Η διαφημιστική εκστρατεία του Bitcoin πηγαίνει πολύ καλά! Όχι, δεν προσέλαβαν κάποιον υπεύθυνο μάρκετινγκ. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Αν είστε καινούργιος στον χώρο, θα πρέπει να σας ενημερώσουμε πως δεν υπάρχει κανένας οργανισμός πίσω από το Bitcoin. Είναι το μόνο νομισματικό δίκτυο που δεν διαθέτει κυβερνώντες. Η λειτουργία του καθορίζεται από προαποφασισμένους και δημόσια γνωστούς εκ των προτέρων κανόνες.
Καμία ομάδα ανθρώπων ή διοίκηση δεν έχει τη δύναμη να ελέγξει, να σταματήσει ή να περιορίσει κάποιον από το να εισέλθει στο δίκτυο. Είτε ως παραγωγός είτε ως συναλλασσόμενος. Το Bitcoin κανείς δεν υποχρεούται να το χρησιμοποιήσει, αλλά όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στο δίκτυο, οφείλουν να παίξουν με τους προαποφασισμένους από τη γέννησή του κανόνες.
Οι παράμετροι του Bitcoin είναι παρόμοιες με την περιστροφή της Γης, της ιδιότητες του ήλιου, της βαρύτητας. Δυνάμεις εκτός του ελέγχου μας, που αν επιθυμούμε να ζήσουμε, θα πρέπει να τις αποδεχτούμε και να συμβιβαστούμε με τους κανόνες τους.
Οι νέοι υπεύθυνοι διαφήμισης
Για να γυρίσουμε όμως στο μάρκετινγκ. Γίνεται αυτό που περιμέναμε και έχουμε αναφέρει από καιρό. Τον ρόλο του διαφημιστή θα τον παίζει το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, με αφορμή την έκδοση των Bitcoin ETFs που θα βασίζονται στη spot αγορά.
Πράγματι, μετά τον Larry Fink της BlackRock που εκθειάζει όπου σταθεί και όπου βρεθεί το Bitcoin, τη σκυτάλη πήρε στο CNBC ο Jan van Eck, ο επί 33 χρόνια CEO της VanEck. Όπως ανέφερε ο Eck, ήταν η πρώτη εταιρεία που υπέβαλε αίτηση για Bitcoin ETF στην αμερικανικήη επιτροπή κεφαλαιαγοράς… το μακρινό 2017! Μάλιστα στην αίτησή τους το σύμβολο που θα χρησιμοποιήσουν είναι το HODL! Το λογοπαίγνιο των φανατικών του Bitcoin, που είναι ο αναγραμματισμός της λέξης «hold».
Όπως εξήγησε, από τότε είχε διακρίνει πως πρόκειται για ένα περιουσιακό στοιχείο που μοιάζει με τον χρυσό και μπορεί να χρησιμεύσει ως μέσο αποθήκευσης αξίας. Στους δύσπιστους συνομιλητές του, που θεωρούσαν το Bitcoin ανώριμο asset, υπενθύμιζε πως και η Κίνα πριν από 30 χρόνια ήταν πολύ πίσω κι όμως έκανε γιγάντια άλματα προόδου.
Υπάρχει πολιτικό ρίσκο, επισήμανε, αλλά με 50 εκατομμύρια χρήστες, το Bitcoin απολαμβάνει το πλεονέκτημα της επίδρασης δικτύου. Είναι αδύνατον να υπάρξει κάποιο άλλο ιντερνετικό χρήμα το οποίο να απειλήσει το Bitcoin ως μέσο διαφύλαξη αξίας. Όπως και ο χρυσός δεν προσφέρουν τόκους, κουπόνια ή μερίσματα στους επενδυτές, για αυτό έχουν ένα μειονέκτημα σε εποχές υψηλών επιτοκίων.
Το μακροοικονομικό περιβάλλον καθορίζει τη χρηματιστηριακή συμπεριφορά τους, για αυτό συμπεριφέρονται παρόμοια. Και στα δύο κορύφωσε η τιμή τους το 2021 και φέτος έχουν σημειώσει μεγάλες αποδόσεις, με το Bitcoin να υπερτερεί.
Ο Jan van Eck αρνήθηκε τον χαρακτηρισμό φούσκα που αποδίδεται στο Bitcoin, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως όσοι το ισχυρίζονταν το 2017, διαψεύστηκαν με τα νέα υψηλά που ακολούθησαν το 2021. Οι φούσκες όταν σκάνε, δεν δημιουργούν μετά από χρόνια νέα υψηλά. Για αυτό ο διάσημος διαχειριστής κεφαλαίων αναμένει και πάλι η τιμή του Bitcoin να κάνει νέα υψηλά τους επόμενους 12 μήνες.
Τηλεοπτικό σποτ από την Bitwise
Η VanEck, η Fidelity, η BlackRock και η ARK, δεν είναι οι μόνες μεγάλες εταιρείες επενδύσεων που προωθούν το Bitcoin ETF που σκοπεύουν να εκδώσουν. Διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ έβγαλε από τώρα η Bitwise! Το συγκριτικό πλεονέκτημα που προβάλλουν, είναι πως το δικό τους ETF έχει κάλυψη σε crypro specialists!
Σας θυμίζει κάτι η λέξη «CryptoSpecialists»; Είναι ο τίτλος του πτυχίου που λαμβάνουν οι απόφοιτοι του Ινστιτούτου Ψηφιακής Οικονομίας (https://indifi.gr/), το οποίο λειτουργεί με την αρωγή του Εuro2day.gr.
Μάλιστα με την ευκαιρία να αναφέρουμε πως με τη νέα χρονιά ξεκινάνε οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, όσο και χρήσιμες, επενδυτικές ενότητες του trading για κρυπτονομίσματα και της εξερεύνησης των altcoins, τις οποίες μπορεί κάποιος να τις παρακολουθήσει αυτόνομα αν επιθυμεί.
Δεν το συνηθίζουμε, αλλά αυτή τη φορά θα μας επιτρέψετε να ευλογήσουμε τα γένια μας. Από χρόνια είχαμε επισημάνει πως τη μεγαλύτερη διαφήμιση θα την κάνουν κάποια στιγμή οι μεγάλοι παίκτες της Wall Street, εξαιτίας της έκδοσης ενός Bitcoin ETF. Πράγματι, αυτό που βλέπουμε στα πρώτα του στάδια είναι να διεξάγεται ένας πόλεμος μάρκετινγκ μεταξύ μεγάλων επενδυτικών εταιρειών.
Και τι θα έχει στο επίκεντρό του αυτή η διαφημιστική εκστρατεία; Τα πλεονεκτήματα του Bitcoin!
Θα πάρουν τελικά την πολυπόθητη έγκριση οι αιτήσεις των Bitcoin ETFs ή διαφημίζουν τα μερίδιά τους τσάμπα οι εκδότες τους; Οι πιθανότητες να δοθεί άδεια από τη SEC είναι 90%, σύμφωνα με το Bloomberg.
Μάλιστα ορίζουν ως πιθανή ημερομηνία τη 10η Ιανουαρίου. Γιατί τότε; Επειδή τότε είναι η καταληκτική ημερομηνία για την αίτηση της ARK. Οι αναλυτές υποστηρίζουν πως θα ήταν εξαιρετικά… άκομψο για τη SEC να απορρίψει την αίτηση της ARK και μετά από λίγες εβδομάδες να δώσει την έγκρισή της στην BlackRock και τους υπόλοιπους.
Τελικές σκέψεις
Το Bitcoin έχει μπει στο μικροσκόπιο του πιο απαιτητικού και του πιο ενημερωμένου κοινού: του επενδυτικού. Και ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Την τελευταία δεκαετία να αποτελεί τη χρηματιστηριακή αξία με τη μεγαλύτερη απόδοση παγκοσμίως. Αν υπήρχε σφάλμα στη λειτουργία ή την ασφάλειά του, είναι βέβαιο πως θα είχε βρεθεί εδώ και πολύ καιρό. Αν δεν θεωρούνταν ασφαλές μέσο αποθήκευσης αξίας, δεν θα ήθελαν να εμπλακούν μαζί του επενδυτικοί κολοσσοί τρισεκατομμυρίων!
Δεν είμαστε αφελείς. Δεν το κάνουν επειδή αγάπησαν το Bitcoin. Για το τραπεζικό κατεστημένο η επίκληση του ηθικού κινδύνου και ο υπέρμετρος έρωτας για τους κανόνες ισχύουν μόνο με μία προϋπόθεση: να τους συμφέρει.
Οι παραδοσιακοί διαχειριστές χρημάτων έχουν το αντίθετο πρόβλημα από αυτό που είχαν παλαιότερα. Μέχρι πρόσφατα κινδύνευε η καριέρα τους, αν ρίσκαραν σε υψηλού κινδύνου, «περιθωριακό» περιουσιακό στοιχείο όπως το Bitcoin. Πλέον κίνδυνο στη σταδιοδρομία τους θα δημιουργήσει η μηδενική έκθεση στο Bitcoin.
Όλοι διστάζουν να δοκιμάσουν πρώτοι, αλλά κανείς δεν θέλει να μείνει τελευταίος.
Βιβλίο για τα κρυπτονομίσματα
Το βιβλίο «Το επενδυτικό εγχειρίδιο του Bitcoin» μπορείτε να το προμηθευτείτε από τα βιβλιοπωλεία ή το https://shop.media2day.gr/books/2/prodcategory
* Το άρθρο δεν αποτελεί προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερόμενων τίτλων. Παρέχεται για πληροφοριακούς σκοπούς και μόνο.