ΚΥΡΙΑΚΟΣ: Σε λιγότερο από 12 μήνες ο πρωθυπουργός ίσως να έχει ξεμπερδέψει με έναν σοβαρό «εφιάλτη» για την κυβέρνησή του, που κατοικοεδρεύει στις Βρυξέλλες και στο Στρασβούργο.
Ο λόγος για τη μαχητική και φιλόδοξη ευρωβουλευτή της Ολλανδίας Σόφι Ιντ'Βελντ (φωτ.), που με την πρόσθετη ιδιότητα της εισηγήτριας στην επιτροπή PEGA του Ευρωκοινοβουλίου έχει γίνει «στενός κορσές» της κυβέρνησης, για τα θέματα των υποκλοπών, του κατασκοπευτικού λογισμικού Predator και γενικότερα για θέματα κράτους δικαίου.
Η ίδια έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην ψήφιση σχετικού πορίσματος του Ευρωκοινοβουλίου, που ήταν βαρύ για τη χώρα μας καθώς την έφερε σε θέση καλύτερη μεν από την Ουγγαρία, αλλά χειρότερη από τις άλλες ελεγχόμενες χώρες, όπως η Ισπανία και η Κύπρος.
Περιείχε δε αυστηρές συστάσεις για πολλά θέματα, από τις ανεξάρτητες Αρχές έως την ΕΥΠ.
Πρόσφατα η κα Σόφι διαφώνησε πολιτικά με το ολλανδικό κόμμα D66 στο οποίο ανήκε και προσχώρησε σε ένα άλλο, το Volt, που είναι φεντεραλιστικό, με παρουσία σε αρκετές χώρες. Η ηγεσία του ολλανδικού τμήματος όμως αποφάσισε να μην τη συμπεριλάβει στους υποψήφιους ευρωβουλευτές, ως πολύ… πρόσφατη μεταγραφή. Άλλες χώρες, άλλα ήθη.
Κι έτσι, όλα δείχνουν ότι δεν θα πάρει μέρος στις επόμενες ευρωεκλογές, μετά από 20ετή θητεία!
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Τα… μπινελίκια του Χρήστου Σταϊκούρα στους τραπεζίτες θυμίζει (ως προς το πρακτικό αποτέλεσμα) η τρικυμία που δημιουργήθηκε για τα εισιτήρια στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Διότι τελικά, χώρεσε σε ένα... ποτήρι.
Η συνάντηση με την κυβέρνηση έγινε σε καλό κλίμα, οι υπουργοί τόνισαν τις κοινωνικές συνθήκες και τα ζόρια των οικογενειών, ενώ οι ακτοπλόοι, αφού παρουσίασαν την εικόνα του κλάδου, συμφώνησαν να «βάλουν πλάτη», κατά πώς τους ζητήθηκε. Αλλά με πολύ μέτρο.
Μην περιμένετε ούτε οριζόντιες μειώσεις ούτε γενικευμένες εκπτώσεις και προσφορές, λένε οι πληροφορίες μας. Οι μεγάλες εταιρείες προσανατολίζονται σε δύο κινήσεις. Η μία είναι να αυξήσουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού (στο σκέλος των εισιτηρίων) από 25% σε 50%, με το κράτος να χρηματοδοτεί το υπόλοιπο 40%. Και η δεύτερη να μειώσουν κατά 20% τις τιμές σε τετραμελείς οικογένειες που ταξιδεύουν οικονομική θέση και διαθέτουν αυτοκίνητο.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι από πλευράς κυβέρνησης συμμετείχαν στη συνάντηση δύο υπουργοί Επικρατείας (Σταύρος Παπασταύρου και Άκης Σκέρτσος), μαζί με τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννη Μπρατάκο. Όλο το βαρύ πυροβολικό του «επιτελικού» Μαξίμου δηλαδή, ενώ παρών ήταν και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, για να συμπληρώσει το... καρέ .
Πλην όμως όταν κατάλαβαν τα «νούμερα» του κλάδου, τις συσσωρευμένες ζημιές των προηγούμενων ετών (περίπου… 150 εκατομμύρια ευρώ), τις αυξήσεις σε άλλους τομείς κόστους, τα δάνεια και τα επιτόκια, αντελήφθησαν ότι οριζόντιες μειώσεις και ποσοστά τύπου «κόψτε 30%» (όπως διέρρεαν κάποιοι χθες με στόμφο) πολύ απλά δεν παίζουν, εκτός αν θέλουν να βρεθούν και με άλλες ΑΝΕΚ στα χέρια τους…
Πάντως αίσθηση προκαλεί η πληροφορία πως η κυβέρνηση δεν έδειξε ενδιαφέρον για μειώσεις τιμών στις ενδοκυκλαδικές γραμμές (όπου παρατηρούνται πανάκριβες χρεώσεις) παρά μόνο στις κύριες.
Γιατί άραγε; Το ενδονησιωτικό τουριστικό προϊόν δεν ενδιαφέρει;
ΥΓ: Μια και γράψαμε περί ΑΝEΚ, σήμερα θα γίνει η συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη διάσωσή της από την Attica Group, πλην όμως είναι πολύ πιθανό ότι δεν θα ολοκληρωθεί αυθημερόν…
ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ: Σύγχυση προκάλεσαν στην αγορά της πληροφορικής (και όχι μόνο) οι δηλώσεις του νέου υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νότη Μηταράκη, ότι από το προσεχές φθινόπωρο θα έχουμε νέες ταυτότητες.
Μάλιστα, ορισμένοι θυμήθηκαν τον σχετικό διαγωνισμό που -για άγνωστους λόγους- ακυρώθηκε «στο παρά πέντε», παρότι είχε λάβει και την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σύμφωνα, πάντως, με εκτιμήσεις κύκλων της αγοράς, το πιθανότερο είναι πως ο υπουργός δεν αναφέρεται σε σύγχρονες ψηφιοποιημένες ταυτότητες που προέβλεπε ο προηγούμενος διαγωνισμός, αλλά σε κάποια λύση που απλώς θα είναι κάπως καλύτερη από την τρέχουσα.
ΑΜΑΖΟΝ: Το κατά πόσο ο αμερικανικός γίγαντας θα έλθει στην Ελλάδα παραμένει άγνωστο. Στη Γερμανία πάντως, που βρίσκεται ήδη, σκοπεύει να «ρίξει» στην αγορά τις επόμενες εβδομάδες 300 ηλεκτρικά βαν για να εξυπηρετήσει τις παραγγελίες.
Η Amazon έχει δεσμεύσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση του στόλου της στην Ευρώπη, με 400 εκατ. ευρώ να κατευθύνονται στη Γερμανία.
Στην Ελλάδα, η αλλαγή που συντελείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι χρεώσεις από το πρώτο ευρώ της παραγγελίας.
ACE+: Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από λίγες ημέρες με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 1.500 ευρώ και αντικείμενο τις υπηρεσίες παροχής συμβουλών στρατηγικής, διαχείρισης επιχειρηματικών διαδικασιών, οργάνωσης συνεδρίων και υπηρεσίες έρευνας και πειραματικής ανάπτυξης στις επιχειρήσεις.
Θα αναρωτηθείτε, πόσο ενδιαφέρει μια τέτοια προσπάθεια, όταν ιδρύονται δεκάδες τέτοιες ΙΚΕ τη μέρα.
Η κρίσιμη λεπτομέρεια στην περίπτωση της Athens Center for Entrepreneurship Ι.Κ.Ε. είναι οι μέτοχοί της. Πρόκειται για τρεις γνωστούς ακαδημαϊκούς του Οικονομικού Πανεπιστημίου (ΟΠΑ): Αγγελική Καραγιαννάκη, Ευστράτιος Μπαλούτσος και Κατερίνα Πραματάρη.
Η πιο προβελβημένη εξ αυτών, η κυρία Πραματάρη, είναι Partner του Uni.Fund, καθηγήτρια στο ΟΠΑ και θεωρείται top expert σε ευρωπαϊκό επίπεδο στα πεδία του ηλεκτρονικού εμπορίου και του Internet of Things (IoT).
Η Κ. Πραματάρη έχει επίσης την επιστημονική ευθύνη της θερμοκοιτίδας ACEin του ΟΠΑ, η οποία έχει βραβευτεί για τη συμβολή της στη διασύνδεση πανεπιστημιακών startups με τις επιχειρήσεις.
ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ: Στην τελική ευθεία φαίνεται πως μπαίνει η ολοκλήρωση της συμφωνίας για την εξαγορά του 29,31% της εισηγμένης από εταιρεία συμφερόντων του Δ. Κούτρα.
Το πακέτο θα αγοραστεί από τον μεγαλομέτοχο της Δομικής Κρήτης Γιώργο Συνατσάκη, κάτοχο σήμερα του 58,63% της εταιρείας. Ο τελευταίος, όπως έγινε γνωστό χθες, μέσω ιδιωτικού συμφωνητικού με μέλη της οικογένειάς του απέκτησε τα δικαιώματα ψήφου για το 100% της εταιρείας ΔΙΑ ΑΕ.
Η τελευταία ελέγχει το 9,98% της Δομικής Κρήτης.
ELINOIL: Με μικρή υποχώρηση «πλήρωσε» η μετοχή την απόφαση της πρόσφατης γενικής συνέλευσης να μην εγκρίνει την πρόταση της διοίκησης για διανομή μερίσματος.
Ωστόσο με την τρέχουσα χρηματιστηριακή αποτίμηση της εταιρείας κοντά στα 56 εκατ. ευρώ να οδηγεί σε ένα P/BV γύρω στο 0,80 και σε ένα P/E 4,7 (με βάση τις περυσινές επιδόσεις), μόνο ως «υπερτιμημένη» δεν μπορεί να θεωρηθεί, όσο και αν η φετινή κερδοφορία θα υπολείπεται της περυσινής.
Θυμίζουμε ότι η διοίκηση της εταιρείας περιμένει για φέτος ισχυρή κερδοφορία, που, όμως, δεν θα πιάσει τα επίπεδα του 2022.