ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Βαθιές ανάσες σε ό,τι αφορά το ενεργειακό κόστος αναμένουν τα επόμενα 24ωρα Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες της βορειοδυτικής Ευρώπης. Οι μετεωρολόγοι αναμένουν θυελλώδεις ανέμους, ικανούς να οδηγήσουν, σύμφωνα με ορισμένα μοντέλα, την παραγωγή ρεύματος από ανεμογεννήτριες σε επίπεδα-ρεκόρ.
Μη βιαστείτε όμως να πανηγυρίσετε. Αυτό είναι το καλό σενάριο. Το κακό θέλει τους ανέμους κατά τόπους τόσο ισχυρούς που να καθίστανται… άχρηστοι.
Σε κάποιες περιπτώσεις, αναμένεται η ταχύτητα του ανέμου να φτάσει ακόμα και τα 113 χιλιόμετρα την ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι οι ανεμογεννήτριες αυτόματα θα σταματήσουν, καθώς με άνεμο πάνω από 90 χιλιόμετρα την ώρα κινδυνεύουν με βλάβες.
Είπαμε, όλα εξαρτώνται από τον «θεό Ανεμο»…
ΣΠΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Όπως μαθαίνει η στήλη, ο γνωστός, συνήθης ύποπτος για big deals, επιχειρηματίας που έχει πάρει φόρα, καλοβλέπει μια εταιρεία από τη Μεγαλόνησο. Όπως λένε στη στήλη, η βιομηχανία για την οποία ενδιαφέρεται, δραστηριοποιείται στον κλάδο των vegan προϊόντων, αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό και τζιράρει πάνω από 16 εκατ. ευρώ. Το 2020 είχε EBITDA άνω των 3,6 εκατ. ευρώ.
Και από τον Νότο στον Βορρά, όπου βρίσκεται η δεύτερη βιομηχανία με την οποία συζητά ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Η συγκεκριμένη περίπτωση «κουμπώνει γάντι» με τη Νίκας. Παράγει αλλαντικά, έτοιμα φαγητά, σαλάτες και τυροκομικά, κάνει τζίρο γύρω στα 45 εκατ. ευρώ και έχει κέρδη περί το μισό εκατομμύριο.
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Μακρύς θα είναι ο δρόμος έως την εξακρίβωση, εκκαθάριση και άρα καταβολή των αποζημιώσεων όλων όσοι εγκλωβίστηκαν κατά την κακοκαιρία στην Αττική Οδό. Εκτός από το πλήθος των δηλώσεων (περίπου 9.500), η διαδικασία εξακρίβωσης ουσιαστικά θα βασιστεί στον έλεγχο των e-pass αλλά και των αποδείξεων διοδίων, που καταγράφουν την ώρα εισόδου κατά την 24η Ιανουαρίου στον αυτοκινητόδρομο.
Πηγές προσκείμενες στην Αττική Οδό, πάντως, επιβεβαιώνουν πως για τους «πραγματικά δικαιούχους» οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν, «όπως ακριβώς όρισε ο Πρωθυπουργός». Κατά την είσπραξη του ποσού των 2.000 ευρώ, δηλαδή, ο κάθε δικαιούχος δεν θα υποχρεωθεί να παραιτηθεί του δικαιώματός του να προσφύγει νομικά κατά της διαχειρίστριας εταιρείας.
Η αποδοχή αυτού του όρου μοιάζει παράταιρη για τα νομικά δεδομένα περί αστικής ευθύνης (όποια κι αν είναι αυτά στην Ελλάδα). Σε κάθε περίπτωση, οι προσφυγές εγκλωβισμένων στην Αττική Οδό κατά της διαχειρίστριας με αγωγές στη Δικαιοσύνη δεν ξεπερνούν τις 20, γεγονός που καθιστά -τουλάχιστον προς το παρόν- διαχειρίσιμη μια τέτοια «διπλή απαίτηση».
ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ-ΧΡΕΟΣ: Ανοικτό έχει μείνει το θέμα των κρατικών εγγυήσεων και το αν θα προσμετρηθούν ή όχι στο χρέος. Το επιτελείο της Eurostat το έψαξε αρκετά το θέμα, αλλά εξίσου καλή στις διατυπώσεις ήταν και η απάντηση της ελληνικής πλευράς, από την ομάδα που συνέστησε το ΥΠΟΙΚ, με τη συμμετοχή τραπεζικών στελεχών, της ΤτΕ καθώς και νομικού συμβούλου.
Προς το παρόν, το θέμα δείχνει να έχει «παγώσει», αλλά δεν έχει λυθεί. Αν οι servicers των τιτλοποιήσεων καλύψουν, μέσω πωλήσεων υποχαρτοφυλακίων και επίσπευσης μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, την απόκλιση ως προς τους στόχους των business plans, μάλλον όλοι θα μείνουν ήρεμοι…