Καθώς ο ψηφιακός χώρος αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα στις προεκλογικές εκστρατείες των πολιτικών κομμάτων, σημαντικά ποσά κατευθύνονται σε πλατφόρμες όπως το Google και το Meta (πρώην Facebook).
Η ελληνική πολιτική σκηνή δεν αποτελεί εξαίρεση. Για να αποκωδικοποιήσει αυτό το περίπλοκο δίκτυο, η VALUE ανέλαβε την αποστολή να ερευνήσει και να αναλύσει τα δαπανηθέντα χρήματα σε διαφημίσεις από Έλληνες πολιτικούς και πολιτικά κόμματα σε αυτές τις πλατφόρμες.
Στον αμέσως επόμενο πίνακα παρατίθεται το συνολικό ποσό χρημάτων που κάθε κόμμα δαπάνησε σε διαφημίσεις στο Google και το Meta από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2023:
Ταυτόχρονα, σημαντικά ποσά διατέθηκαν και από πολιτικούς σε προσωπικό επίπεδο, με το μεγαλύτερο αριθμό καταχωρίσεων να καταγράφεται σε άτομα που ανήκουν στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (βλέπε στοιχεία σχετικού πίνακα).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι παρατηρήθηκε επιπρόσθετα και η ύπαρξη μιας σημαντικής παρουσίας διαφημίσεων στο Tik Tok, όπου πολλοί πολιτικοί προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με δυνητικούς ψηφοφόρους.
Τα προαναφερθέντα δεδομένα περιλαμβάνουν διαφημίσεις όπως banners, τοποθετήσεις στο YouTube, διαφημίσεις της Meta στο Facebook και το Instagram, μεταξύ άλλων.
* O Κωνσταντίνος Κωτσιγιάννης είναι συνιδρυτής της εταιρείας VALUE που δραστηριοποιείται στο χώρο του ψηφιακού marketing