Μπορεί η Ευρώπη να περιορίσει την κυριαρχία των big tech;

Ο νέος ευρωπαϊκός νόμος για τις ψηφιακές αγορές αποσκοπεί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό και να δώσει στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές. Οι επτά «gatekeepers», τα πρόστιμα και οι προκλήσεις.

Δημοσιεύθηκε: 24 Νοεμβρίου 2024 - 08:47

Load more

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να περιορίσει την κυριαρχία των τεχνολογικών κολοσσών με την εισαγωγή του νόμου για τις ψηφιακές αγορές, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.

Στόχος είναι να βελτιωθούν οι επιλογές των καταναλωτών και να ενισχυθούν τα οικοσυστήματα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ευρώπη.

Η νομοθεσία απαγορεύει στους τεχνολογικούς κολοσσούς πρακτικές που περιορίζουν τον ανταγωνισμό, όπως να πριμοδοτούν στις πλατφόρμες τους δικά τους προϊόντα και υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών.

Η Ε.Ε. έχει βάλει στο στόχαστρο τους λεγόμενους «gatekeepers», που ορίζονται από το νόμο ως πλατφόρμες με κεφαλαιοποίηση άνω των 75 δισ. ευρώ, περισσότερους από 45 εκατ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ και ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 7,5 δισ. ευρώ.

Μέχρι στιγμής, η Ε.Ε. έχει χαρακτηρίσει επτά εταιρείες ως gatekeepers, τη μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, τη Microsoft, την Apple, την Amazon, τη Meta, την ByteDance και την Booking.com.

Η Apple και η Meta έχουν ήδη κατηγορηθεί ότι παραβιάζουν τη νομοθεσία. Αν η μη συμμόρφωση συνεχιστεί, ο νόμος παρέχει στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έκτακτες εξουσίες επιβολής. Αυτό περιλαμβάνει πρόστιμα έως και 20% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών παγκοσμίως για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις, που θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια στις εν λόγω εταιρείες.

Ως έσχατη επιλογή, οι ρυθμιστικές αρχές θα μπορούσαν να επιβάλλουν ακόμη και διαρθρωτικές αλλαγές, όπως η διάσπαση των επιχειρήσεων.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων