ΕΝΕΡΓΕΙΑ: «Όπου κι αν πας, εδώ παπάς, εκεί παπάς, πού είν’ ο παπάς, πού είν’ ο παπάς;» λέει το γνωστό άσμα.
Όχι, δεν… μεράκλωσε ξαφνικά η στήλη. Το θυμήθηκε γιατί ταιριάζει γάντι με την κυβερνητική πολιτική [του Κώστα Σκρέκα (φωτ.) και του Μαξίμου[ απέναντι στον πρόεδρο της ΡΑΕ Αθανάσιο Δαγούμα.
Μια τον βαφτίζει αντιπρόεδρο, επικεφαλής του κλάδου Ενέργειας, στη νέα υπερ-Αρχή που θα έχει και τα ύδατα και τα απόβλητα, μια πρόεδρο στον ίδιο κλάδο. Την ίδια στιγμή, όμως, κυκλοφορούν στην αγορά φήμες ότι τελικά τον προορίζει για πρόεδρο της υπερ-Αρχής, χωρίς, όμως, να ασχολείται με την ενέργεια αλλά με τη… λάντζα της.
Τι από όλα αυτά ισχύουν, θα φανεί στο τέλος. Η στήλη θα επισημάνει, πάντως, ότι όταν η κυβέρνηση παίζει τον παπά στην περίπτωση του προέδρου της ΡΑΕ, χάνει τη σοβαρότητά της. Γιατί δεν αρμόζει στη συγκεκριμένη Αρχή τέτοια μεταχείριση.
Αν ο Δαγούμας δεν είναι αρεστός πλέον σε κυβερνητικούς κύκλους με επιρροή, γιατί, πιθανόν, αποδείχθηκε περισσότερο ανεξάρτητος ή απρόβλεπτος από όσο θα ήθελαν, έπρεπε να διαλέξουν μια πιο ευθεία στάση. Να τον έκαναν εξαρχής (διακοσμητικό;) πρόεδρο της υπερ-Αρχής μέχρι τη λήξη της θητείας του. Και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Το να αλλάζουν, όμως, το σχέδιο νόμου επιτρέποντας να αναπτύσσονται εικασίες και αστεϊσμοί στην αγορά για όλα αυτά καταλήγει μπούμερανγκ για την κυβέρνηση. Και δείγμα για το πώς φέρεται σε ανθρώπους που μέχρι χθες θεωρούνταν «δικοί της».
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Η τραγωδία στα Τέμπη και οι πιθανές συνέπειες φαίνεται ότι έχουν χτυπήσει συναγερμό και στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς ελεγκτές κυκλοφορίας και τηλεπικοινωνιακοί προχώρησαν σε ανακοινώσεις, με τις οποίες προειδοποιούν για βαριές ελλείψεις προσωπικού, εξοντωτικές βάρδιες, χωρίς άδειες και για παρωχημένο εξοπλισμό.
Στην περίπτωση των τηλεπικοινωνιακών, πρόκειται για ανακοίνωση-επιστολή προς τον νέο υπουργό Υποδομών Γιώργο Γεραπετρίτη, στην οποία σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι δύο χρόνια τώρα προσπαθούν να πείσουν τον προκάτοχο του Κώστα Αχ. Καραμανλή ότι «οι ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές ενίοτε μπορεί να αποβούν μοιραίες»!
Σύμφωνα δε με σχετικό ρεπορτάζ, στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, σημειώνοντας ότι «αποδεικνύεται (σ.σ. από τα Τέμπη) ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, σε οποιονδήποτε φορέα και ειδικότερα στον χώρο των μεταφορών, μπορούν να αποβούν καταστροφικές». Και συνεχίζουν: «Έχουμε επισημάνει πολλές φορές, σε όλους τους αρμόδιους, τις σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό, που ταλανίζουν την εναέρια κυκλοφορία διαχρονικά»!
Τα καταγράφουμε, διότι οι πολλαπλές προειδοποιήσεις των σιδηροδρομικών δεν εισακούστηκαν, ως έπρεπε (και από μας τους δημοσιογράφους), ΠΡΙΝ συμβεί η τραγωδία…
ΚΑΖΙΝΟ ΡΙΟ: Τη Δευτέρα ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό, γυρίζοντας σελίδα. Χθες το Μονομελές Πρωτοδικείο Πατρών που εξέτασε το πρόγραμμα εξυγίανσης εξέδωσε προσωρινή διαταγή, ώστε να είναι προστατευμένο από κατασχέσεις, ενώ σύντομα αναμένεται και η έκδοση της τελικής απόφασης.
Σήμερα κλιμάκια της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων θα προχωρήσουν σε ελέγχους στον χώρο, προκειμένου να δώσουν το «πράσινο φως» για την έναρξη λειτουργίας του. Ηδη υπάρχει επανασύνδεση του ρεύματος και αποκατάσταση ορισμένων ζημιών που είχαν προκληθεί στις υποδομές.
Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ικανοποιημένοι και περιμένουν να πιάσουν δουλειά μετά από οκτώ μήνες που το καζίνο είχε βάλει «λουκέτο».
Φαίνεται ότι το πιο προβληματικό καζίνο αλλάζει σελίδα, γυρνώντας τη ρουλέτα. Μένει να δούμε πού θα πέσει η μπίλια….
HIG: Χθες το Euro2day.gr σάς ενημέρωσε για τα σχέδια της HIG στον τομέα του real estate. Επανερχόμαστε σήμερα καθώς η στήλη ακούει ότι το private equity fund ετοιμάζει ένα ακόμη, διπλό αυτή τη φορά, χτύπημα στον κλάδο των logistics. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, κυοφορούνται δύο deals τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των προσεχών ημερών.
Συγκεκριμένα, η HIG, πιστή στον στόχο της για τη δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου στον κλάδο logistics, με μερίδιο αγοράς 18%-19%, πρόκειται να εξαγοράσει μέχρι το τέλος του μήνα δύο ακόμη εταιρείες. Πρόκειται για μία μικρομεσαία και μία μεσαία, με κύκλο εργασιών περί τα 15 εκατ. ευρώ έκαστη.
Και έπεται συνέχεια…
FRIGOGLASS: Από την αναστολή στο… limit down η μετοχή, μετά τη συμφωνία αναδιάρθρωσης. Η βουτιά στο 0,0785 ευρώ συνοδεύτηκε χθες με (ανεκτέλεστες) εντολές πώλησης 4.398.166 τεμαχίων στο «κλείσιμο».
Τεράστιο το ανεκτέλεστο, «υπερτροφοδοτήθηκε» και λόγω του ειδικού καθεστώτος διαπραγμάτευσης των μετοχών της εισηγμένης, καθότι όντας σε «επιτήρηση», δεν επιτρέπεται η διενέργεια συναλλαγών σε συνεχή ροή καθ' όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης.
Μόλις στα 27,97 εκατ. η χρηματιστηριακή αξία, απόρροια ισχυρής διόρθωσης 38,67% σε διάστημα εβδομάδας.