Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Ο «ατσαλάκωτος» Δένδιας, ο Κυριάκος και το ρεκόρ-Το σήμα για ΧΑ από ένα γκάλοπ-Σφηνάκια για τράπεζες και ΙΝΛΟΤ

Η φορολόγηση των ξενοδοχείων και τα ερωτήματα που προκύπτουν από την έρευνα του ΙΤΕΠ. Η ψηφοφορία για την πορεία του Χρηματιστηρίου και το ράλι για την Εβροφάρμα.

Δημοσιεύθηκε: 20 Δεκεμβρίου 2024 - 07:29

Load more

ΔΕΝΔΙΑΣ: Δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται ο επικρατέστερος… δελφίνος για τη διαδοχή του Κυριάκου. Στο ερώτημα της Metron Analysis για το ποιος είναι ο καλύτερος υπουργός της κυβέρνησης, βγαίνει «ατσαλάκωτος» από τη μέχρι τώρα υπουργική θητεία. Είναι πρώτος με 34% και μακράν του δεύτερου. Είναι δε και ο μόνος που ξεπερνά το ποσοστό της απάντησης «κανένας», που φτάνει στο 30%.

Ακόμη και ο Κυριάκος Πιερρακάκης, (για τον οποίο οι κακές γλώσσες λένε ότι η μετακίνησή του στο Παιδείας ήταν αποτέλεσμα υπερβολικής… δημοφιλίας) βλέπει τη σκιά του Δένδια με ποσοστό μόλις 13%.

Κατόρθωμα έχει κάνει όμως ο αεικίνητος Άδωνις Γεωργιάδης, που παρότι βρίσκεται σε υπουργείο- ηλεκτρική καρέκλα (το Υγείας με όλα του τα προβλήματα) βγαίνει τρίτος, έστω και με ποσοστό 6%.

Διόλου τυχαία μάλλον, μιλάμε για τρία πρόσωπα που αν λάβουμε υπόψη διάφορες (καφενειακές έστω) συζητήσεις για την επόμενη μέρα της ΝΔ, έχουν σημαντικούς υποστηρικτές.

Ο Κωστής Χατζηδάκης, που δεν λείπει κι αυτός από τέτοιες συζητήσεις ονομάτων (κάποιοι λένε ότι ο Μητσοτάκης θα μπορούσε να του δώσει δαχτυλίδι), έρχεται στην 5η θέση με 4%, καθώς μπαίνει σφήνα ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με 5%.

Όλα αυτά όμως στην τρέχουσα φάση είναι λίγο… ακαδημαϊκά. Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η ΝΔ «τσιμπάει» λίγο και κινείται στην περιοχή του 30% (με αναγωγή), ενώ ο Κυριάκος φαίνεται να έχει βάλει στο νου του το απόλυτο ρεκόρ της ελληνικής πολιτικής. Να κερδίσει τρίτη τετραετία «σερί».

Δεν είναι εύκολο, ούτε σίγουρο. Τελευταία, όμως, δείχνει ξεκάθαρα ότι θέλει να το επιδιώξει. Όπως λένε και πολιτικοί του αντίπαλοι, αφουγκράζεται τι συμβαίνει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και προχωρά σε διορθωτικές κινήσεις, αποφεύγοντας τις ιδεολογικές πυξίδες (αυτό δεν το θέτουν εκείνοι τόσο κομψά), δίνοντας μεγάλη προσοχή στο πολιτικό κόστος.

Εμαθε, λένε άλλοι, μάλλον άσπονδοι φίλοι, από το... σοκ των ευρωεκλογών.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Μετά την εκδίωξη του Στέφανου και την εκλογή του Σωκράτη στη θέση του προέδρου, επέστρεψε στην Πολιτική Γραμματεία ο Χρήστος Σπίρτζης, από την οποία είχε αποχωρήσει… προ Στέφανου, τον περσινό Ιούλιο, μετά την εκλογική ήττα.

Κι επειδή η εν λόγω επιστροφή διαφημίστηκε υπέρ το δέον, θα περίμενε κανείς ότι… ο επιστρέψας θα συμμετείχε και στον «πρωινό καφέ», δηλαδή στο 13μελές Εκτελεστικό Γραφείο που ανακοινώθηκε προχθές. Δεν μετέχει όμως, ούτε ανέλαβε κάποιον κομματικό τομέα, όπως όλα τα υπόλοιπα μέλη του οργάνου.

Για να μην πάει το μυαλό σας στο κακό, μάθαμε ότι ο Σπίρτζης ζήτησε να μην περιοριστεί σε κάποια κομματική χρέωση, αλλά να έχει «ευελιξία» στην κομματική δράση του.

Κάτι σαν παρεμβάσεις και επεμβάσεις όπου κρίνουν αναγκαίο οι «87», των οποίων είναι επίλεκτο στέλεχος; Εκτός κι αν η «ευελιξία» άνευ συγκεκριμένης κομματικής χρέωσης είναι προπομπός για να διεκδικήσει τη θέση του γραμματέα -εάν και όταν τεθεί θέμα αντικατάστασης της Ράνιας Σβίγκου.

Επισήμως, πάντως, η εξήγηση για τη μη χρέωση Σπίρτζη είναι ότι θα βοηθάει το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας Νίκο Σκορίνη.

Του οποίου το όνομα δεν υπάρχει στον κατάλογο με τις χρεώσεις τομέων…

 

ΚΑΜΠΑΝΑ: Μία καλαίσθητη και... πολύ ηχηρή καμπανούλα είναι το χριστουγεννιάτικο δώρο που επέλεξε να κάνει στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες η βουλευτής και γραμματέας της ΝΔ Μαρία Συρεγγέλα.

Ψάχνοντας να βρούμε τον συμβολισμό, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η θορυβώδης καμπανούλα θα μπορούσε να ταιριάξει με τις δημοσκοπήσεις των ημερών που δείχνουν το κυβερνών κόμμα πρώτο μεν, μακριά από την αυτοδυναμία, δε.

Εκτός και αν αφορά κάποια πρόσωπα -μέλη του υπουργικού συμβουλίου ή υψηλόβαθμα κομματικά στελέχη- που φέρονται να μην έχουν περάσει τον πήχη που έχει ορίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Οπότε το… για ποιον χτυπάει η καμπάνα δεν μένει παρά να φανεί, πιθανότατα τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς.

 

ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Την παραδοσιακή φωτογραφία με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες μπροστά από το θεόρατο χριστουγεννιάτικο δέντρο έξω από την αίθουσα της Ολομέλειας έβγαλε (και) χθες ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας.

«Πρόεδρε, θα βγάλετε και του χρόνου τη φωτογραφία στη Βουλή ή σε κάποιο άλλο Μέγαρο εδώ κοντά;» η εύλογη ερώτηση που δέχτηκε, αφού το όνομά του «παίζει» για την Προεδρία της Δημοκρατίας και τη μετακόμιση στην Ηρώδου του Αττικού.

«Εδώ, εδώ», η κοφτή απάντηση, που δεν άφησε περιθώρια δημοσιογραφικής επιμονής. Γνώστης ή μπλοφαδόρος;

 

ΝΤΕ ΓΚΡΕΣ: Μια βασιλική «τρικυμία σε ποτήρι» ξέσπασε γύρω από το θέμα της ιθαγένειας των απογόνων του τέως. Δεν ασχοληθήκαμε, διότι το θέμα είναι νομικά λυμένο και η αποδοχή ιθαγένειας με επώνυμο συνιστά οριστική και τελεσίδικη αποδοχή των νομοθετημένων θέσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας από τα μέλη της οικογένειας.

Που σημαίνει ότι το να κατηγορείται η κυβέρνηση για δεξιά στροφή επί του συγκεκριμένου είναι άτοπο. Το μέγεθος της ενασχόλησης (και) των ΜΜΕ με το θέμα, σε περίοδο στην οποία συμβαίνουν σημαντικά πράγματα στην Ελλάδα και ιδίως στο εξωτερικό, δείχνει μια ελαφρότητα. Ίσως και λόγω της εορταστικής περιόδου, καθώς ενέχει το στοιχείο του celebrity lifestyle που έλκει το κοινό.

Στα social media πάλι, ήταν μια ευκαιρία να γράψει ο κάθε πικραμένος τον πόνο του, αλλά και να γίνει ένα είδος ανέξοδης αριστερής «γυμναστικής» σε κάτι από το οποίο μας χωρίζει πλέον μισός... αιώνας.

Στις 8 Δεκεμβρίου του 1974 έγινε το δημοψήφισμα που κατέληξε στην προτίμηση της Αβασίλευτης Δημοκρατίας, με ποσοστό 69,2%. Μέρος της Αριστεράς την έχει τη συνήθεια της νοσταλγίας για ντεμοντέ καταστάσεις και αντιπαραθέσεις.

 

ALPHA TRUST ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ-ΓΚΑΛΟΠ: Μπορεί να μην πρόκειται για επαγγελματική δειγματοληψία, πλην όμως η ψηφοφορία της εισηγμένης για το πώς βλέπουν οι Έλληνες επενδυτές το χρηματιστηριακό 2025 φαίνεται πως έχει τη δική της αξία.

Με βάση τα αποτελέσματά της, το 59% όσων απάντησαν πιστεύουν ότι το ΧΑ θα υπεραποδώσει το 2025 έναντι των άλλων ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών, ενώ το 41% εκτιμά ότι θα συμβεί το αντίθετο.

 

ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ: Εξαήμερο ανοδικό σερί έχτισε η μετοχή στις τελευταίες συνεδριάσεις, με αποτέλεσμα από το 1,46 ευρώ να φτάσει χθες στο 1,79 ευρώ, με συνολικά κέρδη 22,6%.

Μόνο χθες η άνοδος ξεπέρασε το 10%, με τις συναλλαγές να ξεπερνούν τα 52 χιλιάδες τεμάχια, αριθμό που είχε να δει η μετοχή από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Στο 1,92 ευρώ το υψηλό έτους, από τις αρχές Μαρτίου.

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Μικρές αυξομειώσεις επήλθαν στις απαιτήσεις του Πυλώνα 2 (Pillar 2 Requirement-P2R), οι οποίες ισχύουν για τις εγχώριες τράπεζες, βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης (SREP) που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Η απαίτηση για Alpha παρέμεινε στο 3%, ενώ για την ΕΤΕ στο 2,75%. Για την Πειραιώς μειώθηκε οριακά σε 2,9%, ενώ για τη Eurobank αυξήθηκε οριακά (σ.σ. 10 μ.β.) σε 2,85%, λόγω Ελληνικής Τράπεζας.

 

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ: Διαβάσαμε προ ημερών μια μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο κλάδος τελεί υπό καθεστώς διαχρονικής υπερφορολόγησης.

Τονίζεται, μάλιστα, ότι οι φόροι που εισπράττονται από τη λειτουργία του ξενοδοχειακού κλάδου είναι σημαντικά υψηλότεροι από τους φόρους που εισπράττονται, κατά μέσο όρο, από τους υπόλοιπους κλάδους, ενώ έχουν σημειώσει και σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια.

Η μελέτη συγκρίνει το 2010 με το 2019, που σημαίνει ότι μειονεκτεί καθώς έχει απόσταση από την τρέχουσα συγκυρία, ενώ μπορεί να είναι και χειρότερα τα πράγματα, αφού έχουν προστεθεί κάποιες επιβαρύνσεις αυξάνοντας το κόστος του προϊόντος.

Εντούτοις, από την παρουσίαση λείπουν κρίσιμα στοιχεία που θα βοηθούσαν στην κατανόηση του φαινομένου της υπερφορολόγησης, στο οποίο καταλήγει η μελέτη.

Ποιες είναι αυτές οι επιβαρύνσεις που αφορούν ειδικά τον ξενοδοχειακό κλάδο και επιφέρουν την υπερβολική επιβάρυνση;

 

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΙΙ: Γι' αυτό και -δυστυχώς- η μελέτη δεν συνοδεύεται από κάποιο χρήσιμο πρακτικό συμπέρασμα. Αντιλαμβανόμαστε ότι τα τρόφιμα αποτελούν το 19,5% των καθαρών φόρων επί του ξενοδοχειακού κόστους, αλλά όχι και ποια θα ήταν η λύση στην προκειμένη περίπτωση. Διαφορετική φορολόγηση των τροφίμων όταν αγοράζονται από ξενοδοχεία;

Δεδομένου επίσης ότι οι φορολογικοί συντελεστές επί των κερδών είναι οι ίδιοι για όλες τις Α.Ε., όταν μιλάμε για υψηλή φορολόγηση του κλάδου και ειδικότερα της «ξενοδοχίας» (που είναι και το 72,6% του συνόλου καθαρού φορολογικού κόστους στον κλάδο το 2019, έναντι 61,7% το 2010) σε τι ακριβώς αναφερόμαστε; Στον ΕΝΦΙΑ των ακινήτων; Στις ειδικές επιβαρύνσεις επί της διαμονής; Στη διαφορά μεταξύ ΦΠΑ εισροών και ΦΠΑ εκροών λόγω διαφοράς σε συντελεστές;

Τέτοιου είδους επισημάνσεις θα βοηθούσαν ώστε να μην παρατίθενται απλώς κάποια ξερά ποσοστά που συγκρίνουν με άλλους κλάδους, αλλά δεν οδηγούν στην εξαγωγή συμπερασμάτων για το γιατί συμβαίνει κάτι -όχι απλώς για το αν συμβαίνει.

Εν ολίγοις, μπορεί να έβγαλε τίτλους στα ΜΜΕ η μελέτη, αλλά δεν μας έκανε σοφότερους.

 

INTRALOT: Επτά μήνες μετά την αναβάθμιση του Νικόλαου Νικολακόπουλου από CEO της Intralοt Inc. στις ΗΠΑ σε διευθύνοντα σύμβουλο όλου του ομίλου, πληρώνεται η θέση της θυγατρικής στην Αμερική με στέλεχος εκ των έσω.

Όπως ανακοινώθηκε, ο Richard Bateson ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της 100% θυγατρικής της Intralοt στις ΗΠΑ και εκλέχθηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της. Θα αναφέρεται στον CEO του ομίλου, ο οποίος παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ. της Intralοt Inc.

Η επιλογή Bateson δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς κατείχε θέση γενικού εμπορικού διευθυντή της Intralοt Inc. από το 2023. Εχει μακρά εμπειρία σε Διοικητικά Συμβούλια και ανώτερες εκτελεστικές θέσεις σε B2C και B2B τομείς του κλάδου τυχερών παιχνιδιών στη Βρετανία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων