Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Ο Αδωνις, ο Τσίπρας και ο... λαντζέρης - Ντιλ Ναυπηγείων Ελευσίνας με Attica Group - Οι προειδοποιήσεις Στουρνάρα

Η μελέτη για τουρισμό και το παράδοξο. Σε Ναυπηγεία Ελευσίνας οι επισκευές/ναυπηγήσεις πλοίων Attica Group. Οι ατάκες του Αδωνι Γεωργιάδη που θέλουν... μετάφραση. Εστειλε μηνύματα ο Γιάννης Στουρνάρας.

Δημοσιεύθηκε: 30 Νοεμβρίου 2023 - 07:33

Load more

ΑΔΩΝΙΣ: Έτοιμος πάντα να πέσει στη φωτιά της δημοσιότητας, για να υπερασπιστεί κυβέρνηση και πρωθυπουργό, ο υπουργός Εργασίας ήρθε αυτή τη φορά στο προσκήνιο για τα… αγγλικά του, που δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «άπταιστα».

Κάτι οι δηλώσεις στο BBC (για τα Γλυπτά και τον Ρίσι Σούνακ), κάτι οι προηγούμενες σε εκδήλωση του Εconomist, επίσης στην αγγλική, ακόμη περισσότερο το παράδειγμα του… λαντζέρη που έσπευσε να δώσει στην τοποθέτησή του, δεν ήθελε και πολύ για να γίνει η ζημιά.

Κάποιοι θυμήθηκαν την τοξική (του συρμού πλέον η έκφραση, τι να κάνουμε) κριτική που είχε δεχτεί ο Αλέξης Τσίπρας για τα αγγλικά του, κι έγινε χαμός στα social media, με βασικό πρωταγωνιστή τον λατζέρη του Άδωνι και το σχετικό βίντεο.

Ο σχετικός σαματάς δεν διέλαθε της προσοχής της Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, η οποία πέραν της φιλελεύθερης αρθρογραφίας της, είναι γνωστή και για τον (πολιτικό, μην παρεξηγηθούμε κιόλας) έρωτά της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο οποίος όμως (ο έρωτας) ουδόλως επεκτείνεται στην πιο... δεξιά πτέρυγα της ΝΔ και στα φαινόμενα «Αδωνοβοριδισμού», όπως η ίδια τα χαρακτηρίζει.

Το σχόλιο της στο “Χ” δεν περιλάμβανε ονόματα, αλλά ο στόχος ήταν ευκρινής: «Τελικά, όλες οι ασχήμιες επιστρέφονται σε όλους όσοι τις διαπράττουν, αδιακρίτως. Ακόμα και η χλεύη για τα Αγγλικά του Τσίπρα».

 

ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ: Παρότι περισσότερο ευρω-κεντρική, η χθεσινή παρέμβαση του κεντρικού τραπεζίτη, μέσω συνέντευξης στο Politico, έχει την αξία της. Κι όχι μόνο για την αναθεώρηση προς τα κάτω, στις προβλέψεις για την ανάπτυξη και τον πληθωρισμό στην Ελλάδα, κατά τα δύο επόμενα έτη. 

Ο Γιάννης Στουρνάρας δείχνει να ανησυχεί περισσότερο για την ανάπτυξη και λιγότερο για τον πληθωρισμό, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, κι όλα δείχνουν ότι έχει δίκιο. Χρήζει προσοχής η αποστροφή του περί ενδεχόμενου «hard landing» και στασιμοπληθωρισμού, εξαιτίας και των υψηλών γεωπολιτικών κινδύνων στο περιβάλλον.

Θυμίζουμε επίσης ότι πρόσφατα ο κ. Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ της επανεξέτασης των φοροαπαλλαγών, (έχουμε πολλές από αυτές), προξενώντας αρκετή έκπληξη. Γιατί άραγε τόση έμφαση στην αύξηση των κρατικών εσόδων;

Σίγουρα το άγχος του σχετίζεται με το γεγονός ότι η αύξηση των κρατικών εσόδων οφείλεται κατά ένα σημαντικό μέρος στην άνοδο του πληθωρισμού, επίπτωση πρόσκαιρη, που δεν θα διαρκέσει για πολύ ακόμη.

Όμως, διαβάζοντας χθες ανάμεσα στις γραμμές, προκύπτει ότι ένας από τους παράγοντες που τον απασχολούν ειδικότερα για τη χώρα μας είναι το μόνιμο ετήσιο κόστος (της τάξεως των 2,6 δισ. ευρώ), εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Το οποίο μεταφράζεται και σε «έκτακτες», σε σχέση με το παρελθόν, αλλά μόνιμες από δω και πέρα, κρατικές δαπάνες. Θυμηθείτε τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες.  

Σημαδιακή στο πλαίσιο αυτό και η αναφορά του ότι οι μεγάλες προκλήσεις του σήμερα «απαιτούν περισσότερη κι όχι λιγότερη Ευρώπη».

Αλλά αν στηριχθούμε μόνο στην Ευρώπη, προσθέτουμε εμείς, μπορεί να βρεθούμε σε πρόβλημα.

 

ΑTTICA GROUP: Στα ναυπηγεία Ελευσίνας θα αναθέσει, σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από πολιτικά γραφεία, τις επισκευές/αναβαθμίσεις πλοίων υφιστάμενου στόλου, καθώς και τη ναυπήγηση νέων η Attica Group.

Μετά την έγκριση των μετόχων για τη διάσωση της ΑΝΕΚ, η Attica διαθέτει στόλο 39 πλοίων. Για μέρος αυτών θα απαιτηθούν άμεσες επενδύσεις αναβάθμισης, ενώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα το επενδυτικό πρόγραμμα για αναβάθμιση υφιστάμενων πλοίων και ναυπήγηση νέων ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.

Αν μέρος ή το σύνολο του παραπάνω προγράμματος ανατεθεί στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αποτελεί σημαντική «προίκα» του νέου εγχειρήματος. Οι άμεσες επενδύσεις της Attica προβλέπουν εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε δύο πλοία της AΝΕΚ, επένδυση της τάξης των 20 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 11,3 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για συντήρηση πλοίων της ίδιας εταιρείας.

Συνολικά, η Attica έχει προγραμματίσει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ κατά την επόμενη διετία, εκ των οποίων τα 120 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για «πρασίνισμα» του στόλου.

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Μία μελέτη με 21 προτάσεις για την προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα παρουσίασε πρόσφατα το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στις βιώσιμες πρακτικές που πρέπει να υιοθετηθούν από προορισμούς και επιχειρήσεις, με απώτερο στόχο να καταφέρει ο τουρισμός να ενισχύσει το θετικό του αποτύπωμα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεδομένου ότι συνιστούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.

Υπάρχει, ωστόσο, ένα παράδοξο: Οι μικρές και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι εκείνες που έχουν αποκλειστεί ουκ ολίγες φορές από τα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης… 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων