Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

ΔΕΗ:To «μυστικό» πίσω από τις επιθετικές κινήσεις - CVC: Δίνει mandate για το «φιλέτο» της Εθνικής Ασφαλιστικής

Πώς το χαμηλό κόστος δανεισμού μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προκαλεί επενδυτικό τσουνάμι. Το παρασκήνιο πίσω από το εάν τελικά θα υπάρχει πρόταση ονομαστικής ψηφοφορίας στο νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Δημοσιεύθηκε: 9 Φεβρουαρίου 2024 - 07:32

Load more

ΒΟΥΛΗ: Σας ενημερώσαμε εγκαίρως για το κρυφτούλι που παίζουν τα αριστερά-προοδευτικά κόμματα σχετικά με την ψήφιση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Για πρώτη φορά, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ούτε… το ΚΚΕ δείχνουν διάθεση να υποβάλουν αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας. Τα δύο πρώτα κόμματα (που είναι υπέρ του εν λόγω γάμου) σφυρίζουν αδιάφορα για να αποφύγουν την επισημοποίηση των «ανταρτών» βουλευτών τους, που δεν θέλουν το νομοσχέδιο.

Το ΚΚΕ (που είναι κατά) για να αποφύγει… το «ναι» μίας δικής του βουλευτή, της Σεμίνας Διγενή, αν και οι πολύ κακές γλώσσες αποδίδουν τη στάση στη διάθεση να αποφευχθούν πολιτικές εξελίξεις…

Τα μικρότερα κόμματα δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, επειδή το αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία πρέπει να υπογράφεται από 15 βουλευτές τουλάχιστον. Ο Κυριάκος Βελόπουλος (φωτ.) μάλιστα έκανε έκκληση από το βήμα της Βουλής να βρεθούν άλλοι τρεις... Έλληνες (βουλευτές) να συνυπογράψουν το αίτημα των 12 της Ελληνικής Λύσης για να κατατεθεί.

Αίφνης, κυκλοφόρησε χθες πως βρέθηκαν, προέρχονται από τη Νίκη και είναι περισσότεροι από τρεις, ίσως ολόκληρη η δεκαμελής κοινοβουλευτική ομάδα της. O αρχηγός του κόμματος Δημήτρης Νατσιός, πάντως, ζητάει το κοινό αίτημα να κατατεθεί «χωρίς λογότυπα», ώστε να μην υπάρξει περιθώριο «καπελώματος» από τον αντίπαλο της εθνικής-χριστιανικής πολυκατοικίας.

Όπως κι αν εξελιχθεί η επιχείρηση, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ πρέπει να εξηγήσουν γιατί την παρακολουθούν ως θεατές και αποφεύγουν να ζητήσουν ονομαστική ψηφοφορία, παρότι έχουν τη δυνατότητα.

Αν μη τι άλλο, εκτίθενται…

 

ΕΛΒE: Με αποτίμηση γύρω στα 16,5 εκατ. ευρώ τελεί υπό διαπραγμάτευση η ΕΛΒΕ, όταν στις 30/6/2023 η λογιστική της αξία προσέγγιζε τα 20 εκατ. ευρώ (P/BV στο 0,85).

Έναντι της χρηματιστηριακής αξίας των 16,5 εκατ. ευρώ, η εισηγμένη εταιρεία διαθέτει (στοιχεία 30/6/2023), πέρα από την κερδοφόρο παραγωγική μονάδα στον χώρο των ενδυμάτων: Ταμείο 1,53 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικό χαρτοφυλάκιο (ομόλογα, αμοιβαία) 5,78 εκατ. ευρώ, όταν οι τραπεζικές της υποχρεώσεις είναι μηδενικές.

Επιπλέον έχει πέντε φωτοβολταϊκά πάρκα συνολικής ισχύος 5,2 Mw, με μελλοντικά σχέδια να τα επεκτείνει στα 20 Mw (σε διαδικασία έκδοσης αδειών) και το 30,33% της εταιρείας Λητώ. 

Παράλληλα ρευστοποίησε κατά το δεύτερο περυσινό εξάμηνο έναντι 1,027 εκατ. ευρώ (σε δέκα δόσεις) το 25% που κατείχε στην εταιρεία Harmony Cruise.

 

ΔΕH: Η επίσπευση από τη Μέτων (ΔΕH-RWE) των εργασιών ανάπτυξης ενός ακόμη φωτοβολταϊκού πάρκου στην περιοχή του παλαιού ορυχείου λιγνίτη στο Αμύνταιο, ισχύος περίπου 450 MW, δεν επιφέρει αλλαγές στους στόχους του business plan, που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Πιθανώς μόνο στον χρονισμό (σ.σ. το νέο πάρκο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2025).

Αναδεικνύει, όμως, ένα θέμα που πέρασε ως τώρα στα «ψιλά»: πόσο υποβοηθά εγχώριες εταιρείες με φιλόδοξα σχέδια επέκτασης ο συνδυασμός χαμηλού συγκριτικά τραπεζικού δανεισμού, με τα χαμηλότοκα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Η κοινοπραξία ΔΕH-RWE θα πάρει χρηματοδότηση της τάξης του 50% (127,7 εκατ. ευρώ) από το σκέλος των χαμηλότοκων δανείων ΤΑΑ, για την ανάπτυξη του φωτοβολταϊκού πάρκου και τραπεζικό δανεισμό 76,6 εκατ. ευρώ (project financing). Εξασφάλισε, ως εκ τούτου, κόστος χρηματοδότησης 1% σταθερό για το 50% της επένδυσης. Ακόμη και αν οι τράπεζες τη «χρέωσαν» με Euribor πλέον 2% για το υπόλοιπο 30%, το μέσο κόστος διαμορφώνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Το χαμηλό μέσο κόστος δανεισμού, χάρη στην αυξημένη συμμετοχή του ΤΑΑ, εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τις επενδύσεις-μαμούθ των 9 δισ. ευρώ, που ανακοίνωσε ο Γιώργος Στάσσης για την περίοδο 2024-26 και οι οποίες αφορούν, κυρίως, σε ΑΠΕ (αύξηση capacity από 4,5 GW σε 8,9 GW).

 

ΔΕH ΙΙ: Το χαμηλό, συγκριτικά, χρηματοδοτικό κόστος αποτελεί μια εξίσου κρίσιμη παράμετρο αναφορικά με τη φημολογούμενη διάθεση επέκτασης της ΔΕH στον τομέα των τηλεπικοινωνιών από κοινού με τη CVC Capital Partners. Η ΔΕΗ δρομολογεί επενδύσεις της τάξης των 800 εκατ. ευρώ σε οπτικές ίνες και η παραπάνω επένδυση λαμβάνει επίσης χρηματοδότηση από ΤΑΑ.

Τέλος, η δυνατότητα χρηματοδότησης οργανικής ανάπτυξης με χαμηλό μέσο κόστος δανεισμού δημιουργεί…χώρο για αξιοποίηση ταμειακών ροών για εξαγορές.

 

AUTOHELLAS: Χαρακτηριστικό ως προς τα παραπάνω είναι και το παράδειγμα της εισηγμένης. Χάρη στα δάνεια του ΤΑΑ, που χρηματοδοτούν κατά 50% την επένδυση για ανανέωση στόλου με ηλεκτρικά/υβριδικά αυτοκίνητα και στο πρόσφατο retail bond, η μητρική του ομίλου πέτυχε να μειώσει το μέσο κόστος δανεισμού στα επίπεδα του 3%.

Η παραπάνω δυνατότητα υποβοηθά το υλοποιούμενο πλάνο επέκτασης, μέσω εξαγορών, τόσο στις μισθώσεις αυτοκινήτων (HR Automoveis) όσο και στην εμπορία αυτοκινήτων (Italian Motion).

 

ΡΕΥΜΑ: Ακόμα δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από την υπουργική απόφαση για τα «μίνι» σταθερά τιμολόγια και υπάρχει προβληματισμός στην αγορά. «Διαμορφώνεται μια κατάσταση όπου θα έχουμε ένα νέο δεδομένο κάθε μήνα», λένε στελέχη της αγοράς.

Το μόνο ενθαρρυντικό είναι η πτώση των τιμών λόγω της τιμής του φυσικού αερίου. Άγνωστο όμως αν θα επανέλθουμε στα προ κρίσης επίπεδα…

 

ΑΓΩΓΟΙ: Σάρκα και οστά παίρνει η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας. Πέντε εταιρείες υπέβαλαν προσφορές στον διαγωνισμό της κρατικής εταιρείας μεταφοράς φυσικού αερίου της Βόρειας Μακεδονίας (Nomagas), για το τμήμα που θα κατασκευαστεί στη γειτονική χώρα.

Ο αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας θα είναι μήκους 123 χλμ. Υπενθυμίζεται πως τον Μάρτιο του 2021 είχε υπογραφεί κυβερνητική συμφωνία για την κατασκευή του έργου.

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Στην Κίνα γιορτάζουν το επερχόμενο Έτος του Δράκου. Στις τάξεις των εφοπλιστών υπάρχει επίσης λόγος για γιορτή. Τα ναύλα για πλοία Capesize στη spot αγορά βρίσκονται σε υψηλά 15 ετών για αυτήν την εποχή του χρόνου, μια περίοδο που παραδοσιακά δεν είναι καλή.

Ο λόγος είναι ότι καταγράφεται ανεπαρκής προσφορά σκαφών στο δυτικό ημισφαίριο. Αν και τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η τρέχουσα διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ασήμαντο αντίκτυπο σε ό,τι αφορά τις μεταφορές ξηρού φορτίου, φαίνεται ότι τα ναύλα αυξάνουν, καθώς υπάρχει έλλειψη μεγάλων σκαφών σε αυτό το μέρος του κόσμου.

Πλέον, το ημερήσιο κόστος ναύλωσης ενός πλοίου Capesize είναι πάνω από τις 20.000 δολάρια την ημέρα και δεν πρόκειται να υποχωρήσει σύντομα...

 

ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ-CVC: Mandate διερεύνησης αγοράς για ενδεχόμενο πώλησης του κτηριακού συγκροτήματος που στεγάζει τις κεντρικές υπηρεσίες της Εθνικής Ασφαλιστικής εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της εταιρείας.

Η Εθνική Ασφαλιστική μείωσε, πριν την πώλησή της στη CVC Capital Partners, την έκθεσή της σε ακίνητα. Στις 31/12/2021 η εύλογη αξία των επενδύσεών της σε ακίνητα ανερχόταν σε 94,5 εκατ. ευρώ.

Ενδεχόμενη πώληση του ακινήτου της Λ. Συγγρού θα συμβάλει σε πιο «γενναιόδωρη» ανταμοιβή μετόχων. Υπενθυμίζεται ότι μια από τις πρώτες ενέργειες της CVC ως μετόχου της Εθνικής Ασφαλιστικής ήταν η διανομή κερδών εις νέον και αποθεματικών ύψους 91,7 εκατ. ευρώ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων