Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Η έκπληξη των αναλυτών στα αποτελέσματα Πειραιώς-Ρήνος και… λάσπη νέοι πονοκέφαλοι για την Ευρώπη

Που στόχευσαν οι αναλυτές στα αποτελέσματα της Πειραιώς. Ο πονοκέφαλος του Ρήνου και οι... βουλωμένοι αγωγοί.

Δημοσιεύθηκε: 4 Αυγούστου 2022 - 07:58

Load more

ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Δεν χρειάστηκε να περιμένουν την τηλεδιάσκεψη με τη διοίκηση οι αναλυτές για να κάνουν τα πρώτα τους σχόλια για τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου.

Όπως είναι φυσικό στο επίκεντρο βρέθηκε η επί τα βελτίω αναθεώρηση των στόχων για τη φετινή χρονιά. Η JP Morgan, για παράδειγμα θεωρεί ως σημαντικότερη την εκτίμηση της διοίκησης του Χρ. Μεγάλου ότι φέτος η τράπεζα θα παρουσιάσει δείκτη κεφαλαίων CET1 περίπου στο 11%, ή μια ποσοστιαία μονάδα υψηλότερο.

Η Deutsche Bank από την πλευρά της, κατατάσσει τα αποτελέσματα μεταξύ των ισχυροτέρων έναντι του ανταγωνισμού.

Αμβλύνονται, επισημαίνει, οι ανησυχίες σε ότι αφορά τα κεφάλαια.

 

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ. Δεν είναι μόνο η περιβόητη πλέον τουρμπίνα που εμποδίζει τη ροή ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη. Το δικό τους ρόλο στην ενεργειακή κρίση έχουν η σκόνη και η λάσπη.

Και εξηγούμαστε. Μεγάλος αγωγός που στέλνει αέριο από τη Βρετανία στο Βέλγιο σε 24 διαφορετικές περιπτώσεις σταμάτησε ή μείωσε τη ροή, καθώς τα φίλτρα του γέμισαν σκουπίδια. Σε μια «κανονική» χρονιά τα φίλτρα χρειάζονταν αλλαγή μόλις δυο φορές το χρόνο. Αλλά είπαμε: δεν είναι μια κανονική χρονιά.

Ο συγκεκριμένος αγωγός αυτή την περίοδο στέλνει LNG που αγοράζει η Βρετανία στην Ευρώπη, καθώς η χώρα δεν έχει επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους. Το χειμώνα η ροή αντιστρέφεται.

Μάλλον θα χρειαστεί επειγόντως καλό… καθάρισμα.

 

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Αν νομίζετε ότι δεν υπάρχουν πια πολλά που μπορούν να πάνε στραβά στην Ευρώπη, μην το στοιχηματίσετε. Ενας ακόμα πονοκέφαλος είναι η στάθμη μεγάλων ποταμών της Ευρώπης, που λειτουργούν ως πολύτιμοι οδοί μεταφοράς εμπορευμάτων.

Ο Ρήνος για παράδειγμα σε ένα κομβικό σημείο στη Γερμανία απέχει μόλις επτά εκατοστά από το να κριθεί αδιάβατος. Σε μια τέτοια εξέλιξη επηρεάζονται οι μεταφορές καυσίμων, λιγνίτη, χημικών κ.ά.

Ενδεικτικό της σημασίας του ποταμού είναι το ότι όταν επαναλήφθηκε ένα τέτοιο φαινόμενο, το 2018 η JP Morgan υπολόγισε ότι η Γερμανία έχασε ανάπτυξη 0,4%.

Εξαιτίας της χαμηλής στάθμης τα πλοία ήδη ταξιδεύουν με μικρότερα φορτία. Τα δε ναύλα για τη μεταφορά καυσίμων έχουν ήδη εκτοξευτεί στα 200 ευρώ ο τόνος έναντι μόλις 25 ευρώ προ λίγων μηνών!

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων