Για εβδομάδες από τη στιγμή που ξεκίνησε η πανδημία η εύρεση χαρτιού τουαλέτας ήταν δύσκολη υπόθεση στις ΗΠΑ αλλά και άλλα μέρη του κόσμου. Τα διδάγματα για το πώς λειτουργούν οι αλυσίδες προμήθειας περιγράφει το παραπάνω βίντεο.
Όπως εξηγεί το αγοραστικό κρεσέντο από την πλευρά των καταναλωτών δεν ήταν απλά μια υπερβολική αντίδραση. Στηρίζεται εν μέρει και σε πραγματικά δεδομένα. Ερευνα δείχνει ότι μένοντας σπίτι το μέσο αμερικανικό νοικοκυριό καταναλώνει 40% περισσότερο χαρτί.
Το πρόβλημα που προέκυψε δεν αφορούσε την προμήθεια ακατέργαστου χάρτινου πολτού. Σχετίζεται με το πώς κατασκευάζεται το χαρτί και για ποιόν, καθώς η παραγωγή χωρίζεται σε αυτή που αφορά εμπορική και καταναλωτική χρήση. Και οι δυο αγορές είναι τελείως διαφορετικές λόγω συσκευασίας και στάνταρτ παραγωγής.
Οι πωλήσεις χαρτιού στα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 71% τις εννέα εβδομάδες που προηγήθηκαν του Μαίου. Οι εταιρείες έσπευσαν να αυξήσουν την παραγωγή για να καλύψουν τη ζήτηση. Η Procter and Gamble για παράδειγμα το έκανε εστιάζοντας στις πλέον δημοφιλείς από τις φίρμες της.
Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση δείχνει πόσο εύκολο είναι να διαταραχθεί μια αλυσίδα προμήθειας.