Η Vulcan Forged είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στον χώρο του blockchain gaming και του Metaverse. Οι χρήστες όχι μόνο μπορούν να επενδύσουν, αλλά και να κερδίσουν χρήματα παίζοντας!
Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας Jamie Thomson μίλησε στην εκδήλωση που πραγματοποίησε το Institute of Digital Finance και απάντησε στις ερωτήσεις του Βασίλη Παζόπουλου. Αναφέρθηκε στο ιστορικό της εταιρείας του που έχει έδρα στην Αθήνα, ξεκινώντας πριν από πέντε χρόνια και πλέον απασχολεί 140 υπαλλήλους, έχοντας αναπτύξει 12 παιχνίδια στο Metaverse. Το νόμισμα με το οποίο λειτουργεί η οικονομία των παιχνιδιών, το PYR, διαπραγματεύεται μεταξύ άλλων στο ανταλλακτήριο Binance.
Στη χώρα μας ο Jamie Thomson εγκαταστάθηκε πριν από έξι χρόνια, καθώς η πρώην γυναίκα του είναι Ελληνίδα. Στην αρχή δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά στον χώρο από ένα site όπου εμπορευόταν NFTs. Το ενδιαφέρον του κόσμου τον έκανε να συνειδητοποιήσει πως η αγορά των NFTs έχει τη δυνατότητα να γιγαντωθεί. Τότε προσέλαβε την πρώτη ομάδα προγραμματιστών για να φτιάξουν ένα απλό παιχνίδι που βασιζόταν στα NFTs. Η εταιρεία άρχισε να αναπτύσσεται όταν από τα κέρδη μπόρεσε να προσλάβει ακόμα περισσότερους προγραμματιστές για να δημιουργήσουν ένα δεύτερο παιχνίδι, για να μεταβληθούν στην επιχείρηση που υπάρχει σήμερα.
Η ελληνική μυθολογία είναι το πάθος του Jamie Thomson, για αυτό αποτελεί την πηγή έμπνευσης της Vulcan Forged. Διευκολύνει το έργο του το γεγονός ότι όλα τα στελέχη που απασχολούνται στα κεντρικά γραφεία είναι Έλληνες.
Το bear market στην πραγματικότητα ευνόησε τη Vulcan Forged, καθώς αρκετοί ανταγωνιστές της αναγκάστηκαν να κατεβάσουν ρολά. Σύμφωνα με το CoinGego, αφαιρέθηκαν συνολικά από τις λίστες του 4.000 εταιρείες. Ο βασικός λόγος που επιβίωσε η Vulcan Forged, όπως και τα περισσότερα projects, οφείλεται στην κοινότητα. Εκτιμήθηκε από την κοινότητα η διαφάνεια που επέδειξαν. Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε πως οι αρχικοί επενδυτές αταλάντευτα συνέχισαν να στηρίζουν το εγχείρημα. Οι τιμές των κρυπτονομισμάτων τους υποχώρησαν και αυτές, αλλά το γεγονός αυτό τους πείσμωσε και τους προέτρεψε να δουλέψουν ακόμα πιο σκληρά και να προχωρήσουν σε ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια.
Ο Jamie Thomson ήταν από τους πρώτους που αντιλήφθηκαν την έννοια και τη χρησιμότητα της ψηφιακής γης στο Metaverse και στα παιχνίδια. Η αρχική έμπνευση ανήκει στα Decentraland και Sandbox, από τα οποία άρχισε να εξοικειώνεται το κοινό στην ιδέα της ψηφιακής γης με τη μορφή NFT. Την ιδέα δηλαδή να συλλέξεις κάτι το οποίο είναι μοναδικό. Ωστόσο κανείς τότε δεν είχε σκεφτεί να αναβαθμίσει την ιδέα σε πιο πολύπλοκο επίπεδο, όπως να έχουν χρησιμότητα σε κάποιο παιχνίδι, με καλύτερα γραφικά. Η Vulcan Forged ήταν η πρώτη σε οργανωμένο εταιρικό επίπεδο που πρόσφεραν ψηφιακή γη σε μαζικά διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια ρόλων για πολλούς παίκτες (Massively multiplayer online game). Ενδεικτικά, το Vulcanverse διαθέτει 10.000 τεμάχια γης.
Είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσουμε πόσοι είναι οι δυνητικοί χρήστες που πρόκειται να εισρεύσουν στο Metaverse, το οποίο σύμφωνα με τον ορισμό του Thomson είναι ένας ψηφιακός κόσμος με οργανωμένη οικονομία, που μπορεί να επηρεάσει την πραγματική σου ζωή.
Τα project της Meta (πρώην Facebook) έχουν μόλις 200-300.000 χρήστες. Ελάχιστοι σε σχέση για παράδειγμα με το Minecraft, το οποίο απασχολεί εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες. Τα παιχνίδια στο blockchain δεν έχουν παραπάνω από 100.000 χρήστες, ενώ το WarCraft το παίζουν περίπου 500 εκατομμύρια άνθρωποι. Ο χώρος του Web2.0 παραμένει κυρίαρχος.
Συνεπώς έχουμε δύο πιθανές εκδοχές. Η μία είναι οι χρήστες του Web2.0 να ενδιαφερθούν για τα NFTs, οπότε η αγορά είναι τεράστια. Η άλλη είναι αυτή που προκύπτει από τις έρευνές μας, ότι τα μέλη του Web3.0 χώρου είναι εντελώς νέα δημογραφικά. Η αξία του είναι μεγάλη επειδή οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώνουν για τη συμμετοχή τους, αλλά σαν αριθμός χρηστών είναι μικρός.
Το πρόβλημα με τα παιχνίδια στο blockchain είναι πως οι χρήστες του χωρίζονται σε δύο διαφορετικές οπτικές. Η μια κατηγορία χρηστών τα χρησιμοποιούν για ψυχαγωγικούς σκοπούς μόνο. Δεν τους ενδιαφέρει να πληρώσουν προκειμένου να διασκεδάσουν. Η άλλη είναι εκείνη που παίζει με σκοπό να κερδίσει χρήματα. Όμως σε αυτή την περίπτωση δεν σε απασχολεί η ποιότητα του παιχνιδιού. Σε ενδιαφέρει αποκλειστικά και μόνο το κέρδος. Έχει αποδειχθεί πως παρά τις αρχικές προσδοκίες, δεν μπορούν να παντρευτούν αυτές οι δύο κατηγορίες χρηστών.
Το αφήγημα που εκτιμώ πως θα επικρατήσει, ανέφερε ο Jamie Thomson, είναι ότι η κατοχή ιδιοκτησίας μέσα στο παιχνίδι, με τη μορφή NFT, είναι καλύτερο από το μοντέλο της κεντρικοποιημένης επιχείρησης, όπου κατέχει η ίδια την ιδιοκτησία των αντικειμένων. Μέχρι τώρα έχουμε δει γνωστές εταιρείες στον κλάδο του gaming να επιχειρούν να εισέλθουν στον χώρο των NFTs, οι οποίες να έρχονται σε σύγκρουση με την πλειοψηφία των χρηστών που δεν συμφωνούν με την ιδέα.
Συνεπώς τα παιχνίδια στο blockchain δεν είναι στην πραγματικότητα ανταγωνιστικά με τα Web2.0 παιχνίδια. Το μέλλον βρίσκεται στο νομισματικό κέρδος από την εκμετάλλευση της δημιουργικότητας. Για αυτό έχουμε βγάλει ένα νέο προϊόν, μια προχωρημένη έκδοση του παιχνιδιού Minecraft, στο οποίο ό,τι φτιάχνεις θα μπορεί να μετατρέπεται σε NFT. Με άλλα λόγια, ξεπερνάμε το οικονομικό μοντέλο του «play to earn», επιτρέποντας στους χρήστες να κερδίζουν από τη δημιουργικότητα και τη ματαιοδοξία τους.
Εν κατακλείδι, η ιδιοκτησία των αντικειμένων των παιχνιδιών είναι αναμφίβολα μια μεγάλη αγορά. Όχι όμως αυτή του «play to earn».