ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Η έντονη και δημόσια αντίδραση του Παύλου Πολάκη στην επανάληψη του «θα τα πούμε μετά», φάνηκε ότι ταρακούνησε όχι μόνο την Κουμουνδούρου, αλλά και βουλευτές του κόμματος.
Όπως σας ενημερώσαμε χθες, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ (αλλά και του ΠΑΣΟΚ) κράτησαν χαμηλούς τόνους όσο διαρκούσε η μεγάλη πυρκαγιά, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης ήταν σαφής στη λιτή δήλωση του, μετά την επίσκεψη που έκανε στο Κέντρο Επιχειρήσεων: «Κουράγιο στους συμπολίτες μας, στους πυροσβέστες μας, στους εθελοντές μας. Αυτήν τη στιγμή, τίποτα άλλο».
Σαφής όμως ήταν και η «απάντηση» του κ. Πολάκη μέσω των social media: «'πρέπει να τα πούμε τώρα’» και όχι ‘μετά!!!’», έγραψε, απαιτώντας απαντήσεις από την κυβέρνηση για τα μέτρα που ελήφθησαν και, κυρίως, για τον αριθμό των εναέριων μέσων.
Αυτό ακριβώς το αίτημα υιοθέτησε και πρόβαλε στη συνέχεια και ο κ. Κασσελάκης, ζητώντας, μεταξύ άλλων, και τα έγγραφα που αποδεικνύουν πόσα εναέρια και επίγεια μέσα πυρόσβεσης διατέθηκαν. Προχώρησε δε ακόμα περισσότερο ζητώντας αποπομπή του Βασίλη Κικίλια.
Για την ιστορία, υπενθυμίζουμε ότι η «θα τα πούμε μετά» αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ επί πανδημίας κατηγορήθηκε από ουκ ολίγους στο κόμμα ως… μη αντιπολίτευση που, μαζί με άλλα, οδήγησαν στην περσινή εκλογική πανωλεθρία.
Και ένας από τους κατηγόρους ήταν ο κ. Πολάκης.
ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Κάτι ανάλογο αλλά… χωρίς ανταπόκριση από την ηγεσία του, συνέβη και στο ΠΑΣΟΚ.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, μετά την προχθεσινή επίσκεψη του στη Ν. Πεντέλη δήλωσε πως «δεν είναι η ώρα του επιμερισμού των ευθυνών», με τη δέσμευση ότι «θα έρθει αυτή η ώρα» διότι «κάτι δεν λειτουργεί σωστά και πρέπει να αλλάξει άμεσα».
Λίγες ώρες αργότερα όμως ο δήμαρχος Αθήνας και υποψήφιος για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Δούκας, σήκωσε τους καταγγελτικούς τόνους μιλώντας για «ανικανότητα και αναποτελεσματικότητα του ‘επιτελικού’ κράτους».
Την ίδια, σκληρή, στάση τήρησε και ο έτερος υποψήφιος Μιχάλης Κατρίνης, στηλιτεύοντας «το ‘επιτελικό κράτος που έφερε τη φωτιά μέσα στον αστικό ιστό» και ζητώντας γενναίες αποζημιώσεις για τους πληγέντες.
Οι τόνοι του κ. Ανδρουλάκη όμως παρέμειναν χαμηλοί, αφού όχι μόνο απέφυγε κάθε καταγγελία, αλλά δήλωσε ότι «είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε χωρίς κομματικές παρωπίδες πώς η χώρα μας θα αποκτήσει ισχυρή πολιτική προστασία».
Μένει να φανεί εάν αυτή η διάσταση προθέσεων είναι σύμπτωση ή εάν ο κ. Ανδρουλάκης φιλοτεχνεί προφίλ «υπεύθυνου και ψύχραιμου» χωρίς κομματικές παρωδίες πολιτικού αρχηγού, διεκδικώντας τη διατήρηση του τίτλου.
ΚΟΤΖΙΑΣ: Υπήρξε πάντως και ένας πολιτικός «του ευρύτερου προοδευτικού χώρου», που συνέδεσε τη νέα πύρινη καταστροφή με την ανάγκη προοδευτικής συνεργασίας.
Πρόκειται για τον Νίκο Κοτζιά, ένθερμο υποστηρικτή του εγχειρήματος, ο οποίος παρενέβη ως εξής: «Στη νέα κυβερνητική θητεία της ΝΔ η χώρα από την παρακμή οδεύει στην αποσύνθεση. Οι ουρανοί μαυρίζουν από τις φωτιές ενώ μαυρίζει και το μέλλον της χώρας. Πρέπει να φύγουν. Οι δυνάμεις της Δημοκρατικής Προοδευτικής Παράταξης, οφείλουν να συμπαραταχθούν».
METLEN: Μεγάλες αγορές ιδίων μετοχών πραγματοποιεί η εισηγμένη, στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος. Έτσι, την Παρασκευή και τη Δευτέρα απέκτησε συνολικά σχεδόν 30.000 μετοχές, με μέση τιμή κτήσης λίγο κάτω από τα 34 ευρώ και το συνολικό κόστος περί το 1 εκατ. ευρώ.
Πλέον, η Metlen κατέχει συνολικά το 3,47% του συνόλου των μετοχών της, ενώ οι αγορές αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες.
OPTIMA LEASING: Την απόφαση να προχωρήσει στην ίδρυση νέας θυγατρικής, η οποία θα δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών χρηματοδοτικής μίσθωσης (Leasing), έλαβε τον περασμένο Μάιο, το Δ.Σ της Optima.
Ο σχετικός φάκελος για την απόκτηση άδειας υποβλήθηκε στην ΤτΕ τον Ιούνιο και η έγκριση αναμένεται στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τη διοίκηση της τράπεζας.
OPTIMA BANK: Κόστος 968 χιλ. ευρώ ενέγραψε στο β’ τρίμηνο η τράπεζα από τη δωρεάν διανομή 80.000 μετοχών (σ.σ. προήλθαν από κεφαλαιοποίηση αδιανέμητων κερδών χρήσης 2023) σε μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου.
Για τον υπολογισμό του κόστους της παροχής ελήφθη ως τιμή ανά μετοχή τα 12,10 ευρώ.
ΠΛΑΙΣΙΟ: Αύξηση εσόδων με νέα, όμως, υποχώρηση κερδών εμφάνισε το 2023 η εταιρεία. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 468,7 εκατ. ευρώ, έναντι 434,68 εκατ. ευρώ το 2022 (+7,8%), με το κόστος πωληθέντων να αυξάνεται κατά 8,2% και το μικτό περιθώριο να υποχωρεί ελαφρώς στο 17,4%.
Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα (5,7%) και κυρίως η αύξηση των τόκων κατά 32% πίεσαν την κερδοφορία. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 4,45 εκατ. ευρώ από 5,06 εκατ. ευρώ το 2022 (-12%).
Οι μετοχές της Πλαίσιο διαγράφηκαν από το Χ.Α. στις αρχές του 2023.
ΚΑΕ: Σε αποπληρωμή δανείων, με εγγύηση ΕΑΤ, συνολικού ύψους 70 εκατ. ευρώ, προχώρησε η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.
Παράλληλα, τον περασμένο Ιανουάριο υπογράφηκε σύμβαση 10ετούς επέκτασης της συνεργασίας, μεταξύ ΚΑΕ και Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σύμφωνα με τη σύμβαση, η ΚΑΕ αναγνώρισε δικαίωμα χρήσης και υποχρέωση μίσθωσης, βάσει IFRS 16, ύψους 289 εκατ. ευρώ.
Τέλος, το Φεβρουάριο, η ΚΑΕ υπέγραψε αναθεώρηση σύμβασης με Fraport, που προβλέπει αλλαγή σε ποσοστά μίσθωσης, τα οποία εφαρμόζονται επί πωλήσεων.
Η σύμβαση είχε αναδρομική ισχύ (σ.σ. από 2023). Οι πωλήσεις της ΚΑΕ, το 2023, ανήλθαν σε 406,37 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 47,2 εκατ. ευρώ.