Για σήμερα έχει προγραμματισθεί (από το ΤΑΙΠΕΔ) το άνοιγμα των προσφορών που υποβλήθηκαν από τα δύο σχήματα για την παραχώρηση, λειτουργία και διαχείριση της Εγνατίας Οδού.
Από τη μία πλευρά, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects, από την άλλη VINCI-Mytilineos και AVAX (προστέθηκε, αρχές Μαρτίου).
Η παραχώρηση είναι 35ετούς διάρκειας, στην περίπτωση που οι δύο προσφορές διαφέρουν λιγότερο από 15% θα ζητηθεί βελτίωση (από αμφοτέρους), ενώ στο αρχικό στάδιο ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει επτά, με τον Ακτορα να αποχωρεί τελευταίος (κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, που απορρίφθηκαν).
Ενδιαφέρουσα, από πολλές απόψεις και για ευνόητους λόγους, η «κόντρα» των δύο σχημάτων, η έκβαση της οποίας αναμένεται από την επιχειρηματική (και όχι μόνο) κοινότητα.
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, κατά την ταπεινή μου, πάντα, άποψη, είναι ότι πρόκειται για διαγωνισμό που θα παραχωρήσει λειτουργία και διαχείριση ενός από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας (και με εθνική σημασία). Εργο με κόστος μεγαλύτερο των 10 δισ., που καλύφθηκε κατά κύριο λόγο από κοινοτικά κονδύλια (πολύ λιγότερα εθνικά/δημόσια) και δίνεται σε εταιρείες που κατ' ελάχιστον συνεισέφεραν χρηματοδοτικά.