Λίγα μέρη έχουν αντιμετωπίσει τις πιέσεις της πανδημίας τόσο έντονα όσο τα λιμάνια. Η ανάκαμψη της μεταποιητικής δραστηριότητας και η έντονη ζήτηση για διαρκή καταναλωτικά αγαθά κατά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους προκάλεσε συμφόρηση στα μεγάλα ναυτιλιακά δρομολόγια του κόσμου, από την Ανατολική Ασία ως τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Το προσωρινό κλείσιμο τη Διώρυγας του Σουέζ τον προηγούμενο μήνα επιδείνωσε το πρόβλημα. Τα ναύλα έχουν εκτοξευτεί. Στις αρχές του έτους, για παράδειγμα, το κόστος αποστολής αγαθών από την Κίνα προς την Ευρώπη υπερτετραπλασιάστηκε, φθάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει έλλειψη σε εμπορευματοκιβώτια και τα λιμάνια λειτουργούν περισσότερο σαν εγκαταστάσεις αποθήκευσης. H αύξηση των όγκων φορτίου ήταν τόσο ισχυρή ώστε τα συνολικά στοιχεία για το έτος να είναι ελάχιστα χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019, παρά την κατάρρευση του εμπορίου κατά την άνοιξη, όταν ξέσπασε για πρώτη φορά η πανδημία.
Το μέγεθος της ανάκαμψης οδήγησε σε σοβαρές καθυστερήσεις στον χρόνο που χρειάζονται τα πλοία για να ελλιμενίσουν. Στο λιμάνι του Λος Άντζελες, το πιο πολυσύχναστο στις ΗΠΑ, τα εμπορευματοκιβώτια περιμένουν αυτήν τη στιγμή έξι ημέρες για την εκφόρτωση έναντι των δύο που απαιτούνται συνήθως.
Οι λιμενεργάτες από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ ως τη Σιγκαπούρη έχουν πληγεί σοβαρά από κρούσματα του ιού. Περίπου το 90% των κρουσμάτων στη Σιγκαπούρη αφορούν μετανάστες εργαζόμενους που ζουν στοιβαγμένοι σε μικρούς χώρους, παρόλο που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του λιμανιού.
Όσοι εργάζονται έχουν γίνει λιγότερο παραγωγικοί λόγω των αποστάσεων που πρέπει να τηρούνται και των μέτρων καθαριότητας που εφαρμόζονται για την προστασία από τον ιό.