COCA COLA HBC: Αποτελέσματα α' τριμήνου 2021

Δημοσιεύθηκε: 12 Μαΐου 2021 - 09:36

Load more

FIRST QUARTER 2021 TRADING UPDATE

 

 

 

Good start in a challenging environment

 

 

 

Coca-Cola HBC AG, a growth-focused Consumer Packaged Goods business and strategic bottling partner of The Coca-Cola Company, today announces its 2021 Q1 trading update.

 

 

 

First quarter highlights

 

 

 

 

Segment highlights

 

 

 

 

Q1 2021 vs Q1 2020

Net sales revenue

Volume

Net sales revenue per unit case

growth (%)

FX - neutral2

Reported

 

FX - neutral2

Reported

Total Group

2.7

-4.0

1.5

1.2

-5.4

Established markets

-3.2

-3.7

-4.7

1.5

1.1

Developing markets

-3.5

-7.3

-11.4

8.9

4.6

Emerging markets

10.4

-3.0

8.7

1.6

-10.7

 

 

 

Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer of Coca-Cola HBC AG, commented:

 


"We have had a good start to the year despite the continued impact of the pandemic, with revenue growth led by Sparkling, Energy and strong execution in the at-home channel. Our operational agility, flexible route to market and strong customer relationships mean that we are well placed to capitalise on the reopening of the out-of-home channel. In the meantime, our diverse and balanced geographic footprint has allowed us to benefit from accelerating revenue in the Emerging market segment, while lockdowns continue to impact most European markets.

 

The speed and shape of recovery from the pandemic remains uncertain, but Q1 puts us on track to achieve our 2021 guidance for a strong recovery in FX-neutral revenues, along with a small increase in EBIT margin."

 

 

 



[1]Performance, unless stated otherwise, is negatively impacted by the change in classification of our Russian Juice business, Multon, from a joint operation to a joint venture, following its re-organisation in May 2020. For the Group's growth including the performance of Multon as a joint operation in the current period, refer to the relevant table in the ‘Supplementary information' section.

2For details on Alternative Performance Measures ('APMs') refer to 'Alternative Performance Measures' and ‘Definitions and reconciliations of APMs' sections.

 

Please find attached the press release 

COCA-COLA HBC - FIRST QUARTER 2021 TRADING UPDATE
Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων