ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Θέμα λίγων εβδομάδων είναι το λανσάρισμα μακροπρόθεσμων χρηματοδοτικών προϊόντων που θα συνδυάζουν τραπεζικό δανεισμό προς επιχειρήσεις και επιχορήγηση κεφαλαίου, η οποία θα φτάνει στο 20% του συνολικού ποσού.
Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Αναπτυξιακής Τράπεζας και των εμπορικών τραπεζών, μέσω των οποίων θα προσφέρονται δάνεια δεκαετούς διάρκειας έως του ποσού των 400 χιλιάδων ευρώ (συνολικό διαθέσιμο ύψος κεφαλαίων γύρω στα 140 εκατ. ευρώ), τα οποία θα προορίζονται για επενδύσεις σε καινοτομία και αλλαγή δομών, με στόχο να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων.
Τα δάνεια αυτά θα προνοούν περίοδο χάριτος και σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις ικανοποιήσουν σειρά κριτηρίων που αφορούν τον τρόπο και την αποτελεσματικότητα χρησιμοποίησης των δανείων, τότε θα τους χαρίζεται (θα «κουρεύεται») το 20% του ποσού.
OΛΘ: Κλίμα αισιοδοξίας επικρατεί για την πορεία των φετινών επιδόσεων της εταιρείας, όπως προέκυψε και από το χθεσινό conference call προς τους αναλυτές για την παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων του 2021.
Η προσέλκυση εμπορικών πλοίων έχει εξελιχθεί πολύ καλά τα τελευταία χρόνια, οι προοπτικές στο μέτωπο των κρουαζιερόπλοιων είναι θετικές, ενώ η δρομολογούμενη επένδυση θα ανεβάσει το capacity του λιμανιού από τις 600.000 σε πάνω από δύο εκατ. εμπορευματοκιβώτια έως το 2025.
Ούτε θέμα κεφαλαίων τίθεται για την υλοποίηση των επενδύσεων, καθώς σημαντικό κομμάτι αυτών έχει ήδη εκταμιευθεί και για το υπόλοιπο υπάρχει το πλεονάζον ταμείο της εισηγμένης. Επίσης, ο ΟΛΘ δεν έχει έρθει αντιμέτωπος με εμπόδια (όπως ο ΟΛΠ) στο συγκεκριμένο πεδίο.
ΥΓ: Όπως αναμενόταν, η διοίκηση αρνήθηκε να σχολιάσει σενάρια συζητήσεων ρευστοποίησης των μετοχών του βασικού της μετόχου.
ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ: Την ώρα που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μετρούν τις αντοχές τους -και τα μετρητά τους για να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις λόγω ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, μεταφορικά και ενέργεια-, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, κυρίως boutique γνωστών οίκων, δεν τα πάνε και τόσο άσχημα.
Ηδη ζεσταίνεται το ταμείο τους από τη μεσο-υψηλή εγχώρια εισοδηματική τάξη που βγαίνει από τους περιορισμούς της πανδημίας με διάθεση για... έξοδα, ενώ ποντάρουν σε δυνατή τουριστική σεζόν.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Louis Vuitton, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, είχε πιάσει τον τζίρο του 2020 ήδη από το δεκάμηνο του 2021 (εμφανίζοντας πωλήσεις 20,89 εκατ. ευρώ, με συνολικά έσοδα 21,3 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 13,4 εκατ. ευρώ το 2020).
Από την πλευρά της, η Prada, που κατέγραφε διψήφια ανάπτυξη (της τάξης του 25%), είδε μεν πίεση στα καταστήματα λόγω της πανδημίας, αλλά οι διαδικτυακές της πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 210%!
ΚΟΡΒΕΤΕΣ: Οι υπογραφές για την προμήθεια των φρεγατών από τη Γαλλία έπεσαν την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο, φαίνεται πως υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμη μέχρι να «κλειδώσει» η αγορά των κορβετών. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Πολεμικό Ναυτικό -το οποίο είχε μια προτίμηση στην ολλανδική πρόταση- θέτουν υπό επανεξέταση τις προσφορές που έχουν κατατεθεί.
Κάποιοι εκτιμούν ότι αυτή η εξέλιξη συνδέεται με την υπόθεση της εξυγίανσης στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, που για τους ίδιους προϋποθέτει την επιλογή ιταλικής κορβέτας λόγω Fincantieri. Πιθανόν. Ένα είναι το βέβαιο. Ότι ο χρόνος περνά, αλλά λευκός καπνός για την προμήθεια των κορβετών δεν λέει να βγει…