ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Καλά μηνύματα εκπέμπονται για το φετινό καλοκαίρι μέσα από τις ανακοινώσεις μεγάλων tour operators για τα οικονομικά τους μεγέθη.
Για παράδειγμα, η βρετανική Jet2 γνωστοποίησε ότι τα κέρδη της θα υπερβούν τις αρχικές προβλέψεις, χάρη στις υψηλές κρατήσεις του φετινού χειμώνα. Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι φέτος θα διαθέσει στην αγορά 15,2 εκατομμύρια πακέτα διακοπών, 6,6% περισσότερα από το περσυνό καλοκαίρι.
DIAGEO: Η κρίση θέλει… καλοπέραση. Κάπως έτσι πρέπει να το έχουν σκεφτεί οι καταναλωτές, αν κρίνουμε από τα στοιχεία της πολυεθνικής που διακινεί αλκοολούχα ποτά, όπως το ουίσκι Johnnie Walker.
Η εταιρεία ανακοίνωσε σχεδόν διψήφια αύξηση πωλήσεων. Το εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι κατά τα 2/3 η άνοδος αυτή οφείλεται στα έσοδα από τα «ακριβά» σήματά της.
Mr DIY: Το ξανασκέφτηκε φαίνεται ο Mr DIY για την επένδυση στην Ελλάδα. Πρόκειται για το σήμα του ομώνυμου ομίλου με έδρα τη Μαλαισία που δραστηριοποιείται σε προϊόντα για τη βελτίωση σπιτιού, εργαλεία, ανταλλακτικά και μικροπράγματα, με πάνω από 2.250 καταστήματα σε 10 ασιατικές και ευρωπαϊκές αγορές.
Είχε κάνει λίγο ντόρο η ΑΕ που ιδρύθηκε πέρυσι το καλοκαίρι στην Ελλάδα, με διαχειριστή και σύμβουλο τον Μαλαισιανό Sathis Manoharen. Ωστόσο δεν έγινε πιστοποίηση καταβολής αρχικού κεφαλαίου εντός διμήνου από τη σύσταση της ΑΕ, όπως προβλέπεται.
Γεγονός που, όπως καταλαβαίνετε, εγείρει ερωτήματα για τα σχέδια της πολυεθνικής...
E-SHOPS: Αν νομίζετε ότι οι online αγορές είναι προνομιακός χώρος των νέων σε ηλικία καταναλωτών, λόγω της εξοικείωσής τους με την τεχνολογία, πλανάσθε πλάνην οικτράν. Την τελευταία διετία, η Gen X και οι Baby Boomers, δηλαδή οι καταναλωτές άνω των 55 ετών είναι αυτοί που σπάνε τα ηλεκτρονικά ταμεία.
Λογικό, αφενός, διότι η πανδημία ανάγκασε τους πάντες να στραφούν στις e-αγορές και αφετέρου, αυτή η ηλικιακή ομάδα έχει κατά βάση μεγαλύτερο εισόδημα από τη νεολαία.
ATTICA BANK: Τρία πράγματα προκύπτουν από τη χθεσινοβραδινή ανακοίνωση της τράπεζας. Το πρώτο, κι απολύτως αναμενόμενο, ότι ξεκινούν και επισήμως οι διαπραγματεύσεις με το εφοπλιστικό τρίδυμο. Το δεύτερο, προκύπτει δια της… παραλείψεως, αποτελεί όμως εύλογο επακόλουθο του πρώτου: Ούτε κουβέντα δεν έχει η ανακοίνωση περί συζήτησης στους κόλπους του ΔΣ, για τη στρατηγική της τράπεζας στα NPEs.
To τρίτο αφορά την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, που ως φαίνεται… συγκινήθηκε κάπως (αν και όψιμα) από το ασανσέρ της μετοχής και το μπαράζ δημοσιευμάτων, για να στείλει επιστολή-ερώτηση προς την εισηγμένη εταιρεία.
Καμία πρόταση ή απόφαση περί συγχώνευσης με άλλο τραπεζικό ίδρυμα, απαντά το ΔΣ, «μέχρι σήμερα» (θεωρήστε το τελευταίο και ως φράση-κλειδί), το νέο business plan θα υποβληθεί στις αρμόδιες αρχές στο «αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα», ενώ για τις ενέργειες κεφαλαιοποίησής της, η τράπεζα αναφέρεται στις ανακοινώσεις της.
Y.Γ. Στο μεταξύ ενισχύονται οι πληροφορίες για «ομαλή» αποχώρηση της Ellington, δεδομένης και της απουσίας εκπροσώπησής της στο χθεσινό Δ.Σ.
Ιδωμεν…