ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ: Μια εμβληματική φυσιογνωμία στον κλάδο πετρελαίου με προσφορά πολλών δεκαετιών τόσο στην ΕΛΙΝΟΙΛ όσο και στον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος παραιτήθηκε χθες -λόγω ηλικίας- από τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εισηγμένης εταιρείας, μετά από 65χρονη θητεία!
Ο Χαράλαμπος Κυνηγός (φωτ.) προσελήφθη στην ΕΛΙΝΟΙΛ το 1958 και συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξή της, αρχικά ως υπάλληλος και στη συνέχεια ως γενικός διευθυντής (το 1968), ως διευθύνων σύμβουλος (έως το 2005) και ως πρόεδρος της εταιρείας (έως και χθες).
Πέραν αυτού, ο μέχρι χθες πρόεδρος της ΕΛΙΝΟΙΛ ασχολήθηκε ενεργά και με τα θέματα του πετρελαϊκού κλάδου, καθώς μεταξύ άλλων συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, στον οποίο εξελέγη επανειλημμένα πρόεδρος αλλά και συντονιστής πετρελαϊκής πολιτικής.
Επίσης, μετά από πολυετή (από το 1972 έως σήμερα, δηλαδή για 51 χρόνια!) και πολύτιμη παρουσία στην ΕΛΙΝΟΙΛ, παραιτήθηκε και ο μέχρι χθες αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της εισηγμένης εταιρείας Γιώργος Τσούνιας, ο οποίος θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του ως συμβούλου διοίκησης.
Να σημειωθεί ότι ο νέος πρόεδρος (διατηρεί και τη θέση του CEO) της ΕΛΙΝΟΙΛ Γιάννης Αληγιζάκης εργάζεται στην εταιρεία από το 1975.
Δηλαδή 48 χρόνια!
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Τελευταία ημέρα σήμερα για τυχόν ενστάσεις από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό. Παρότι είθισται τέτοιες κινήσεις να γίνονται τελευταία στιγμή, ακούμε ότι στις τάξεις του Υπερταμείου επικρατεί αισιοδοξία ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί.
Αν επιβεβαιωθεί, περνάμε άμεσα στην επόμενη φάση της διαδικασίας με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Και εκεί θα δούμε πού θα παίξουν τελικά τα τιμήματα…
AEGEAN: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες για τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα από την Aegean και την CAE, τoν μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς.
Σύμφωνα με τον CEO της Aegean Δημήτρη Γερογιάννη, ο πρώτος προσομοιωτής αναμένεται να εγκατασταθεί τον Οκτώβριο και, βάσει χρονοδιαγράμματος, η λειτουργία του Κέντρου θα ξεκινήσει λίγο πριν από το τέλος του έτους.
AUTOHELLAS: Μαύρη νύχτα (ένα λεπτό πριν τις 23:00) γνωστοποιήθηκε μέσω ανακοίνωσης στο χρηματιστήριο ότι η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει κάτι που να σχετίζεται με τη συμμετοχή της στην Aegean (σ.σ. πέριξ του 12%).
H «AUTOHELLAS Ανώνυμος Τουριστική και Εμπορική Εταιρεία» (στο εξής «Εταιρεία»), κατόπιν σχετικού αιτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, διευκρινίζει ότι η Εταιρεία δεν έχει να ανακοινώσει κάποια εξέλιξη ή πληροφορία σε σχέση με τη συμμετοχή που κατέχει στην ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΑΟΥ Α.Ε. σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί δημοσιοποίησης προνομιακών πληροφοριών», σημειώνει.
Στην αγορά έχουν κυκλοφορήσει κάποια σενάρια για placement.
ΔEΗ: Και δεύτερο PPA με ενεργοβόρα βιομηχανία υπέγραψε η Επιχείρηση. Μετά τη Viohalco, έδωσε τα χέρια και με την Titan για τη σύναψη 10ετούς συμβολαίου προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Τα πρώτα δύο χρόνια η βιομηχανία θα παίρνει συμβατικό μείγμα καυσίμου (λιγνίτη-φυσικό αέριο) και στη συνέχεια πράσινη ενέργεια, με τα ανάλογα πιστοποιητικά προέλευσης.
Και σε αυτό το PPA ενδιάμεσος προμηθευτής είναι η ΗΡΩΝ. Αυτή θα αγοράζει από τη ΔΕΗ και θα πουλά την ηλεκτρική ενέργεια στην ΤΙΤΑΝ.
Έτσι η ΗΡΩΝ αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το μερίδιό της στην υψηλή τάση, με της ΔΕH να βαίνει μειούμενο.
INLOT - ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ: Τον έλεγχο της Intralοt South Africa απέκτησε στις 31 Ιουλίου η Intralot. Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εισηγμένης, η Intralοt αγόρασε στο τέλος Ιουλίου ένα πρόσθετο 28% της ως τότε συγγενούς εταιρείας Intralοt South Africa.
Πλέον κατέχει το 73% και θα την ενοποιεί πλήρως.
ΔΙΟΔΙΑ: Την εξεύρεση δίκαιης λύσης όσον αφορά τις αυξήσεις διοδίων ζητούν οι ξένοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται μέσω παραχωρήσεων στην ελληνική αγορά, κατεβάζοντας τους υψηλούς τόνους, που τουλάχιστον φάνηκε να υιοθέτησαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Κύκλοι του ΥΠΟΜΕ μάλιστα ξεκαθαρίζουν πως ουδέποτε τέθηκε ζήτημα αποχώρησης από υφιστάμενες παραχωρήσεις ή από τη διεκδίκηση νέων έργων. Αναφέρουν δε πως σε επικοινωνία που διεξήχθη σε πολύ υψηλό επίπεδο με Vinci και Hochtief διαμηνύθηκε πως έχουν κάθε πρόθεση να συνεχίσουν και να επεκτείνουν το επενδυτικό τους αποτύπωμα στην Ελλάδα.
Από την άλλη, αναρωτιέται κανείς γιατί χρειάστηκε τόσο υψηλού επιπέδου επικοινωνία, αν προηγουμένως δεν είχαν ανάψει τα αίματα στο πεδίο της διαπραγμάτευσης.