Το θέμα της μείωσης των φόρων σε καύσιμα και βασικά αγαθά επανέφερε χθες το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο
Αθήνας.
Για προτάσεις που κινούνται σε δημοσιονομικά πλαίσια κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΒΕΑ Παύλος Ραβάνης, αναφέροντας συγκεκριμένες προτάσεις και ενδεχόμενες τιμές.
Ενδεικτικά στην περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ στα καύσιμα στο 13% (από 24%) με τιμές διυλιστηρίου 0,8 ευρώ, 1 ευρώ και 1,30 ευρώ, με το Δημόσιο να έχει έσοδα 0,93 (από 1,11), 0,96 (από 1,17) και 1,01 (από 1,25) ευρώ/λίτρο, αλλά και ανάλογης στον ΕΦΚ, το ΒΕΑ υποστηρίζει ότι η μείωση της τιμής των καυσίμων θα αύξανε την κατανάλωση. Συνακόλουθα θα συνέβαλε στην ορθολογικότερη διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων.
Προφανές πως η επιδοματική πολιτική ούτε εσαεί μπορεί να ακολουθηθεί -καθότι ο πληθωρισμός δεν δείχνει και τόσο παροδικός- ούτε οι αντοχές του οικονομικού επιτελείου είναι αστείρευτες.
Προφανές πως στην πλατεία Συντάγματος και τα συναρμόδια υπουργεία αναζητούν λύσεις και διέξοδα, μέτρα (υπο)στήριξης, ωστόσο επίσης προφανές είναι ότι προτάσεις αυτονόητες -όπως λ.χ. του ΒΕΑ- θα πρέπει να συνεκτιμώνται ενεργότερα.
Τα δύσκολα είναι μπροστά για όσους δεν το 'χουν -ακόμη- συνειδητοποιήσει.