ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Πρέπει να το ομολογήσουμε. Νιώσαμε εθνικά υπερήφανοι όταν μάθαμε από τον υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, σε τηλεοπτική συνέντευξη, ότι η διαφορά τιμών σε είδη σούπερ μάρκετ με τη Γερμανία κι άλλες χώρες μπορεί να οφείλεται στο ότι εκεί κυκλοφορούν… κατώτερων προδιαγραφών προϊόντα από τις μεγάλες πολυεθνικές!
Η δήλωση προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στον έμπειρο δημοσιογράφο Τάκη Χατζή, ο οποίος μόνο που δεν έπεσε από την καρέκλα του, αλλά εμείς δεν τη συμμεριζόμαστε.
Παρότι στη χώρα μας έχουμε τη δεύτερη μικρότερη αγοραστική δύναμη στις χώρες της Ευρώπης, οι πολυεθνικές μπορεί να φοβούνται τα ποιοτικά κριτήρια του ψαγμένου Έλληνα καταναλωτή και να δίνουν τη «φτηνιαδούρα» στους… κουτόφραγκους.
«Μπορεί» όπως μας διαβεβαίωσε και ο Άκης. Ή μπορεί να μας περνάει εκείνος για… Αμερικανάκια που λέγανε οι παλαιότεροι, την εποχή του 6ου στόλου. Δείτε το σχετικό απόσπασμα.
ΣΚΕΡΤΣΟΣ ΙΙ: Οπως ήταν επόμενο, τις δηλώσεις του υπουργού τις είδαν και στον ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα να πέσει το ανελέητο τρολάρισμα από τον Κασσελάκη (που κάτι με τη φέτα, κάτι με το λάδι, έχει αποκτήσει… ειδικότητα στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης), για κόκκους απορρυπαντικού με πτυχία, πιάνο και γαλλικά…
Έτσι είναι, Άκη, άμα αφήνεις κενή εστία, θα έρθει ο άλλος και θα το βάλει άκοπα το γκολ!
ΥΓ: Πολύ πιο σαφής στην πρόσφατη τοποθέτησή του, μέσω social media, για το πραγματικό πρόβλημα με τις πολυεθνικές, δηλαδή τους «Γεωγραφικούς Εφοδιαστικούς Περιορισμούς», ήταν ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης, ο οποίος απέφυγε τέτοιες… κακοτοπιές.
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Σε μία ιστορική ανακρίβεια υπέπεσε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης χθες, στη διακαναλική συνέντευξη που παραχώρησε.
Όταν ρωτήθηκε για τις «κλεμμένες έδρες», δηλαδή για τους 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που αποχώρησαν μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του κόμματος και συγκρότησαν τη δική τους Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΕ.ΑΡ., απάντησε: «Δεν θυμάμαι να έγινε αντίστοιχη συζήτηση όταν βουλευτές από άλλα κόμματα ήρθαν στον ΣΥΡΙΖΑ τα προηγούμενα χρόνια».
Γιατί ανακρίβεια; Διότι δεν υπήρξε άλλη περίπτωση βουλευτών που αποχώρησαν συντεταγμένα από το κόμμα τους και ίδρυσαν νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, χωρίς να μεσολαβήσουν εκλογές.
Ακόμα και όσοι από τη ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ διαγράφηκαν ή αποχώρησαν, ίδρυσαν νέα σχήματα και δοκιμάστηκαν στην εθνική κάλπη. Και δεν υπήρξε ομάδα βουλευτών που αποχώρησαν όταν εξελέγησαν μη αρεστοί (στους ίδιους) πρόεδροι στα κόμματά τους.
Τα φάουλ, Αλέξη μας, δεν είναι καλό σημάδι, δε…
ΤΣΙΠΡΑΣ: Προς τα μέσα της εβδομάδας θα ανακοινωθεί το επίσημο πρόγραμμα της διήμερης (17-18 Ιουνίου) Διάσκεψης για την Ειρήνη που συνδιοργανώνουν στην Αθήνα το «Ινστιτούτο Αλέξης Τσίπρας» και το «Ίδρυμα Ζόραν Ζάεφ».
Το ενδιαφέρον θα επικεντρωθεί στους ομιλητές των οκτώ θεματικών «τραπεζιών» που θα λειτουργήσουν, πέραν των ομιλιών των δύο συνδιοργανωτών και της βράβευσης του πρώην ειδικού απεσταλμένου για το «ονοματολογικό» (της Βόρειας Μακεδονίας), ΓΓ του ΟΗΕ Μάθιου Νίμιτς.
Ενόψει και της Διάσκεψης, η ίδρυση του «Ινστιτούτου Αλέξης Τσίπρας» επικυρώθηκε και επισήμως, αφού το Καταστατικό του αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο).
Τα πρόσωπα-κλειδιά, πέραν του πρώην πρωθυπουργού, είναι τα αναμενόμενα: διαχειριστής του Ινστιτούτου, κατά τον νόμο, είναι ο Μιχάλης Καλογήρου, ενώ κεντρική θέση έχουν η Γιάννα Πεππέ και ο Βαγγέλης Καλπαδάκης -στενοί συνεργάτες του κ. Τσίπρα επί προεδρίας ΣΥΡΙΖΑ και πρωθυπουργίας του.
Εκπρόσωπος Τύπου είναι, όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, ο δημοσιογράφος Ανδρέας Μπούσιος.
FOURLIS: Τη δωρεάν διάθεση σε στελέχη του ομίλου 385.033 μετοχών, οι οποίες θα προκύψουν από κεφαλαιοποίηση ποσού υπέρ το άρτιο, εισηγείται το Δ.Σ. της Φουρλής στο σώμα των μετόχων, που θα συνέλθει σε τακτική γενική συνέλευση στις 21 Ιουνίου.
Προέγκριση ως 750 χιλ. ευρώ για τις φετινές αμοιβές Δ.Σ. (565 χιλ. ευρώ πέρσι).
ΜΟΗ-ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ: Τα καλύτερα περιθώρια διύλισης, έναντι του ανταγωνισμού, που εμφανίζει η Motor Oil οφείλονται, εν μέρει, στη μονάδα κατεργασίας νάφθας.
Πέρυσι, με τη μέση τιμή βενζίνης (σ.σ. σε όρους FOBMED) να διαμορφώνεται κοντά στα 843 δολάρια ανά μετρικό τόνο, η μέση τιμή νάφθας διαμορφώθηκε κοντά σε 602 δολάρια/ΜΤ.
Επιπρόσθετα, η αύξηση της δυναμικότητας του διυλιστηρίου (200 χιλ. βαρέλια ημερησίως) αυξάνει τη συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας επί των πωλήσεων της μητρικής.
EUROBANK-ΙΔΙΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ: Θέμα ακύρωσης των 52.080.673 ίδιων μετοχών που περιήλθαν στην κατοχή της από το ΤΧΣ προτίθεται να θέσει στην προσεχή τακτική γενική συνέλευση το Δ.Σ. της Eurobank, εφόσον λάβει και την -τυπική- έγκριση του επόπτη.
Σημειώνεται ότι οι παραπάνω μετοχές αντιστοιχούν στο 1,4% του μετοχικού της κεφαλαίου και αποκτήθηκαν από το ΤΧΣ έναντι τιμήματος 93,74 εκατ. ευρώ (1,80 ευρώ ανά μετοχή).
OPTIMA-ΔΑΑ: Toν μεγαλύτερο τζίρο στη βραχύβια χρηματιστηριακή ιστορία τους είδαν την Παρασκευή οι δύο μετοχές, λόγω του rebalancing από την είσοδό τους στον δείκτη MSCI Small.
Στη μετοχή της Optima διακινήθηκαν πάνω από 2 εκατ. «κομμάτια», με τον τζίρο να εκτινάσσεται στα 24,5 εκατ. ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων στις δημοπρασίες. Ο τίτλος κινήθηκε σε νέο ιστορικό υψηλό, στα 11,98 ευρώ, με άνοδο άνω του 2%, ενώ από την εισαγωγή της στο ταμπλό «γράφει» άνοδο άνω του 50%.
Χαμηλότερες… πτήσεις για τη μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που είδε μεν να διακινούνται 1,95 εκατ. μετοχές, με τον τζίρο να σημειώνει άλμα στα 16,1 εκατ. ευρώ, ωστόσο αυτό μεταφράστηκε σε άνοδο μόλις 0,61% (με τη μετοχή να παραμένει στάσιμη κοντά στα επίπεδα που εισήχθη στο ταμπλό στις 12 Φεβρουαρίου).
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ισχυρά χαρακτηρίζει τα αποτελέσματα τριμήνου της ΓΕΚ Τέρνα η Euroxx στην πρώτη της αντίδραση μετά τις ανακοινώσεις.
Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων η χρηματιστηριακή, ο εισηγμένος όμιλος εμφάνισε ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και ανάπτυξη, με οδηγούς κερδοφορίας τους κλάδους ΑΠΕ και παραχωρήσεων.
Από την έναρξη κάλυψης τον Ιανουάριο, η μετοχή έχει ενισχυθεί κατά 20%, ενώ έχει ακόμη upside 22% έως την τιμή-στόχο των 20,2 ευρώ που δίνει η Euroxx, εξ ου και η σύσταση «overweight». Υπενθυμίζεται ότι χθες έκλεισε στα 18,31 ευρώ με κέρδη 1,05%.
Επόμενος καταλύτης οι υπογραφές για τις δύο παραχωρήσεις Αττικής Οδού και Εγνατίας, που αναμένονται εντός του έτους.