ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Σε τροχιά σταδιακής ανάκαμψης στα επίπεδα του 2019 έχουν μπει τα ελληνικά αεροδρόμια, κάποια εκ των οποίων φαίνεται ότι κατοχυρώνουν από νωρίς την ολική επαναφορά τους στα προ πανδημίας επίπεδα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του αεροδρομίου των Χανίων, ενός εκ των ελληνικών προορισμών πρώτης γραμμής. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe, του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης, το αεροδρόμιο της κρητικής πόλης ανέκτησε σημαντικό μέρος του χαμένου εδάφους και τον Μάρτιο περιόρισε την πτώση της επιβατικής κίνησης στο 2,5% σε σχέση με το 2019.
Στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν και άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που βρίσκονται σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Σε κάθε περίπτωση, με βάση τα στοιχεία, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατέγραψαν τον Μάρτιο τις καλύτερες μηνιαίες επιδόσεις τους από την έναρξη της πανδημίας.
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Ισχυρότατο το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς η παρουσία funds και ξένων εταιρειών αποδεικνύει ότι το asset αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σε ολόκληρη την Ευρώπη στην παρούσα συγκυρία.
Αν και ο δρόμος έως ότου καταλήξει σε δεσμευτικές προσφορές είναι μακρύς, εντούτοις η πρώτη εικόνα εκδήλωσης ενδιαφέροντος κάνει «tick» σε πολλά κουτάκια.
Αφενός, το asset κινητοποίησε ξένους επενδυτές, πολυπόθητο στοιχείο για την ελληνική οικονομία και τη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων και στόχο της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Τρεις εκ των οκτώ προσφορών αφορούν αμιγώς ξένες επενδυτικές προτάσεις.
Επίσης, επιβεβαιώθηκε πως η υπόθεση αφορά σε «μεγάλα πορτοφόλια», καθώς τα infrastructure funds που εμφανίστηκαν στον διαγωνισμό διαχειρίζονται κεφάλαια δισεκατομμυρίων δολαρίων όπως το Macquarie Asset Management, το Ardian, το Igneo (πρώην First Sentier Investors), αλλά και η γαλλική Vinci.
Όλοι δε οι παραπάνω συνέπραξαν με ελληνικούς ομίλους, που αποτελεί επίσης μια «νίκη» για το εγχώριο επιχειρείν.
Μοναδική αστοχία στις προβλέψεις της αγοράς, η απουσία της Ιντρακάτ από τα σχήματα που διεκδικούν τον διαγωνισμό.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Μπήκαμε στην τελική ευθεία για την ενεργοποίηση της πλατφόρμας που θα υποδέχεται αιτήσεις καταναλωτών για αντικατάσταση και ανακύκλωση ενεργοβόρων συσκευών, με επιδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ και ήδη οι αλυσίδες έχουν «φουλάρει» τα τμήματα οικιακού εξοπλισμού με κλιματιστικά, ψυγεία και καταψύκτες, που εντάσσονται στο πρόγραμμα, αλλά και μια σειρά από άλλες λευκές συσκευές που αναμένεται να εμφανίσουν ζήτηση κοντά σ' αυτές.
Πέρα δε από την αναδιάταξη και αύξηση των χώρων στις εταιρείες ηλεκτρικών ειδών και DIY προκειμένου να υποστηρίξουν τον μεγάλο όγκο προϊόντων, ενδεικτική της κινητικότητας στην αγορά είναι και η εμφάνιση νέων σημάτων στην κατηγορία...