ΕΠΙΤΟΚΙΑ: Σε χθεσινό του θέμα ο Economist επισημαίνει δύο σημαντικούς παράγοντες. Πρώτον, ότι τα ανά τον κόσμο χρέη έχουν φτάσει στο 355% του παγκόσμιου ΑΕΠ (που σημαίνει σημαντική επίδραση ακόμη και μικρών αυξήσεων στα επιτόκια) και δεύτερον, ότι σπανίως η μείωση του πληθωρισμού, όταν αυτός φτάσει σε υψηλά επίπεδα, επιτυγχάνεται χωρίς οικονομική ύφεση.
Όπως σημειώνει σχετικά, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει το 6% και η τελευταία φορά που επιτεύχθηκε να πέσει από τέτοια επίπεδα, χωρίς ύφεση, ήταν πριν από… 70 χρόνια.
Με άλλα λόγια, το σήμα προς τους επενδυτές, μετά από πολλά έτη, σχεδόν απεριόριστης ρευστότητας, είναι: Ωρα να προσδεθούμε!
Μπορεί «για λίγο», μπορεί για… περισσότερο...
ΕΚΤ: Τα «γεράκια» σήκωσαν κεφάλι στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ της ΕΚΤ και όπως αναφέρουν πληροφορίες, έβαλαν στο τραπέζι ακόμα και αύξηση επιτοκίων στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Από τα «κλασικά γεράκια» του Βορρά, πάντως, η Φινλανδία τηρεί εντελώς διαφορετική στάση και συντάσσεται με τα «περιστέρια» του Νότου, που προσπαθούν με νύχια και με δόντια να διαβάσουν όσο το δυνατό με μεγαλύτερη ασφάλεια τις εξελίξεις στο μέτωπο του πληθωρισμού, πριν πάρουν αποφάσεις.
Παραμένουν σε κατάσταση επιφυλακής για χρήση όλων των διαθέσιμων εργαλείων για την προάσπιση της σταθερότητας των τιμών, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις Λαγκάρντ, αλλά δεν βιάζονται.
Τη στάση της Φινλανδίας εξηγεί μάλλον το πρόσωπο που ηγείται της κεντρικής τράπεζας της χώρας. Ο Όλι Ρεν δεν φεύγει από το μυαλό των Ελλήνων, όταν από τη θέση του επιτρόπου Οικονομικών Υποθέσεων ευχόταν «καλό κουράγιο» στη μνημονιακή περιπέτεια των Ελλήνων.
Έχοντας πάρει ίσως το «μάθημα», τώρα είναι περισσότερο με τα «περιστέρια» παρά με τα «γεράκια» της ΕΚΤ.
ΟΜΟΛΟΓΑ: Δύσκολοι καιροί για «σκουπίδια», ακόμα και όταν πρόκειται για ομόλογα. Οι αμερικανικοί τίτλοι, οι εκδότες των οποίων δεν διαθέτουν επενδυτική βαθμίδα (σκουπίδια), είχαν τον Γενάρη το χειρότερο ξεκίνημα χρονιάς στην ιστορία τους.
O σχετικός δείκτης του Bloomberg έκλεισε τον μήνα με πτώση 2,73%. Και αυτό παρότι θεωρητικά αυτού του τύπου τα ομόλογα είναι λιγότερο «ευαίσθητα» στις κινήσεις των κεντρικών τραπεζών.
ΕΛΠΙΣ: Αντιγράφουμε από τη δημοσκόπηση της Prorata που δημοσιεύτηκε χθες, σύμφωνα με την οποία το… 83% των συμπολιτών μας επιρρίπτει τις ευθύνες για το φιάσκο της κακοκαιρίας ΕΛΠΙΣ κατά κύριο λόγο στην κυβέρνηση (μεταξύ αυτών και οι 6 στους 10 ψηφοφόρους της ΝΔ) ενώ σημειώνει:
Σε σχέση με τον εγκλωβισμό των οδηγών στην Αττική Οδό, η ευθύνη φαίνεται πως διαμοιράζεται. Η μεγαλύτερη μερίδα (36%) αποδίδει την κύρια ευθύνη στην ελλιπή προετοιμασία και χειρισμούς της… ελληνικής κυβέρνησης, το 32% στην ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, ενώ το 26% αποδίδει την ευθύνη στις χρόνιες ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού.
Και το κυριότερο: Περίπου 3 στους 4 διατηρούν την άποψη ότι η προσωπική συγγνώμη του πρωθυπουργού «για τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν, μένοντας για πολλές ώρες εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό» δεν ήταν ικανοποιητική και θα έπρεπε να υπάρξουν και σχετικές παραιτήσεις.
Μπορεί οι περισσότεροι να μην άλλαξαν πολιτική προτίμηση εξαιτίας της κακοκαιρίας (η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ στις 7 μονάδες, ενώ το ΚΙΝΑΛ κέρδισε μία μονάδα και πήγε στο 13% της πρόθεσης ψήφου), αλλά τα συμπεράσματά τους (για να θυμηθούμε και τον Χαρίλαο Τρικούπη), ως προς το «τις πταίει», για το φιάσκο της κακοκαιρίας, τα έβγαλαν!
ΣΑΒΒΙΔΗΣ: Αίφνης δημιουργήθηκε συναγερμός στην αγορά. Γιατί; Διαβάσαμε ότι ο όμιλος Σαββίδη εγκαινιάζει ηλεκτρονικό κατάστημα για είδη τεχνολογίας. Πρόκειται για το open-market.gr, για το οποίο, κατά τις πληροφορίες, έχει αναπτύξει συνεργασίες με συγκεκριμένους προμηθευτές και κέντρα τεχνικής υποστήριξης.
Για να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα, προς το παρόν λειτουργεί στοχευμένα, με τη διάθεση συγκεκριμένων προϊόντων που προωθούνται από διάφορα κανάλια του Open. Κάθε προϊόν διατίθεται για συγκεκριμένο διάστημα και σε περιορισμένο απόθεμα, με δωρεάν μεταφορικά, ενώ υπάρχει συνεργασία b2b για τα logistics με το Public.
Αυτή την εβδομάδα, για παράδειγμα, προωθείται μια καφετιέρα Espresso. Το site ή e-shop (αν και η έννοια του e-shop προϋποθέτει γκάμα προϊόντων) θα κάνει προσφορές κάθε φορά σε νέα προϊόντα, 1-2 τη φορά, όπως μάθαμε.
Ωστόσο, το γεγονός τώρα ότι ένας μεγάλος όμιλος διεισδύει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις έστω και από το… παράθυρο, έχει δημιουργήσει αίσθηση στην αγορά.