταίες.
Στον ΟΑΣΑ εξετάζουν διάφορες λύσεις, ώστε να περιοριστεί το κόστος από τα χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια, τα οποία μολονότι επαναφορτίζονται, οι επιβάτες τα χρησιμοποιούν μια φορά και τα πετούν! Αν και ο οργανισμός προχώρησε σε ολόκληρη καμπάνια ώστε οι επιβάτες που δεν έχουν πλαστικές κάρτες να επαναφορτίζουν τα χάρτινα εισιτήρια, κάθε ημέρα αυτά συσσωρεύονται στα καλάθια σκουπιδιών γύρω από τους σταθμούς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο ΟΑΣΑ έχει κόστος περί τα πέντε εκατ. ευρώ ετησίως από τη σπατάλη του ακριβού χαρτιού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Γι' αυτό εξετάζεται η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, σε συνδυασμό με την πολιτική για περαιτέρω ενίσχυση της πλαστικής προσωποποιημένης ή απρόσωπης κάρτας, όπως συμβαίνει σε αρκετούς αντίστοιχους οργανισμούς της Ευρώπης. Για παράδειγμα, ο αντίστοιχος οργανισμός του Λονδίνου έχει ακριβύνει τόσο πολύ το απλό εισιτήριο, ώστε στην ουσία δίνει κίνητρα για τη χρήση άλλων μέσων όπως οι κάρτες και τα άλλα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών (Apple Pay, Google Pay κ.ά.).
Η επέκταση της σύμβασης με την κοινοπραξία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ήταν απαραίτητη, καθώς ο ΟΑΣΑ χρειαζόταν δεκάδες νέα αυτόματα μηχανήματα, ώστε να περιοριστούν οι ουρές στους σταθμούς του μετρό και όχι μόνο. Τα προβλήματα διογκώθηκαν καθώς σταδιακά τέθηκαν εκτός λειτουργίας τα αυτόματα μηχανήματα ισπανικής εταιρείας. Ετσι, μέχρι το καλοκαίρι, η κοινοπραξία LG - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή θα εγκαταστήσει περίπου 100 Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ), με δυνατότητα διάθεσης ρέστων σε χαρτονομίσματα καθώς και 12 Τερματικών Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ).
Σήμερα τα ΑΜΕΚ δίνουν ρέστα μόνο σε κέρματα ενώ πλέον θα παρέχεται η δυνατότητα διάθεσης ρέστων σε χαρτονομίσματα. Τέλος, αυξάνονται τα σημεία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών, ενώ θα δημιουργηθούν νέα εκδοτήρια της ΟΣΥ σε διάφορα σημεία της Αθήνας, τα οποία θα διαθέτουν και Τερματικά Έκδοσης Καρτών.
Στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προστίθεται και η δυνατότητα φόρτισης ανώνυμων καρτών από την ιστοσελίδα και από κινητά με τεχνολογία NFC. Πρόκειται για δυνατότητα που υπάρχει σήμερα μόνο για τους κατόχους προσωποποιημένων καρτών, αν και η σχετική ιστοσελίδα δεν είναι και η πλέον εύχρηστη, κυρίως εξαιτίας απαιτήσεων που είχε εγείρει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Στον ΟΑΣΑ υποστηρίζουν, πάντως, πως θα μπορούν και οι κάτοχοι ανώνυμων καρτών να φορτίζουν τις κάρτες τους από την ιστοσελίδα athenacard.gr και από κινητά με τεχνολογία NFC, αποφεύγοντας τυχόν αναμονές σε εκδοτήρια ή ΑΜΕΚ. Η φόρτιση των ανώνυμων καρτών θα είναι ίδια με την αντίστοιχη διαδικασία των προσωποποιημένων καρτών.
Επίσης, δίνεται η δυνατότητα επέκτασης της ημερομηνίας λήξης των δικαιωμάτων μετακίνησης από τα αυτόματα μηχανήματα (ΑΜΕΚ) με παράλληλη αυτοματοποίηση της διαδικασίας παροχής δικαιωμάτων για τους δικαιούχους ελεύθερης και με μειωμένους τύπους κομίστρου μετακίνησης, δηλαδή ΑμεΑ, φοιτητές, πολύτεκνους κ.λπ. Οι δικαιούχοι θα εξυπηρετούνται και από τα Αυτόματα Μηχανήματα και όχι μόνο από τα σημεία που διαθέτουν ΤΕΚ. Ετσι, δεν θα υπάρχει πλέον ανάγκη μετάβασης στο εκδοτήριο για ανανέωση της ισχύος των καρτών των δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου ή δωρεάν μετακίνησης (π.χ. φοιτητές, ΑμεΑ κ.ά.).