Ο ΟΠΑΠ (OPAr.AT, OPAP:GA), η μεγαλύτερη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, ανακοινώνει τις Οικονομικές Επιδόσεις της, σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.) για την χρήση που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα €1.129,8εκ. μειωμένα κατά 30,3% σε ετήσια βάση. Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα €230,9εκ., μειωμένα κατά 48,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα του καθολικού απαγορευτικού (lockdown) από τις 7 Νοεμβρίου και των κατά τόπους lockdowns από τα μέσα Οκτωβρίου με τα καταστήματά μας να παραμένουν κλειστά για σχεδόν τα 2/3 του τριμήνου.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε το 2020 κατά 32,3% και διαμορφώθηκε σε €421,2εκ. (FY 2019: €622,1εκ.). Το δ’ τρίμηνο 2020 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €83,0εκ. (δ’ τρίμηνο 2019: €165,6εκ.) μειωμένο κατά 49,9% σε ετήσια βάση εξαιτίας της μείωσης των εσόδων και της δυσανάλογης εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ» ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των €50εκ.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2020 μειώθηκαν κατά 36,9% στα €260,3εκ. (FY 2019: €412,6εκ.), ή μείωση 32,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2020 ανήλθαν σε €52,7εκ. (δ’ τρίμηνο 2019: €107,6εκ.) μειωμένα κατά 51,0% ή μείωση 43,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Λειτουργικά έξοδα χρήσης 2020 στα €267,7εκ. μειωμένα κατά 0,5% σε σχέση με πέρυσι ή μείωση 9,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια και την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2020 ανήλθαν σε €85,2εκ. αυξημένα κατά 13,7% σε ετήσια βάση, ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση μειώθηκαν κατά 6,0%, αντανακλώντας τις σημαντικές ενέργειες εξοικονόμησης κόστους.
Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα €205,3εκ. αυξημένα κατά 1,5% (FY 2019: €202,4εκ.) ή μειωμένα κατά 51,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Στο δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €132,1εκ. (δ’ τρίμηνο 2019: €61,8εκ.), ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν μείωση 74,3%. Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά κατά €142,7εκ. λόγω της αναγνώρισης εσόδου που προέκυψε από την επανεκτίμηση της αξίας του 36,75% ποσοστού συμμετοχής στην Kaizen Gaming για τις ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες.
Ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρό δανεισμό στα €529,4εκ. και δείκτη Καθαρός Δανεισμός / EBITDA στο 2.0x (2.3x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Υψηλή συνεισφορά των διαδικτυακών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με την πλήρη ενοποίηση της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020.
Άμεση ανταπόκριση με πλήρες πακέτο υποστηρικτικών μέτρων για το δίκτυό μας.
Πρόταση προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 17 Ιουνίου για μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2020 στα €0,45. Ημερομηνία αποκοπής μερίσματος 13 Ιουλίου 2021.
Οπως δήλωσε ο CEO του OΠΑΠ, κ. Jan Karas:
«Παρότι το τέταρτο τρίμηνο ήταν ένα ακόμη τρίμηνο κατά το οποίο οι δραστηριότητες μας επηρεάστηκαν σημαντικά από τον κορωνοϊό, λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων και των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ο OΠΑΠ επέδειξε για μια ακόμη φορά σημαντική ετοιμότητα, σε επιχειρησιακό και οικονομικό επίπεδο, ώστε να μετριάσει το σχετικό αντίκτυπο, αξιοποιώντας το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο του.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων μας συνεισέφερε σημαντικά στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, καθώς τόσο τα έσοδα από διαδικτυακά παίγνια, όσο και η βάση των πελατών μας, ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε η επένδυση μας στην Kaizen Gaming, που διαθέτει το κορυφαίο brand Stoiximan, ενισχύθηκε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των παιχνιδιών μας και προσφέρθηκε αποτελεσματική στήριξη στους συνεργάτες του δικτύου μας.
Κοιτώντας προς το μέλλον και έχοντας διασφαλίσει την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τα ταμειακά διαθέσιμά μας, συνεχίζουμε – παρά τις έκτακτες συνθήκες που επικρατούν – να χτίζουμε πάνω σε όσα έχουμε ήδη επιτύχει. Με σιγουριά, επιδιώκουμε την επιτυχημένη υλοποίηση της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής του OΠΑΠ, της στρατηγικής Fast Forward, ώστε να προσφέρουμε ακόμη καλύτερα παιχνίδια και ψυχαγωγία στους πελάτες μας».
*Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα του OΠΑΠ στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"