Συνεχίζεται η κατρακύλα στις τιμές του πετρελαίου, που διευρύνουν τις χθεσινές τους απώλειες, εν μέσω ανησυχιών για περιορισμένο περιθώριο αποθήκευσης αργού παγκοσμίως αλλά και προσδοκιών πως η ζήτηση για καύσιμα θα ανακάμψει με πολύ αργούς ρυθμούς, καθώς θα αρχίσουν σταδιακά να χαλαρώνουν οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί παγκοσμίως για να περιοριστεί η πανδημία του κορωνοϊού.
Το κλίμα επιβάρυνε η απόφαση του μεγαλύτερου αμερικανικού ETF αργού πετρελαίου, του United States Oil Fund, να πουλήσει όλα τα front-month συμβόλαια αργού του για να αποφύγει μια επανάληψη των τεράστιων απωλειών που υπέστη την περασμένη εβδομάδα, όταν κατέρρευσαν οι τιμές του πετρελαίου.
Τα futures Ιουνίου του αμερικανικού αργού καταγράφουν αυτήν την ώρα πτώση 12,6% στα 11,17 δολάρια το βαρέλι και του Brent 3,9% στα 19,21 δολάρια. Νωρίτερα, στις συναλλαγές στην Ασία το αμερικανικό αργό είχε υποχωρήσει και κάτω από τα 11 δολάρια, στα 10,9 δολάρια, με απώλειες έως 16%, ενώ χθες είχε κάνει «βουτιά» άνω του 25%.
Βασική ανησυχία παραμένει ότι δεν θα υπάρξει χώρος να αποθηκευτεί όλο αυτό το πετρέλαιο που δεν καταναλώνεται λόγω της πτώσης της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας εν μέσω των lockdown.
Ακόμα και με την απόφαση του OPEC+ για μείωση της παραγωγής κατά σχεδόν 10 εκατ. βαρέλια ημερησίως -ποσότητα ρεκόρ- από την 1η Μαΐου, ο όγκος αυτός δεν αρκεί για να αντισταθμιστεί η πτώση της ζήτησης, που κυμαίνεται γύρω στα 30 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Ως αποτέλεσμα αυτού, η παγκόσμια onshore αποθήκευση εκτιμάται πως την περασμένη εβδομάδα άγγιξε πληρότητα 85%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων Kpler.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το Reuters, ως ένδειξη της απελπισίας της ενεργειακής βιομηχανίας να βρει χώρους αποθήκευσης πετρελαίου, οι traders πετρελαίου καταφεύγουν στην ενοικίαση ακριβών αμερικανικών πλοίων για να αποθηκεύσουν στο εξωτερικό καύσιμα ή καύσιμα πλοίων.